Auteur |
Bericht |
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
Re: Bromfiets Praktijk Examen is Definitief!
in belgië is dit al jaren, maar je moet wel niets lessen, gewoon theorie doen en rijden, later dat jaar dan je praktijk doen en klaar
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
vr jan 23, 2009 11:44 am |
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
zou je niet op je eigen brommer mogen lessen, als je die dan al hebt? ook bij die voertuigbeheersing proef (als die er is) lijkt mij dat het beste, dan leer je je eigen brommer tenminste beheersen ipv zo'n scootertje (en zoals we allemaal wel weten kan daar behoorlijk wat verschil in zitten)
verder vind ik het wel goed dat ze het in voeren, alleen had het best wat goedkoper mogen zijn ja
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
vr jan 23, 2009 2:01 pm |
|
|
racermarco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 10, 2008 3:13 pm Berichten: 330 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Nieuwlande
|
zit ik me helemaal te verheugen op 2010 want dan word ik eindelijk 16! komen ze met dit plan aanzetten.. mag ik nog gaan sparen ook anders dan komt m'n 2010 aprilia rs er niet
za jan 24, 2009 3:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
Recrush
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
|
Ik vind echt dat er een soort onderscheid moet zijn tussen scooters/gewone brommers en schakels. Het verschil is zo groot, beheersing is heel anders, je moet veel meer kunnen. Op een scooter kan iedereen wel wegrijden.. Ok het gaat wel om verkeersinzicht en kennis enzo, maar daar heb je ook niks aan als je je 100% aan het focussen bent op schakelen.
_________________ Suzuki GS500e Bandit 600 '98
|
za jan 24, 2009 3:54 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
inderdaad als ze het al doen laten ze het dan gelijk goed doen
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
za jan 24, 2009 8:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Itakura schreef: ik ben het hier eens met Martijn, MAAR schakelrijden leer je niet zonder iemand die je vertelt hoe het moet en niet iedereen denkt eraan om even te gaan kijken op een forum oid jij wil toch niet zeggen dat je op een forum heb gevraagd iemand uit te leggen hoe je moet rijden he....
|
za jan 24, 2009 10:43 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Martijn Derbi senda schreef: Itakura schreef: ik ben het hier eens met Martijn, MAAR schakelrijden leer je niet zonder iemand die je vertelt hoe het moet en niet iedereen denkt eraan om even te gaan kijken op een forum oid jij wil toch niet zeggen dat je op een forum heb gevraagd iemand uit te leggen hoe je moet rijden he.... nee ik had een prima oog om te kijken hoe iemand dat doet maar niet overal rijden zoveel schakelbrommers. ontopic maar weer
za jan 24, 2009 11:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
racermarco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 10, 2008 3:13 pm Berichten: 330 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Nieuwlande
|
als ik nou op m'n 17de mijn auto rijbewijs haal mag ik dan ook zonder begeleiding op een brommer rijden? dat mag als je een auto rijbewijs hebt (tenminste nu nog wel)
ma jan 26, 2009 10:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
kleine_duivel
ApriliaForum Member
|
ThomaSBK schreef: hoeveel kost dat zonder rijbewijs rijden ? (boete + inbeslagneming?) als je 1 serieus aanrijd kost het tot honderdduizenden euro's. 'k zal het effe hard zeggen: je bent een enorme lul als je zonder RBW gaat rijden want de gevolgen kunnen je leven smerig verzieken
_________________ aprilia rs 50 bouwjaar 2003 !
|
zo feb 01, 2009 5:41 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Vind die bedragen wel een beetje idioot duur... maar 4 lessen Als het nou meer lessen waren met flink wat aandacht ook aan beheersing en ze dan de maximum snelheid gelijk trekken aan die van auto's. Vind ook dat ze onderscheit moeten maken tussen schakel en automaat. Automaat 4 lessen vind ik ok, maar een schakel mag best ook 8 lessen, maar dan niet zulke idioten bedragen. Gewoon wat extra aandacht voor schakelen/koppelen etc, een schakel rijd heel anders dan een scootertje. In ruil voor de extra lessen vind ik dat je dan ook best wat harder moet mogen met een schakel. Schakelbrommers tot maximaal 80kmpu buiten de bebouwde kom en toelaten op max 80kmpu wegen. Scooters/Automaten tot maximaal 60kmpu en toelaten op max 60kmpu wegen. Scooter/Automaat 4 lessen + examen pakket: €250 Schakelbrommer 8 lessen + examen: €400 Brommobiel/quad 8 lessen + examen: €500 (bij bejaarden vind ik dat ze het examen eens in de zoveel tijd moeten herhalen net als met een auto rijbewijs) Dat soort bedragen en voorwaarden lijken me veel redelijker.
|
ma feb 02, 2009 12:03 am |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
kleine_duivel schreef: ThomaSBK schreef: hoeveel kost dat zonder rijbewijs rijden ? (boete + inbeslagneming?) als je 1 serieus aanrijd kost het tot honderdduizenden euro's. 'k zal het effe hard zeggen: je bent een enorme lul als je zonder RBW gaat rijden want de gevolgen kunnen je leven smerig verzieken Kost wel wat meer als je blijvend letsel veroorzaakt bij iemand... Rijden zonder rijbewijs... eerste keer boete ken flink hoog zijn helemaal omdat je brommer waarschijnlijk ook niet correct verzekert zal zijn aangezien je meestal een geldig rijbewijs moet kunnen overleggen bij het afsluiten van de verzekering, en als een ouder iemand de brommer waar jij op rijd heeft verzekert (je vader bvb) dan is zijn verzekering niet geldig voor jou en heb je al 260 euro boete te pakken voor het niet hebben van een geldige verzekering. Daar boven op komt dan nog het rijden zonder (geldig) rijbewijs, waarschijnlijk word dat ook nog een 220 euro, dus zit je met een boete van 480 euro. De tweede keer ben je echt de lul, want dan is het een misdrijf en bepaalt de rechter wat er met je gebeurt, grote kans dat je dan niet alleen een mega boete krijgt maar ook nog een werk/gevangenis straf.
|
ma feb 02, 2009 12:18 am |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Patrick, nu niet uit je nek gaan praten he! als een ouder iemand de brommer verzekerd dan mag een jonger iemand wel gaan rijden en is dan gewoon verzekerd.. ja? ja!.. lang leve het gedeelte waar je de regelmatige bestuurder moet vermelden, anders dan de eigenaar. Is de regelmatige bestuurder ook de eigenaar, dán pas ben je de lul.
|
di feb 17, 2009 6:24 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
de verzekering staat op me pa's naam, de brommer zelf ook en ik zit bij een verzekeraar dat de vekerde brommer van de eigenaar moest zijn, niet de regelmatige bestuurder
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
di feb 17, 2009 7:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Wil je geen no-claim opbouwen dan? ik heb nu na 3 jaar 80% korting op m'n premie, betaal nog geen 80 euro in het jaar voor een rsje.
|
di feb 17, 2009 11:50 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
tja das natuurlijk wel zo maar ik gebruik me pa's no-claim en dat is iets van 20 jaar
|
wo feb 18, 2009 2:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
|