HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 24, 2025 8:24 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Rs50 Spains is dit wat? (denk van wel) deze kan close !! 
Auteur Bericht
Mikeeee
ApriliaForum Member

Bericht Re: Rs50 Spains is dit wat? (denk van wel) wat is jullie advies?
ik ben het met Chrizu-kun eens;d
maar dat van 90% met die kilometers klopt niet, die van mij haf nog maar 2500 gelopen helemaal niks mee aan de hand die jongen wou hem gewoon weg hebben iets anders dus. :OO: en neem gewoon iemand die er verstand van heeft mee

Ex-jes: DERBI GPR 50 Racing Red 05' / Aprilia RS50 MY 07 Spains no'1 / Rieju KTM SX 50 Crossbrommer

di maart 31, 2009 10:50 am
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

@ Riejurick

Nou all risk omdat je ook gewoon (in veel gevallen ) uitbetaald kunt krijgen als je valt als je brommer opgevoerd is. Zo spreek ik zelf uit ervaring kijk maar naar mijn galerij van mijn brommer. Dus het heeft in sommige gevallen wel nut. Wat hij ook kan doen is de verzekering op de naam van zijn vader zetten zodat de maandelijkse premie FORS omlaag gaat tot zo een 700eu +- per jaar. Dan moet hij wel een extra papiertje bij zich hebben TEN ALLE TIJDEN waarin hij en zijn vader allebei ondertekenen dat zijn vader hem volmacht (volledig toestemming) om te mogen rijden op zijn brommer. Moet je wel ff navragen (je vader dan anders gaat de verzekering geld uit je zak willen trekken als jij het zelf vraagt) of jij als zijn zoontje dan als die dan valt ook gewoon uitbetaald krijgt van de verzekering om de schade uit betaald te krijgen. In mijn geval heb ik mijn eigen naam onder mijn all risk verzekering staan aangezien op mijn leeftijd de premie practisch hetzelfde was als bij mijn ouders.

Ik heb zelf ook 2 Puchjes in de schuur staan en dat is echt wel een heel stuk anders rijden als met een schakel. Bij een Puch trek je gewoon gas open jeuj en je gaat vooruit. Bij schakel zit je koppeling op je linker handrem, achter rem op je rechter voetpookje, en je schakelt met je linker voetpookje. Practisch hetzelfde als bij een auto ja maar dan met je handen. Je moet gewoon goed verstand hebben van hoeveel koppeling je moet geven met hoeveel gas zodat je niet uitvalt en natuurlijk naar voren gaat rijden ipv stilstaand gasgeven. Het bochtenwerk e.d. is ook heel anders en een Aprilia RS 50 is wel ff wat zwaarder als een Puch. Dus je kan ervan uit gaan dat hij zelfs gewoon uit je handen kan vallen als je hem iets te schuin laat uitzwaaien als je ernaast staat. Ook moet je weten dat je altijd links op en af moet stappen van je brommer. En btw een hele goede tip, koop geeeeeeeen 2de handse Aprilia rs 50 met andere uitlaat als de originele uitlaat er NIET op zit. Alleen de originele uitlaat heeft veel koppeling. Dat houdt in, als jij gaat willen leren oefenen met de koppeling spelen zonder ervaring, gaat dat zwaar tegen vallen als je dat probeert zonder originele uitlaat aangezien die practisch geen koppelingen hebben tot 7.000 toeren. Dat betekent dat je dan steeds vanuit de 1 supertraag zal optrekken tot de 7.000 toeren en dan ga je vooruit vliegen als de malle en dat effect zal er hoogstwaarshijnlijk voor zorgen dat je zwaar onderuit zal vliegen. De gevorderde rijders weten hoeveel koppeling ze moeten geven om alsnog snel vanuit zijn 1 te kunnen wegrijden. Beginners zullen veel problemen hiermee ervaren. En zoals Riejurick al zei, probeer eerst ff met garantie en al, en zowiezo verzekering en al (in alle gevallen) te leren rijden begrensd zodat je dat onder de knie krijgt. BOVENDIEN IS DAT HEEL ERG AANGERADEN ALS JE EEN NIEUWE BROMMER KOOPT OMDAT JE DIE TOCH ZAL MOETEN IN GAAN RIJDEN DE EERSTE 500KM EN DAT KAN JE BETER BEGRENSD DOEN WANT ONGRENSD OF OPGEVOERD GA JIJ JE ER ZEKER NIET AAN HOUDEN OMDAT HET TE LEUK EN TE STOER IS EN UITEINDELIJK GAAT JE CILINDER VEEL SLECHTER PERFORMANCE GEVEN!!!!! heeeeel belangerijk!!!! Wat je kan doen, is eerste 250km begrensd rijden, daarna ontgrenzen en soms een beetje een paar seconden doorknallen en dan weer rustig aan doen zodat je cilinder wand van binnen ook een beetje goed ingeslepen is voor hogere toeren. Als je dit niet gaat doen als je een nieuwe koopt ben je een OEN en kan je beter gewoon een 2de hand scooter kopen. Kijk maar bij de topic Inrijden hoeveel aandacht eraan gegeven wordt. succes :thumright:

