Het is niet echt een brommer maar toch vond ik het wel vet om hem hier te laten zien.
Me pa en ik kijken al een hele tijd bij demo races met klassieke motoren en vooral de 50cc vind ik echt helemaal geweldig
En laat me pa daar nou etzelfde over denken
Dus had me pa vorig jaar een van Veen kreidler frame gekocht met het plan om deze helemaal op te bouwen en later mee te gaan racen. Zelf heeft me pa niet veel tijd om ze motoren op te knappen dus liet hij deze opbouwen door Peter Müller ( duitser die als enigste ooit wk punten met zündapp heeft gehaald
) die we kennen via martijn stehouwer van emot.nl. En vorige week werd er gebeld dat de kreidler klaar was dus hebben we em zondag opgehaald en ik moet zeggen dat ie echt super is geworden
. We hebben er nog niet op gereden maar wel ff laten draaien en hij loopt mooi
. De kuip wordt uiteraard nog gespoten in de orginele kleuren en ik hoop dat er van et weekend ff gereden kan worden
Verder is dit de setup:
Kreidler blok met roterende inlaat
close ratio 5 bak
50cc Rascha replica
http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=17128mm Dell'Orto
http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=384natte koppeling
Kröber ontsteking
Opmaat uitlaat (zonder demper
)
Niet de snelste cilinder die er is maar daar komt ooit nog wel een betere voor. En dan zal een droge koppeling ook nodig zijn. Vrijdag ga ik denk ik de kuip afplakken en dan zal die gespoten worden.
UPDATE 28-12-2008
Zo vandaag de kreidler weer ff laten lopen en ook nog ff een klein filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=w0zEGvXm7Vc Een langer en beter filmpje komt nog wel en we gaan er ook nog mee op de testbank dus daar komt ook nog een filmpje van.
We hebben er ook al es op gereden en et rijd echt super
Trekt heel hard op maar onder de 8-10,000 toeren doet ie bijna niks dus je zit echt constant in de hoge toeren te beuken wat wel heel vet is. En ook het geluid zonder demper is natuurlijk super alleen demper is bij alle demo races en sobw classics verplicht
Je hoort em echt door heel de polder janken op de zondagochtend
Wat ik wel een groot verschil met m'n rs vind is dat als je met deze hard optrekt de voorvork haast niet beweegt en bij de aprilia schiet ie behoorlijk uit z'n vering
En er mogen dan wel trommelremmen op zitten maar hij remt heel scherp. Maar een van de grootste verschillen met een rs, tzr of gpr ofzo zijn toch wel de smalle bandjes. Bochten nemen wordt zo een heel ander verhaal, echt oefenen dus!
Hij moet nog wel wat beter afgesteld worden wat over twee weken ofzo op de testbank gaat gebeuren. Hij stottert soms nog wat. En de kuip moet ook nog steeds gespoten worden want de spuiter had het de laatste tijd nogal druk.
Voor zover even de update en een beter filmpje komt nog steeds een keer hoor
UPDATE 12-05-2010
Zo er zit er weer een beetje shot in de zaak
Alles is ondertussen netjes gespoten en me pa heeft het ongv twee weken geleden weggebracht naar Martijn Stehouwer in Assen die alles een beetje aan het opbouwen/afstellen is
Hij heeft ff een foto'tje gestuurd om te zien hoe hij er nu bij staat:
Verder ben ik vorige week vrijdag opgemeten voor me classic motorpak en die is over 3 à 4 weken klaar, mooie Airoh GP helm gekocht komt ook binnenkort binnen en nu alleen nog ff me boete van €330 betalen en dan kan ik me Alpinestars laarzen en handschoenen kopen
De planning is om 19 Juni voor het eerst mee te doen met de CRT demo in Gramsbergen.
UPDATE 15-06-2010
Inmiddels me boete betaald en ook me Alpinestars laarzen en handschoenen gekocht
Gisteren een mailtje van Martijn gekregen dat allebei de Kreidlers afgesteld en helemaal raceklaar zijn
Hieronder de grafiekjes van de testbank, de groene is de Van Veen met dik 16 pk dus das wel mooi
, de blauwe lijn is zoals die binnenkwam met 9 pktjes
en de rode lijn is van de Broekhoven kreidler met ongeveer 10 pk. Ook heb ik nog wat fototjes van de Broekhoven kreidler waarmee me vader dus gaat rijden. Hier zit trouwens ook een kuip bij maar die staat niet op de foto
Deze heeft dus wel ongeveer 6 pk minder dan de Van Veen maar is ook een stuk ouder en luchtgekoeld. Hij wordt trouwens ook nog een keer overgespoten want deze kleur is nou niet helemaal super
Morgen waarschijnlijk alleen nog ff een kuipruitje bij vdJagt in Barendrecht halen voor de Van Veen want die had Martijn niet, je mag wel zonder rijden maar dat ziet er niet uit natuurlijk
Donderdag ga ik naar Almere om de motorpakken op te halen, door naar Assen om de Kreidlers op te halen, s'avonds nog een stukkie rijden en stickers plakken en vrijdag richting Gramsbergen om zaterdag daar de demo's te rijden
Donderdag zal ik nog wat foto's van de Kreidlers maken als ze hier staan en de stickers erop zitten
Later Simon
UPDATE 22-6-2010
Zo weekendje demo racen in Gramsbergen achter de rug en was echt super
Natuurlijk wel wat dingetjes tegengekomen maar dat had ik wel verwacht
Vrijdag eerst nog de laatste voorbereidingen verricht onder toeziend oog van Rubin
Kuipruitje erop gezet en borgingen gemaakt. Toen zaterdagochtend de keuring gehad en geen problemen gehad
Toen om 10 uur 10 min training maar dat werd voor mij maar 1 rondje... Kwam in de 1ste bocht er al achter dat me tank los zat want zo'n elastiekje was weggeschoten
Dus toen de tank ff goed vastgezet met tyraps
Nou ja daarna met 1 rondje ervaring de 1ste manche gereden, ging best aardig alleen moet ik écht langere schetsplaten hebben want met die motorlaarzen enzo is het met me 1,93 toch niet echt super zo
Toen om 4 uur ofzo de laatste manche die begon nog iets beter dan de 1ste maar na een paar rondjes begon hij wat te stotteren en in te houden waarschijnlijk door half lege accu of iets te weinig benzine
Maar al met al een heel leuk weekend gehad en wat ervaring opgedaan
Moet dus wel het een en ander veranderen:
-Langere schetsplaten erop zetten
-Voorvorkpoten vullen met iets meer en dikkere olie voor wat stuggere vering
-Voorvorkpoten ook iets hoger zetten(voorwiel kwam tegen de kuip bij hard remmen
)
-Veerte tussen remkabel zetten(bleef soms wat hangen)
-Benzinekraantje erop zetten
-Binnenkant van kuip zwart verven
Vandaag nog wat meer stickers erop geplakt moet nu alleen nog de stickers met me naam laten maken
Hier nog wat foto's van afgelopen weekend
Later Simon
Nieuwe stickers erop en nu precies hetzelfde als die van Jan de Vries in '72
Naast et Puchje