Chris' RS Manuel Poggiali Black -Update-
Auteur |
Bericht |
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
Re: Chris' RS Manuel Poggiali Black
hoi, leuke rs, maar doe eens wat aan je voorvelg, die hoort gewoon rood persoonlijk vind ik die witte banden letters ook niet staan zoeks maar eens mijne op als ideeën zoekt ofzo
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
za okt 04, 2008 12:07 pm |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 22, 2007 11:28 am Berichten: 129 Woonplaats: amsterdam
|
viper schreef: ik rij zelf meer op de weg als op de stoep, daardoor doe ik een stul langer met mijn banden.... haha daar zit wat in ja Maar me band was er al half af (toen ik nog op de weg was), en daarna, toen ik begon te wiebele moest ik wel de stoep op. RS Nera schreef: hoi, leuke rs, maar doe eens wat aan je voorvelg, die hoort gewoon rood persoonlijk vind ik die witte banden letters ook niet staan zoeks maar eens mijne op als ideeën zoekt ofzo ' :) Ik denk dat ik de voorvelg rood ga maken, is idd orgineel . Over die witte letters, tja iedereen z'n eigen smaak he. Ik vind het wel apart maar ook niet zo heel geweldig. Ik 'rij' dit er ff af en dan laat ik het gewoon zwart Ik ga de aankomende tijd wel ff iedeeën bedenken/opzoeken om te verwerken in me brom in de herfstvakantie :)
_________________ Ben ik even blij dat ik geen scooter rij
|
ma okt 13, 2008 9:51 pm |
|
|
Jorrit
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 07, 2007 10:34 pm Berichten: 1407 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Hooghalen, omg.-Assen
|
rooie velgies allermooist (vin ik)
vr okt 17, 2008 6:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
Idd dacht ik ook al aan :) Ik heb btw een nieuwtje: K ben gister tegen een auto geknald (gelukkig niet mijn schuld) Nou kan ik morgen me brommer bij De Jager Scooters (die in Winkel, ookwel bekend als speed-parts.nl) afleveren. Maandag bel ik dan meteen voor een schade expert die de boel komt nakijken (wanneer hij dan komt, dat weet ik niet) Me schade van wat ik zelf zag: Verbogen voorvork (linker en rechterstang) voorkuip naar de *@#$ (o.a. lichtunit los), de staat van het kuipframe is mij onbekend ophangpunten van de zijkappen verbogen knipperlicht stuk.. Kop. kabel kapot. Nou breng ik morgen me brommer dus voor een schaderapport maar dan is mijn vraag: Gaan ze me brommer testen op snelheid en kW/pk etc? De man die ik sprak van speed-parts.nl die zei dat hij dat nog nooit heeft meegemaakt. (en het volgens mij dus niet uitmaakt of je uitlaat ontgrenst is..) Kan iemand dit bevestigen?
|
vr nov 14, 2008 11:55 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ik zou maar op safe spelen en prop in je uitlaat douwen...
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr nov 14, 2008 11:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
|
vr nov 14, 2008 11:59 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
de jager vast wel
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za nov 15, 2008 12:01 am |
Persoonlijk album
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
|
za nov 15, 2008 12:03 am |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
Hmm. Schade word geschat op zo'n €2000,- Ik neem aan dat de schade wordt bepaald met behulp van nieuwe, originele onderdelen? Nou hoef ik niet gebeld te worden om te weten dat me brom economisch total-loss is (terwijl alleen het duurste wat stuk kan gaan, kapot is ). Weet iemand dan toevallig hoeveel een nieuwe,originele voorvork kost? Een tweede handse heb je al vanaf 300,- En bij easyparts kun je een complete, maar stickerloze kappenset voor €560,- krijgen. Terwijl een nieuwe, originele zijkap alleen al €450,- schijnt te kosten..?! (dat moet zeg maar keer drie voor 3 kapdelen). Zou k dit dan aan me verzekering kunnen voorstellen (theoretisch: kosten blijken dan minder te zijn, en me brom word gerepareerd en is dus niet total-loss.) of is het beter om me brom total-loss te laten verklaren (ik krijg dan waarschijnlijk dagwaarde - restwaarde (hoeveel is dat ongeveer? :S) en repareer me brom zelf/dealer)? Alvast bedankt voor antwoorden (y) :) MvG
|
wo nov 19, 2008 9:21 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Hey Chrissie naamgenoot van me! , zonde van je brommer man! Jij hebt volgens mij cker meer schade als mijn RSje Maar om jou meer zekerheid van zaken te geven, hoef jij je geen zorgen te maken over dat je uitlaat ontgrensd is. Ik heb gister met een taxi schauffeur (die hebben namelijk allemaal wel is schade gehad ) gesproken en die zei dat er expliciet alleen naar het aard van het schade en de exacte waarde van de schade die door de val/botsing is ontstaan. Anders check je ff schade-expert of expertise op wikipedia, daar staat het wat proffesioneler. Niet dat je er heel veel mee opschiet. Maar wat ik hiermee wil zeggen, don't worry bro, ze meten alleen de schade die heeft kunnen ontstaan door jouw ongelukje. Door als jij bijvoorbeel alleen op je rechtkant bent gevallen, gaan ze geen schade aan je brommer die aan de linkerkant zit in het rapport optellen, tenzij het in het ongeluk zo heeft kunnen voorkomen. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel. En anders zeg je gewoon, ik heb mijn uitlaat ontgrensd NA het ongeval. Klinkt stom, maar laat hun maar bewijzen dat dat niet zo was TIJDENS het ongeval. Zelfde geld ook voor jou natuurlijk. Maar als jij bijvoorbeeld een vriend of een vriendelijke dealer kent die met je het verhaal mee wilt spelen. Zit je wel een stukje safer. Dit is wel MITS je tijdens het ongeval met de toegestane snelheid hebt gereden heah. Anders ie het moeilijk te zeggen als je bijv met de 60 tegen die auto aan was geknald volgens de tegenpartij en/of ooggetuigen. Anyways good luck Edit: dit kwam net in mij op, deze gozer is btw een SCHADE-expert, is alleen bevoegd om naar schade te kijken. Snelheid is een zaakie voor de politie.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
