HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 24, 2025 10:23 am

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 koppelingsplaten!!! 
Auteur Bericht
Joey_RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht koppelingsplaten!!!
hallo,

ik ben hier nieuw, heb sinds vandaag een RS

nja, et eerste mankement is gwoon de koppeling die slipt, toen ik em net kocht maar een kleinbeetje, maar
door een paar X goed doortrekke is et erger geworde, maar nu kan ik em niet eens meer aanlopen

ik heb een 75cc Revolution, en daardoor kan ik em ook niet starten door de electrice start...

nja, ik heb de carter er al af, en de met de koppeling al wat gekloot, maar nog steeds niet verholpen, ik ga morge nieuwe plate halen, maar hebbe jullie nog tips met zoiets...

nou, mn vragen zijn:

1: hoe verhelp ik het probleem
2: hoe moet ik er nieuw koelvloeistof in doen, en ontluchten ETC.
3: het blok olie moet ook nieuwe in, maar wat voor een dikte enzo?

nou iig bedankt, ben nu nog wel beetje noob, heb ook nog een Honda mtx sh, die ken ik wel door en door, maar nu voor de eerste dan een RS kan ik et probleem nog niet oplosse.

zo nov 02, 2008 8:35 pm
Profiel
Jegor
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: koppelingsplaten!!!
Hoezo zou je met een 80cc niet electrisch kunnen starten? Dat kan ik ook gewoon prima hoor.
Maar in ieder geval:

1: hoe verhelp ik het probleem? Nieuwe koppelingsplaten :P
2: hoe moet ik er nieuw koelvloeistof in doen, en ontluchten ETC. Erin douwen , met de dop eraf starten en even stationair dan dop erop en rijden( wel even kijken of er geen lucht in zit)
3: het blok olie moet ook nieuwe in, maar wat voor een dikte enzo? gewoon blokolie zoals 10W30 is wat ik bij de meeste heb gezien en zelf ook heb

ma nov 03, 2008 1:27 am
Profiel
Joey_RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ok bedankt!

maar als de nieuwe niet helpen, heb ik gehoord dat dan dat huis oid wat daar achter zit versleten is??? wat word daarmee bedoelt, en is dat beetje duur?

ma nov 03, 2008 8:39 am
Profiel
rain man
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
wat voor platen wil je gaan kopen? want je hebt als ik het goed begrijp een hebo revolution en dat is een snelle cilinder. beter koop je direct een 5 plaats polini setje. die houd het namelijk zoieso. en je koppelings huis is niet zo snel versleten dat ie gaat slippen.

maar ik raad je aan een polini setje te nemen, dat ben je meteen helemaal klaar.

ma nov 03, 2008 9:38 am
Profiel
Joey_RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
heej

maar de koppelingsplaten zijn nog niet zo erg verslete, maar er zit geen druk op, hoe strak ik ook die platen ook aandraai...

als de carterdeksel eruitis, dan kan ik met mn hand de koppeling gewoon laten slippen..

dus er is denk wel iets anders verslete dan de plate, maar ik probeer eerst nieuwe platen..

miss sugesties

ma nov 03, 2008 10:16 am
Profiel
rain man
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
dan zit de deksel er verkeerd op. moet je de drukgroep even wat draaien, die kan er namelijk maar op 1 stand op.

ma nov 03, 2008 1:19 pm
Profiel
Joey_RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hmm, je bedoelt dat de ronde plaat van de koppeling, waar de veren ingaan zegmaar, dat die niet goed zit? nou die kan er idd maar op 1manier op, en heb alle andere mogelijkhede ook geprobeerd, maar et werkt nog steeds niet,

er staat wel een pijl op die plaat, wat houd dat in??

ma nov 03, 2008 2:53 pm
Profiel
baquba
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Deze pijl?

Bijlagen:
clutch4.jpg
clutch4.jpg [ 55.63 KiB | 615 keer bekeken ]
ma nov 03, 2008 2:58 pm
Profiel
Joey_RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ja die pijl...

maar ik heb dat geval er wel goed in, dat kan niet anders, maar vandaag zitte allle bromshops hier godverdomme dicht....

dus morge gaa ik gwoon dat polini setje kopen..

maar wat kan ik nog meer doen als het niet verholpe word, of iets wat ik al kan doen voordat ik de koppelingsplaten erop zet....

owja, en hoe moeten die tusseplate, want er zit elke keer zegmaar zon bult op...
of maakt dat geen zak uit..

ma nov 03, 2008 4:23 pm
Profiel
wesco
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
die tussen plaaten moet je op 1ste op 12uur zetten 2de op kwart over 3de op half en 4 de op kwart voor :D

en als die bovens ste druk goep er gewoon goed op zit en hij ont kopelt nog steets niet moet je eens gaan kijken of je nog wel een kogeltje tussen je 2 koplings stiften hebt zitten

en of de groote moer wie op je druk groep zit of die nog wel goed af gesteld staat

en loop even je koplings kabel naar of die nog wel onder spaning staat
en kijk even of je koplings hevel die in het blok gaat of die er nog wel goed in zit en niet dat hij iets er boven uit steekt

ma nov 03, 2008 8:04 pm
Profiel
Joey_RS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
thnx allemaal, nu is et goed, ben echt zoooow blij

mja, iig et was dus die bout die in het midde van de drukplaat zit, die hek er helemaal uit gedaan, maar nu ontkoppeld ie wel erg laat, mja morg dus ff goed afstellen..

owja, ik wou er koelvloeistof bij doen, maar toen ik da dee, toen lekte ie aan alle kante, mja, wss pakking, van et pompdekseltje, of kan etook nog iets anders zijn dan de carterpakking of pompdekseltje??

mja iig erg bedankt allemal :thumleft:

ma nov 03, 2008 9:12 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]