Auteur |
Bericht |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Aprilia RS 50
Beste mensen,
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe brommer en de Aprilia RS 50 Race schakelbrommer bevalt mijn smaak enorm. Hij ziet er sportief uit en bedrijven geven de scooter goede waarderingen. Helaas is het wel over het algemeen bekend dat bedrijven maar al te graag te hoge cijfers geven aan te coole scooter (en bedragen) zonder dat ze eigenlijk in de werkelijkheid zo performen. Daarom vraag ik hier om jullie raad om het volgende, hoe vinden jullie deze scooter? Wat zijn jullie ervaringen met deze schakelbrommer? Heeft het enige minpunten waar ik voor op de hoede moet zijn? En natuurlijk, hoe makkelijk is het om deze schakelbrommer op te voeren, ben namelijk niet van plan om hem lang 45 te laten rijden aangezien de afstand die ik moet rijden. Ik ga verhuizen naar ijburg en moet daar buitenom amsterdam heen rijden om naar school te komen. Dus ik wil ongeveer zo een 70-80 halen met degelijke trekkracht. Dus wat valt er aan te passen aan de standaard setup zoals (prop eruit, vario ring eruit) en wat voor snelheid haalt hij. Maar ben natuurlijk ook bereid om andere onderdelen erop te gooien als het maar niet superveel gaat opvallen optisch zodat de politie van heinde en verre weet van die is opgevoerd. Ga er natuurlijk ook een begrenzer op zetten dan maja, wil niet graag dat de politie me brommer dan alsnog meeneemt naar het bureau en na een uur of 2 opbelt om te zeggen dat ik zwaar de penis ben. Maja om een lang verhaal kort te maken, is het waard om al dit geld in deze scooter te steken? Hoor het graag!
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
do okt 16, 2008 10:27 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Aprilia RS 50
voor scooters -----> www.scooter-freaks.nl koop een dikke RS en haal je varioring eruit ![wallbash :@:](./images/smilies/wallbash.gif) met een snelle bougie ga je waarschijnlijk wel bijna 80 ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif)
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
do okt 16, 2008 10:31 pm |
|
DiaperJuice
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 25, 2008 3:59 pm Berichten: 48 Woonplaats: Amsterdam
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Aprilia RS 50
Of je leest het forum een beetje door ![mellow :||:](./images/smilies/mellow.gif)
|
do okt 16, 2008 10:34 pm |
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Ik woon ook in amsterdam, en heb een vrij nieuwe rs 50 (begin 2007), en het is IMO het beste wat je kan/mag besturen met een brommerrijbewijs. Ik heb er zelf, behalve mn prop eruit en een passend voortandwiel, niets aan gedaan, en hij moest 2x op de rollerbank waar hij resp. 87 en 85 ging, beide waren metingen van minder dan 40 sec. momenteel is mn kentekenbewijs dus ingetrokken todat ik hem op het bureau afgevoerd laat zien ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) Ik rij voor de lol soms over ijburg, en dat is prima te doen. heb gisteren een eurobegrenzer besteld, dus de 3x op de rolletjes ben ik (hopelijk) niet weer de sjaak want dan pakken ze hem af ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) . Is ie het geld waard? IMO zeker weten! maar verzeker hem wel goed (all-risk)! als het even kan op een van je ouders hun naam. een schuiver is zowiesow niet leuk, en daarna met een verotte brom zitten nog minder. Rollerbanken zijn helaas wel aan de orde van de dag hierzo, maar een begrenzer en smsjes van rollerbank.nl besparen je 95% van de verassingen ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) PS: Het is geen scooter, dus er zit ook géén varioring in en er komt ook géén grafherrie uit. ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif) EDIT: en de balans trekkracht/topsnelheid kan je zelf bepalen door met je tandiwlen te kloten. ik heb nu tandje 13 voor, maar (volgende zelf geen ervaring mee, maar ik zeg het toch even ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) ) bijvoorbeeld met een tandje 12 zou je dan iets minder snel gaan (80?) en meer trekkracht, mogelijk wheelie potentieel hebben ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif)
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
Laatst bijgewerkt door MasterTommy NL op do okt 16, 2008 10:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do okt 16, 2008 10:38 pm |
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
rs my06 met giannelli uitlaat= grafherrie ![rolleyes :00:](./images/smilies/rolleyes.gif)
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
do okt 16, 2008 10:40 pm |
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
jongens doe niet zo irritant er zijn wel meer mensen die schakelbrommers scooters noemen ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) . ik vind het na bijna 2 jaar in ieder geval wel een superfijne brommer ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif)
|
do okt 16, 2008 10:42 pm |
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Jongens kom op, net nieuw in de hobby... Hallo Chrizu-kun en welkom op het forum Het is idd waar dat dit gewoon 1 van de vetste schakelbrommers onder de scooters/brommers is, omdat hij er zo vet uit ziet, schakeld en gewoon erg goed rijd en dus geen scooter is, zeggen wij nooit scooter Als jij rond de 70/80 wil rijden is dat geen probleem, je ontgrenst hem en legt er een leuke (trek) vertanding op, en dat moet goed komen, de al zo bekende ße gr€ n z € ® werkt ook altijd goed (tot nu toe mijn ervaring dan ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) ) Het min puntje is dat hij gewoon duurder is dan de al zo bekende scooter van tegenwoordig, maar daar krijg je ook 10x meer plezier voor terug kan ik je zeggen ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif) Verder (gelijk even reclame maken) zijn er uiteraard nieuwe te koop, maar als je op zoek bent, is mijne ook te koop zo rond december, en dat scheeld je toch zo'n €700,- op de nieuw waarde Gr. kevin ( viewtopic.php?p=279843#279843 )