do nov 20, 2008 12:10 pm |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
Haha bedankt (y) Ik vond het idd ook al vreemd dat ze naar de snelheid zouden kijken, maar enkele mensen beweerde echt dat ze wel naar de snelheid zouden kijken Dat is dat waarschijnlijk, en vooral hopelijk , bull shit. Je hebt het btw gelukkig goed genoeg uitgelegd dus k begrijp je Vreemd genoeg zei m'n gevoel al dat er iets zou gebeuren (nouja, eigelijk zou iedereen het hebben die een beetje oplet en de verkeerssituatie goed bekijkt). Ik was dus al langzamer gaan rijden. Laten we zeggen 25-30km/h ipv de daar toegestane 45. En over de schade; ja, daar kan ik niet echt over oordelen. De kosten zijn voor mij gewoon te hoog als ik het zelf moet betalen. Maar zoals ik al zei m'n voorvork is verbogen, en een aantal kappen zijn stuk. Nieuw zijn de kapdelen alleen al bij elkaar zeker €1000,- En dan de voorvork nog.. (en kuipframe ) Dus qua materiaal is er niet zoveel schade, 2e hands zou je dus, ruw geschat, met €1000,- klaar kunnen zijn. Ik ben btw niet gevallen, en me brom ook niet. Me brom leunde tegen de auto aan. (ik kwam haaks aanrijden en me achterwiel kwam dus blijkbaar van de grond en kwam tegen de achterkant van de auto).
|
do nov 20, 2008 4:11 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Ah gelukkig heb je zelf niks Ik heb mijn val helemaal opgevangen met mijn rechterknie. Probeerde hem nog overeind te krijgen terwijl ik erop leunde Had k niet moeten doen Knieschijf popte heel even naar rechts van zijn plaats af en dat was geen lekker gevoel Toch nog een compliment aan hoe jij je brommer in die auto hebt geparkeerd Ik volg deze forum ff wat aandachtiger, aangezien jij dezelfde problemen voor je neus hebt als ik. Dus dan zien we al snel als er 1 van ons genaaid zou worden door de verzekering. En dat hoor k maar al te vaak dat ze dat doen. Btw als jouw bromma het ook weer doet, moeten we is gaan afspreken in Masterdam, MasterTommy heeft ook een RSje, en die woont bij centraal daaro. Zou wel stoer staan 3 dikke RSjes door de stad
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
do nov 20, 2008 5:42 pm |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
haha inderdaad, dat is het belangrijkste; dat we lichamelijk niks hebben Ik heb btw ook me 'potentiële' energie tijdens de klap, opgevangen met me knie.. ook me RECHTER knie wel te verstaan Ik kan begrijpen dat het geen lekker gevoel is! Je knie zit nu wel weer goed in elkaar? Maar ik begrijp deze zin niet helemaal: "Probeerde hem nog overeind te krijgen terwijl ik erop leunde" Ik neem aan dat dit je eerste reactie was? Dan is het toch wel vet om te zien dat je brommer je 'dierbaar' is Ik bedoel, sommige kan het geen reet schele als hun brom (schakel) in de prak ligt wahaha thnx voor je compliment xD het heeft trouwens wel het leven van me linkerknipperlicht gekost! Maarja, Ik kan nou wel zeggen dat ik een stoppie heb gemaakt terwijl ik 90 graden draaide Hou me op de hoogte van je vorderingen met de verzekering Je hoort het nog wel als ik resultaat heb kunnen boeken met mijn verzekering en anders lezen we het wel in elkaars topic En over de mini meating Ik vind het prima! Tom heb ik al eens eerder ontmoet Alleen ben ik nou wel een beetje bang voor al die rollerbanken. Ik bedoel, bij mij op school (vlakbij centraal) is de popo al zo laf om te wachten om onschuldige brommerrijders op de roller te gooien :O En mocht ik me brom ook deels van me eigen geld moeten opknappen, dan kan ik een boete erbij echt niet hebben :O Ik heb trouwens de dealer gebeld en zei zeggen dat de schade expert zei dat ik €1100 + me brom kreeg . Oke, ik ga niet te hard van stapel lopen want eerst moet ik nog gelijk krijgen, en moet het geld dan nog gestort worden
|
do nov 20, 2008 10:37 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
Als je brommer harder rijd als 45 ben je technisch gezien niet verzekerd.. kijk maar in je papieren
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
do nov 20, 2008 11:10 pm |
|
|
chris2306
ApriliaForum Member
|
dat is helaas zo ja, Maar vindt maar eens een serieuze, standaard schakelbrommer. Die zul je volgens mij moeilijk vinden! En daarnaast de meeste schakels gaan standaard wel wat harder dan 45. Dat zou dan betekenen dat je je stnd brom dus nooit zou kunnen verzekeren!?
Zoals ik al in meerdere topics heb gelezen, zeggen de meesten dat de verzekering er niet moeilijk over doet.. Hopelijk ook deze keer.
|
do nov 20, 2008 11:18 pm |
|
|
|