EDIT:

@ Mike - Tuurlijk overdreef ik een beetje met het aantal procenten, maar in het algemeen wil ik daarmee duidelijk maken dat hij in zijn geval vrij grote kans maakt dat hij ergens mee genaaid zal kunnen worden omdat ze weten dat hij niet weet waar hij naar moet kijken. Tuurlijk staan er nog eerlijke brommers tussen zoals jij zegt helemaal gelijk. En jup compleet gelijk, neem iemand mee met verstand, maar dan ook echt verstand en niet dat ie alleen zegt dat ie verstand heeft omdat ie stoer wilt doen of omdat hij een scooter heeft. Btw, neem dan ook iemand mee die verstand heeft en ervaring met op een normale manier tot een redelijke prijs te kunnen komen.

di maart 31, 2009 10:53 am
Profiel
jp2956
ApriliaForum Member

@ Chrizu-kun, je doet nu of het wel heel moeilijk is allemaal maar het valt allemaal reuzen mee man, 1 week en je heb het goed onder de knie.

ontgrenzen of andere uitlaat zou ik nog wel even mee wachten.
Best is gewoon om een nieuwe te kopen altijd het beste

di maart 31, 2009 11:20 am
Profiel
jasper08
ApriliaForum Member

Ben het met itakura eens,..

beetje rare brommer met raar verhaal, en als hij er zo zuinig op is mag hij wel eens leren poetsen,..

maar als het niet teveel moeite is gewoon eens gaan kijken! zegt veel meer!

me ouwe project: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... prilia+af1

di maart 31, 2009 11:29 am
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

@ jp2956, ik zeg niet dat het supermoeilijk ik, ik zeg dat het wel ff wat anders is dan gas opentrekken en gaan met die banaan. Laat staan met een andere uitlaat, probeer daar maar is als beginner op een chille te leren optrekken en schakelen. Niet iedereen heeft lang nodig om te kunnen leren schakelen, maar dat je kan schakelen betekent niet dat je dan ook defensief genoeg kan rijden dat je geen vallen of ongelukken maakt. En daarom geef ik hier zo een nadruk op omdat we hier te maken hebben met iemand die nog nooit op de openbare wegen is geweest, en nog geen eens een certificaat heeft om mee te bewijzen dat hij wel het minimale niveau van verkeerskennis over zich beschikt. Hoeveel jongens ken je wel niet die graag op de vetste en snelste brommer wilden rijden al voordat ze 16 waren en het metteen gingen doen en uiteindelijk binnen de kortste keren onderuit vielen en/of een ongeluk maakten? Nou ik er wel een paar O:-) Daarom wil ik deze jongen laten inzien dat hij wel met dingen rekening gaat houden als hij op die RS gaat rijden dat anderen er niet van gaan lijden als hij aant rond rijden is snappie. Hij wilde namelijk al beginne met een brommer leren rijden die pracitsch de 100 haalt, nou kerel dan wil ik tenminste nog geen 3km in de buurt van hem zijn als hij net begint met schakelrijden. Het gaat hem heus wel lukken, maar leer het in stapjes, net als bier drinken. Je limieten leren kennen en dan je eigen grenzen langzaam verleggen op de meest veilig manier als jij maar kan maar ook de mensen om je heen. Ok nu terug naar mijn boek want ik moet leren en ik lul weer is veelste veel. :OO:

