Auteur |
Bericht |
RobinRS98
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 11, 2008 8:36 pm Berichten: 429 Woonplaats: Nieuw-Buinen
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Dat van die lampjes weet ik niet, Je moet de aansluiting van je temp,meter even tegen je frame(massa) houden dan moet hij naar het rode lopen, je moet er wel een accu inhebben.
_________________ Mijn RS OM
|
di maart 03, 2009 8:32 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
oke. die werkt iedergeval
|
wo maart 04, 2009 6:59 pm |
Persoonlijk album
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
heb net eindelijk me brommer terug :) maar heb een klein probleempje.
toen ik de straat uit reed bij de fietsezaak toen knipperde me knipperlicht gewoon. maar bij het volgende kruispunt +/- 4 km verder bleef hij gewoon branden ipv knipperen. wat kan dit zijn?
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
vr maart 06, 2009 6:59 pm |
Persoonlijk album
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
apriliasquid schreef: heb net eindelijk me brommer terug :) maar heb een klein probleempje.
toen ik de straat uit reed bij de fietsezaak toen knipperde me knipperlicht gewoon. maar bij het volgende kruispunt +/- 4 km verder bleef hij gewoon branden ipv knipperen. wat kan dit zijn? relais al vervangen? (klikken = goed gaat hier niet op, helaas.)
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr maart 06, 2009 8:09 pm |
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
waar zit die relais?
ik heb btw led knippers voor en de oude ronde hangen achter me kappen
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
vr maart 06, 2009 8:36 pm |
Persoonlijk album
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
apriliasquid schreef: waar zit die relais?
ik heb btw led knippers voor en de oude ronde hangen achter me kappen Bij een NM weet ik het niet, ik denk onder je tank. en heb je dit probleem sinds je die ledjes erop hebt gezet, of pas erna?
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr maart 06, 2009 8:41 pm |
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
nee die zaten er al op. ik heb hem 3,5 weken geleden naar de dealer gebracht en door omstandigheden vandaag op kunnen halen. ik reed daar de straat uit, knipper naar links aan toen deed hij het nog. maar toen 4km verder toen ik weer naar links moest toen bleef hij alleen branden.
|
vr maart 06, 2009 9:32 pm |
Persoonlijk album
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
apriliasquid schreef: nee die zaten er al op. ik heb hem 3,5 weken geleden naar de dealer gebracht en door omstandigheden vandaag op kunnen halen. ik reed daar de straat uit, knipper naar links aan toen deed hij het nog. maar toen 4km verder toen ik weer naar links moest toen bleef hij alleen branden. vervang je relais eens.
|
vr maart 06, 2009 9:54 pm |
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
led knipperrelais gebruiken, normaal relais werkt niet of niet goed met leds
|
ma maart 09, 2009 9:51 pm |
Persoonlijk album
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Vraagje gericht voornamenlijk aan cebess ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) Ik heb mn verlichting nu over mn lichtspoel lopen, maar ik wil mn bedrading zo leggen dat ik gewoon licht op vollesterkte heb, ongeacht mn toerental (over mn accu dus, gelijkspanning). maar ik wil natuurlijk ook mn laadcapaciteit houden, en eventueel een accu met grotere capaciteit erin hangen. Ik heb nog niet echt een goede blik op mn laadcircuit geworpen ( geen tijd ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif) ) maar wat komt er precies van de dynamon af, 2 draden, of eentje die zich later vertakt naar mn gelijkrichter/spanningsregelaar en de ander naar de verlichting? Enkele richtlijnen? viewtopic.php?f=28&t=11383
|
di maart 10, 2009 12:04 am |
|
RobinRS98
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 11, 2008 8:36 pm Berichten: 429 Woonplaats: Nieuw-Buinen
|
Ok ik snap er niks meer van ![wacko :S:](./images/smilies/wacko.gif) ik had laatst een nieuwe tempratuursensor gekocht, die deed het nietin me brommer toen heb ik hem doorgemeten en de weerstand bleef gewoon op 1 staan dus ik dacht dan is die vast kapot, nou kreeg ik vandaag weer een nieuwe ook geen weerstand dus ik dacht nou dan zou ik wel wat verkeerd doen in me brommer gezet alleen nou doet hij weer niks, als ik de aansluiting tegen het frame hou dan doet de teller het wel.het kan toch niet zo zijn dat ze allebei de nieuwe temratuursensors kapot zijn ?
_________________ Mijn RS OM
|
di maart 10, 2009 3:59 pm |
|
Tim#0175
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 22, 2007 7:29 pm Berichten: 239 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Huizen
|
Okey, even terugkomend op de knipperlichten issue.. bij mij branden ze ook alleen, ze knipperen niet meer. dit kwam nadat ik de knipperlichten er voor af haalde en de draden tegen de massa hield (kortsluiting dus) de zekering is toen stuk gegaan, die heb ik vervangen. nu is er dus nog iets stuk waardoor de lichten niet knipperen. ik weet alleen niet wat en waar op mijn kabelboom ik dat onderdeel zou kunnen vinden. iemand enig idee?
_________________ Military starts at the part with Artillery
|
di maart 17, 2009 7:00 pm |
Persoonlijk album
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
wat voor zekering zat en zit er nu in?
|
di maart 17, 2009 7:52 pm |
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
je knipperrelais zit tegen de voorkant van je frame (wel binnenkant) aan. er zit een stekker in die een rechtehoek maakt. bij mij was het het geval dat de knipperding in me originele lampjes zaten en die hingen aan de binnenkant van de kap, (beetje beun(door vorige eigenaar)) die hadden ze bij de dealer weggehaald waardoor ze dus niet meer knipperde ![wallbash :@:](./images/smilies/wallbash.gif)
|
di maart 17, 2009 7:53 pm |
Persoonlijk album
|
Erwin90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 16, 2006 2:38 pm Berichten: 448 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Dokkum
|
hier zit je knipper relai
Bijlagen:
relai.jpg [ 97.63 KiB | 807 keer bekeken ]
di maart 17, 2009 10:20 pm |
Persoonlijk album
|
|