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
do okt 16, 2008 10:59 pm |
Persoonlijk album
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
aprilia kevin schreef: Jongens kom op, net nieuw in de hobby... Hallo Chrizu-kun en welkom op het forum Het is idd waar dat dit gewoon 1 van de vetste schakelbrommers onder de scooters/brommers is, omdat hij er zo vet uit ziet, schakeld en gewoon erg goed rijd en dus geen scooter is, zeggen wij nooit scooter Als jij rond de 70/80 wil rijden is dat geen probleem, je ontgrenst hem en legt er een leuke (trek) vertanding op, en dat moet goed komen, de al zo bekende ße gr€ n z € ® werkt ook altijd goed (tot nu toe mijn ervaring dan ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) ) Het min puntje is dat hij gewoon duurder is dan de al zo bekende scooter van tegenwoordig, maar daar krijg je ook 10x meer plezier voor terug kan ik je zeggen ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif) Verder (gelijk even reclame maken) zijn er uiteraard nieuwe te koop, maar als je op zoek bent, is mijne ook te koop zo rond december, en dat scheeld je toch zo'n €700,- op de nieuw waarde Gr. kevin ( http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 843#279843 ) Kun je me even PBen wat je ervoor wilt, wat je er aan gedaan hebt etc.? ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) melvin_rs schreef: jongens doe niet zo irritant er zijn wel meer mensen die schakelbrommers scooters noemen ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) . ik vind het na bijna 2 jaar in ieder geval wel een superfijne brommer ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif) ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif)
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do okt 16, 2008 11:04 pm |
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Bedankt voor de aardige reacties! (bijna iedereen dan ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif) ) Das fijn om te horen allemaal dat ie zo goed rijdt. En sorry voor mijn noobness met de scooter/varioring ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) Heb alleen ervaring met 2 jaar knutselen aan 2 Puch Maxi's ![heilig O:-)](./images/smilies/heilig.gif) . Ik ga dan maar ff in de buurt bij bromfietshuizen kijken. Iemand trouwens ervaring met Scooterland BV? Zie daar ook de RS 50 staan voor gemiddeld 300EU goedkoper als gemiddeld. Hebben ze gewoon betere prijzen of krijg je dan een iets slechtere blok ofzo? Het ziet er allemaal vrij compleet uit daaro.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
vr okt 17, 2008 10:11 am |
|
Jantjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 5:41 pm Berichten: 277 Woonplaats: Sint Maartensdijk
|
De standaard prijs is altijd 3500 geweest ofso, aan het einde voor het jaar geven ze vaak 2 á 300 euro korting om er nog zoveel mogelijk te verkopen. Maar ik ken scooterland niet dus daar kan ik niet over oordelen ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif)
|
vr okt 17, 2008 10:26 am |
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: Bedankt voor de aardige reacties! (bijna iedereen dan ![whistling :Y:](./images/smilies/whistling.gif) ) Das fijn om te horen allemaal dat ie zo goed rijdt. En sorry voor mijn noobness met de scooter/varioring ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) Heb alleen ervaring met 2 jaar knutselen aan 2 Puch Maxi's ![heilig O:-)](./images/smilies/heilig.gif) . Ik ga dan maar ff in de buurt bij bromfietshuizen kijken. Iemand trouwens ervaring met Scooterland BV? Zie daar ook de RS 50 staan voor gemiddeld 300EU goedkoper als gemiddeld. Hebben ze gewoon betere prijzen of krijg je dan een iets slechtere blok ofzo? Het ziet er allemaal vrij compleet uit daaro. Waar zit die?:P
|
vr okt 17, 2008 4:12 pm |
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
als je een rs nieuw koopt, valt er zowiezo 10 % van de catelogus prijs af te krijgen..
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
vr okt 17, 2008 7:17 pm |
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Ja dat dacht jij, das dus niet altijd zo, standaard RS kost nog altijd €3.399,- , dan komt er nog €150,- kosten rijklaar maken + kenteken bij, dan zit je gewoon op €3.549,- . Misschien dat je bij de meeste idd de €150,- kosten rijklaar maken er af kan tikken, maar zoveel korting geven ze helemaal niet En verkijk je niet op €100,- , want als er wat mee is en je hebt bij de ene dealer €100,- meer uitgegeven, zullen ze daar minder moeilijk doen dan bij de andere die hem toch wat lager moest verkopen maar daarna geen garantie afspraken nakomt ![wink ;)](./images/smilies/wink2.gif)
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
vr okt 17, 2008 7:24 pm |
Persoonlijk album
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
Ben bij verschillende brommerboeren geweest.. voor verschillende brommers te kijken, kreeg altijd 10% of meer van de catelogus prijs af.. dusss.. behalve bij van seggeren.. maar dat kwam omdat het schademoddelen waren, maar dat is gewoon naaivolk.. Zoals bij jos dijkman heb ik voor verschillende moddelen brommers gekeken, zoals yamaha dt50/ rieju smx/ rieju rs2 en hij zei dat ik gewoon 10% van de catelogus prijs kon halen + 150 euro (voor kenteken/rijklaarmaak) En dat dan de prijs was. incl ontgrenzen. duss
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
vr okt 17, 2008 7:38 pm |
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
@ MasterTommy NL = http://www.scooterland.nl/schakelbromme ... -Race.html Ah dus zo rekenen jullie dat dus allemaal ![tongue :P](./images/smilies/tongue.gif) Prijs inclusief rijklaar maken. Ik rekende nog zonder ![heilig O:-)](./images/smilies/heilig.gif) Ga btw hem bij hun vanavond of morgen bestelle ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif)
|
vr okt 17, 2008 10:00 pm |
|
|