di maart 31, 2009 11:30 am
Profiel
Jantjj
ApriliaForum Member

Iedereen heeft tog moeten leren schakelen en leren rijden, je doet net alsof hij de enigste is die niet kan rijden. Gewoon eerste maanden 50/60km/h rijden en dan een beetje opvoeren en weer een paar maanden rijden. Gewoon niet in 1 keer van 50 naar 100 gaan ofzo, want dan denk je dat je de snelheid aankan en dan moet je een keer vol in de remmen en dan gaat het toch fout

di maart 31, 2009 11:37 am
Profiel
jasper08
ApriliaForum Member

Haha, wat een onzin allemaal :OFF TOPIC:

Jongens leren schakelen moet iedereen! en sommige mensen kunnen het en sommige mensen niet! net zoals inzicht moet je mee geboren worden als je dat niet hebt, ja bereid je dan maar vast voor op een flinke smakkerd tegen de grond. En het is aan hem zelf of hij dat wil met 50-60 of met 100.

Dus graag weer ON-TOPIC!

Ik vind het geen heel mooie Spains!, spaar ff verder en dan heb je een nieuwe :X:

me ouwe project: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... prilia+af1

di maart 31, 2009 11:45 am
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

"je doet net alsof hij de enigste is die niet kan rijden", idd hij kan nog helemaal niet rijden omdat hij nog nooit op een schakel heeft gezeten.

"Het gaat hem heus wel lukken, maar leer het in stapjes," ik doe niet alsof hij de enige is in de wereld die niet kan rijden. Ik probeer hem juist duidelijk te maken dat hij niet als een kip zonder kop op een relatief snelle brommer moet gaat zitten want dat is simpelweg gevaarlijk of niet dan?

Is het verkeerd ofzo om iemand gewoon meer dan 1 of 2 zinnetjes informatie en een mening te geven waar hij iets naar mijn mening wat aan heeft? Wat vatten mensen mijn moeite en energie dat ik in mijn texten steek negatief op man. Het is enige is waar het mij om gaat is om hem zo veel mogelijk info te geven dat hij er zo lang mogelijk plezier van gaat hebben niets meer niets minder. Hij gaat het ding toch wel kopen en hij gaat toch wel kunnen rijden. Als het maar niet ten koste van zichzelf of anderen gaat. :00/:

di maart 31, 2009 11:47 am
Profiel
G70
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Chrizu-kun schreef:
"je doet net alsof hij de enigste is die niet kan rijden", idd hij kan nog helemaal niet rijden omdat hij nog nooit op een schakel heeft gezeten.

"Het gaat hem heus wel lukken, maar leer het in stapjes," ik doe niet alsof hij de enige is in de wereld die niet kan rijden. Ik probeer hem juist duidelijk te maken dat hij niet als een kip zonder kop op een relatief snelle brommer moet gaat zitten want dat is simpelweg gevaarlijk of niet dan?

Is het verkeerd ofzo om iemand gewoon meer dan 1 of 2 zinnetjes informatie en een mening te geven waar hij iets naar mijn mening wat aan heeft? Wat vatten mensen mijn moeite en energie dat ik in mijn texten steek negatief op man. Het is enige is waar het mij om gaat is om hem zo veel mogelijk info te geven dat hij er zo lang mogelijk plezier van gaat hebben niets meer niets minder. Hij gaat het ding toch wel kopen en hij gaat toch wel kunnen rijden. Als het maar niet ten koste van zichzelf of anderen gaat. :00/:

