Auteur |
Bericht |
AF1125
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:36 pm Berichten: 23
|
af1 125
He heb sinds 2 maanden een af1 125 futura rotax 123. Hij is nu motorisch nog helemaal standaart, heeft hier iemand ervaring met het opvoeren van zulke blokken. De cilinder wilde ik eigenlijk origineel houden omdat die er net nieuw op zit.
Laat maar horen, alvast bedankt
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
do nov 27, 2008 11:51 am |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: af1 125
Je kan een andere pijp erop zetten, grotere carb, enz.
Misschien dat je met een andere ontsteking (bijv. ignitech) nog iets pakt in betere aansturing van powervalve / betere mapping maar verder zul je het toch in de cilinder moeten zoeken denk ik.
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do nov 27, 2008 12:19 pm |
|
|
AF1125
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:36 pm Berichten: 23
|
Re: af1 125
Er zit nu een 34mm carb op, dus veel groter lijkt me niet echt nodig. Er zijn een paar merken die uitlaten maken, polini, malossi en arrow. Weet alleen niet echt welke er het beste zou passen bij de huidige setup.
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
do nov 27, 2008 12:50 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: af1 125
Wat is je huidige setup dan? Uiteindelijk kom je altijd terug op cilinder kietelen voordat een andere pijp echt flink meer vermogen gaat geven. Je krukas zou ik dan ook maar naar kijken aangezien die snellere setups dan ori ook niet lekker vind
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do nov 27, 2008 1:07 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: af1 125
er bestaan 180cc polini cilinders (al weet ik niet of ze er ook zijn op een rotax 123 blok)
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do nov 27, 2008 1:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
AF1125
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:36 pm Berichten: 23
|
Re: af1 125
Er zit standaart een 125 cc watergekoeld op, een 34 mm carb, 6kleps membraam. Hij loopt sowieso goed maar kan altijd harder natuurlijk. Heb net ff gekeken naar een cilinder kost rond de 3 a 4 honderd. Heb van de week gebeld naar 125cc world, en die zeiden dat je er met een ori cilinder net zo hard gaat als met een 174 polini. Dus wil ik beginnen met een andere uitlaat. Maar hij wist ook niet wat het beste was. Dus denk ik vraag het aan de experts hier
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
do nov 27, 2008 2:08 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: af1 125
ori cilinder gaat sneller die polini geeft alleen meer koppel * Snel uitlaatje * CDI ontgrenzen (sommige modellen hebben dat) * squish verkleinen (standaard is dat zo'n 1mm, verlaag dat maar door er een dunnere voetpakking tussen te leggen) verder zullen er vast nog wel dingen zijn maar let er wel op dat jouw rotax 123 cilinder minder snel is dan een 122 cilinder doordat hij geen fluiterpoorten heeft dus een smallere uitlaatpoort ~ itakura EDIT: snellere uitlaten zijn qua inhoud vrijwel hetzelfde dus welk merk je kiest maakt weinig uit.. gianelli is 1 van de goedkoopste dus ik zou die kiezen
_________________
|
do nov 27, 2008 2:38 pm |
Persoonlijk album
|
|
AF1125
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:36 pm Berichten: 23
|
Re: af1 125
Dat zijn de tips waar ik op zit te wachten, hartstikke bedankt Itakura Weet je ook hoe ik kan zien of de cdi begrenst is? En misschien een goed adres voor uitlaten? Dan gaan we binenkort is aan de slag, rijden met dit weer zit er toch niet in.
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
do nov 27, 2008 3:05 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: af1 125
cdi begrenzing zit alleen op een RS vanaf 1999 geloof ik.. maar eigenlijk is dat geen begrenzer, je hebt alleen een soort van dip bij 7k toeren ofzo geloof ik..
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
do nov 27, 2008 5:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
AF1125
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:36 pm Berichten: 23
|
Re: af1 125
Ik voel geen dip, vanaf de 5k toeren schiet ie er vandoor. Maar nog geen goed adres voor uitlaten?
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
do nov 27, 2008 6:10 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: af1 125
tweetakt center nieuwleusen heet tegenowoordig RH Motoren? http://link.marktplaats.nl/205618938
_________________
|
do nov 27, 2008 6:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: af1 125
Die jongens heeft mij ook geholpen toen ik een vastloper had. Hij had ook altijd een rs50 supersnel ding. En heeft zeker ervaring op het gebied van motoren. Een aanrader.
|
vr nov 28, 2008 1:39 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: af1 125
Itakura schreef: maar let er wel op dat jouw rotax 123 cilinder minder snel is dan een 122 cilinder doordat hij geen fluiterpoorten heeft dus een smallere uitlaatpoort 123 cilinder van de 2de generatie heeft WEL fluiterpoorten ! Voor zover ik weet hebben de futura's zo'n cilinder, maar ben niet 100% zeker... Welke uitlaat maakt eigenlijk weinig uit, ze lopen allemaal best goed op 125cc, aprilia gebruikt zelf voor haar cupversies een arrow uitlaat (giannelli heeft dezelfde prestaties, maar is van mindere kwaliteit). De originele cilinder is de beste keuze, meer cc is enkel meer slijtage, je gaat er echter niet sneller door. Verder zou ik een rotax blok laten zoals het is, slijt al snel genoeg en het gaat al tamelijk hard, vind je zelf niet?
_________________
|
vr nov 28, 2008 9:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
AF1125
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 24, 2008 1:36 pm Berichten: 23
|
Re: af1 125
Heb een jolly moto gekocht, het expansie gedeelte is echt 2 keer zo dik als origineel, denk dat dat wel goed gaat lopen. Eerst ff toppen met de ori uitlaat en dan de jolly testen. Kijken wat voor verschil t maakt. Laat wel ff weten wat t verschil is. laterz
_________________ Appie AF1 125 futura. Nu BMW cosmic black!! En zieke h4 bi xenon 7000k!!
|
di dec 23, 2008 4:57 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: af1 125
mooi !
succes ermee
welke versie van de jolly heb je gekocht?
_________________
|
wo dec 24, 2008 12:52 am |
Persoonlijk album
|
|
|