Auteur |
Bericht |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
zulke potjes hebben ze hier ook bij de gamma, maar ik denk dat ik dat ook maar is ga proberen want mijn uitlaat roest weer
kan je trouwens niet met hitteband ofzo zorgen dat je uitlaat niet gaat roesten??
do jan 31, 2008 5:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
tuony
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 24, 2006 9:52 am Berichten: 163 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: dronten
|
geen idee, maar dat kachelzwart is niet eeuwig, maar dat is branden ook niet.
hiermee hoef ik hem niet altijd eraf te halen en gaat lekker makkelijk, smeren met een doekje
do jan 31, 2008 5:33 pm |
|
|
Fabian RS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 09, 2007 2:24 pm Berichten: 193 Woonplaats: Leimuiden (snackbar)
|
Raphaël schreef: @Fabian: hoe heb je dat ding zo mooi geschuurd gekregen?
Ik heb hier een uitlaat liggen maar krijg de roest er met geen mogelijkheid van af.. schuren niet.. staalborstel (op de boormachine) niet..
Nou, ik ben 8 uur bezig geweest, eerst met een staalborstel op da boormachine, daarna schuren. en de lastige hoekjes met de hand borstel.
Monnike werk.
_________________ Hardcore to the bone Pro beuner 4 live, biatch!!!
0 Geschift
0 Totaal geschift ja, ik kan 't lanterfanten aan.
|
do jan 31, 2008 9:31 pm |
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
8 uur ik hebt in 2 gedaan.. en om nou te zeggen dat je het ervanaf ziet..
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
vr feb 01, 2008 12:38 am |
|
|
Devlin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 10:28 pm Berichten: 545 Woonplaats: Dalfsen
|
Dat is wel lang je kan ook gewoon een speciale staalborstel halen en die in de slijptol doen... gaat een stuk sneller 30 mins en klaaar
_________________ *--> Futura <--*
"© Aprilia ©"
|
di maart 04, 2008 6:20 pm |
|
|
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
ik heb binne 10min m'n uitlaat geborsteld en gespote
je moet gewon een komborstel op je slijpmachine hebbe ga je 3X dr overheen en hij is gewon kaal dan ontvetten spuiten klaar
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
za apr 12, 2008 7:50 pm |
|
|
Devlin
ApriliaForum Member
|
oh nou jij doet het dan 3x zo snel
"© Aprilia ©"
|
za apr 12, 2008 7:56 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: HOWTO: uitlaat opknappen
In de startpost staat dat je bij praxis/gamma enzo spul kan halen om te ontroesten.. heb ik daar gevraagd, keken ze me aan alsof ik iets heel geks vroeg Enig idee? Uitlaat is alweer aardig gaan roesten maar wil voor ik eraan begin even de goeie spullen hebben liggen zodat ik het in een avondje af kan maken.. geen zin om lang bezig te zijn. Hamerite hittebestendig zwart heb ik al, polijstpasta + lappenschijf voor demper ook, schuurmachine met redelijk fijn schuurpapier ook.
di okt 28, 2008 1:16 am |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Misschien een blikje polish op de kop tikken?
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di okt 28, 2008 11:48 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Tis allemaal al gelukt Uitlaat bewerkt met een staalborstel + krachtige boormachine = pracht resultaat Daarna uitlaat opgehangen en 3 lagen gespoten, daarna leek de lak op een paar plekken nog wat dun dus nog een laagje gedaan Even laten drogen tot ik geen verf aan mn vingers kreeg en hem onder de brommer gehangen Morgen nog even een plekje dat ik nog zag spuiten en daarna erop naar school, kan de lak mooi uitharden Als ik daarna thuis ben even aan de gang met staalborstel, polijstpasta en lappenschijf op de demper Glimmen zaldie!
wo okt 29, 2008 2:20 am |
|
|
Recrush
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
|
Mensen,
Ik ben aan de gang geweest, maar het resultaat is volgens mij nog niet helemaal goed. De uitlaat ziet er erg raar uit, het is nog steeds erg donker en hij glimt heel raar. Maar veel beter dan dit is het nog niet gelukt.
De hamvraag, is dit voldoende? Ik ga hem zwart spuiten..
Ik heb btw nog niet alles gedaan.. dus sommige stukken zijn nog helemaal roestig enzo.
Bijlagen:
DSCN6770_.jpg [ 200.42 KiB | 3370 keer bekeken ]
DSCN6773_.jpg [ 162.01 KiB | 2898 keer bekeken ]
_________________ Suzuki GS500e Bandit 600 '98
|
za maart 07, 2009 2:35 pm |
|
|
Devlin
ApriliaForum Member
|
Is gewoon goed hoor ontvetten en spuiten maar zo deed ik het ook en zag er gewoon netjes uit bij mij
"© Aprilia ©"
|
za maart 07, 2009 2:51 pm |
|
|
Quintus
ApriliaForum Member
|
eeehm, als je je hele uitlaat zo doet als op de foto (het goede gedeelte) dan zit je goed, het gaat zo raar glimmen omdat je het als het ware een beetje polijst met die staalborstel, en het is niet zo'n ramp als er in die putjes nog een beetje roest zit, daar zal de lak mischien iets minder goed hechten, maar omdat er met lak geen zuurstof/vocht bij kan komen zal het ook niet verder gaan roesten..tot er een steentje tegen aan vliegt natuurlijk:P
En voor de mensen die hitteband willen monteren tegen de roest: niet doen!, die troep houd het water alleen maar vast, waardoor het gewoon onwijs hard gaat rotten..
|
za maart 07, 2009 4:13 pm |
|
|
Recrush
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
|
Het ziet er nu allemaal ongeveer zo uit. Nog wel bruin maar de plakken roest zijn er in ieder geval af.
Waarmee moet ik ontvetten? Ik heb wel iets ontvettends voor hout enzo wat je moet mengen met water, kan ik dat er ook gewoon op doen of wat anders?
_________________ Suzuki GS500e Bandit 600 '98
|
za maart 07, 2009 5:16 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
terpentine had ik gedaan
za maart 07, 2009 5:48 pm |