Ik vind dat hij helemaal gelijk heeft, ten eerste vind ik het niet slim/dom om een opgevoerde brommer te kopen omdat je dan nooit het verleden van het bromfiets weet..? en vooral als je 1e keer gaat rijden op een schakel. Hij moet het gewoon rustig oppakken anders issiej in de kortste keer op zn bek. Met 100 rijden op je 1e schakel :0o: hou me dan maar op de hoogte wnnr je valt :^^: srry maar dats gwn echt te dom.

di maart 31, 2009 12:10 pm
Profiel
aprilia kevin
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 41
Riejurick schreef:
waarom all risk?
als je 90-95 rijd ben je amper verzekert omdat hij is opgevoerd.
over een paar km doen ze niet echt moeilijk maar 90-95..... :^^:

Ik reed 105km/h, en of jij nou een schuiver maakt met 40 of 60, niemand die het ziet. Probeer de verzekering bij je ouders hun pakket in de inboedel te krijgen, wel op jouw naam, maar ik had ook all-risk voor €470,- ;)

di maart 31, 2009 12:38 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
[T][H][IJ][N]
ApriliaForum Member

Robinrs50 schreef:
Itakura schreef:
hij heeft altijd buiten gestaan, de remmerij, voetrust achter de schetsplaat, etc.. (alles wat kan roesten) roest, de demper ook!

hij heeft een powerfilter (totaal niet nodig) dit zegt wat over de eigenaar en hoe hij er mee rijdt, (tevens dat hij onderuit is gegaan zegt hier wat over)

en dat bij 3900km?

zet me aan het denken bedankt slaap er nog een nachtje over, en anders zie ik het wel bij het kijken is het niks jammer dan ;)
is dit anders beter?????? http://link.marktplaats.nl/227781195

vind die 2e rs spains een stuk netter :^^:
ik heb mijn gpr op mp gekocht en nog geen problemen mee gehad..
het kan dus ook altijd gewoon een nette verkoper zijn, die hem ook egt goed heeft behandeld.
maar daar moet je geluk mee hebben.

denk er maar s goed over na dat lijkt me het beste :^^: :thumleft:

(je 1e keus de rs met 3900 km vind ik er ook niet erg netjes uitzien eerlijk gezegt) :00/:

di maart 31, 2009 12:58 pm
Profiel
wout
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
wow die tweede ziet er een stuk beter uit :L: maar de keuze is natuurlijk aan jou ;)

di maart 31, 2009 1:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Robinrs50
ApriliaForum Member

Citaat:
"Wat vatten mensen mijn moeite en energie dat ik in mijn texten steek negatief op man. Het is enige is waar het mij om gaat is om hem zo veel mogelijk info te geven dat hij er zo lang mogelijk plezier van gaat hebben niets meer niets minder. Hij gaat het ding toch wel kopen en hij gaat toch wel kunnen rijden. Als het maar niet ten koste van zichzelf of anderen gaat. :00/:

Ik vat het commentaar niet negatief op, vind het juist leerzaam.
Ik begrijp ook wel dat ik niet als een blinde moet gaan rijden en dat ik alles nog moet leren.
Al zeg ik zelf dat ik niet zn bezetene ben die risico's op probeerd te zoeken.
Ben altijd al zuinig geweest op spulletjes, zelfs op die oude puch waar de lak van los laat :^^: .
Denk dat ik het schakellen al snel onder de knie zal hebben had ten slotte in een week het in een auto geleerd.
Maar als nog begrijp ik dat ik veel moet leren!
Bedankt voor het commentaar :D

di maart 31, 2009 2:25 pm
Profiel
Robinrs50
ApriliaForum Member

Zit net op marktplaats en kom deze tegen http://link.marktplaats.nl/241054228
Splinter nieuw als actie te koop scheelt 350 euro op een nieuwe.... Tis geen Spains maar deze kleuren zijn ook erg mooi en hij is nieuw dus heb ik geen last van geschiedenis.

di maart 31, 2009 2:47 pm
Profiel
Riejurick
ApriliaForum Member

oohw oke:)
ik hasd et dus fout emt de verzekering:P:)

di maart 31, 2009 3:17 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende