HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 24, 2025 7:10 am

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Brommer valt uit 
Auteur Bericht
lwd
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Brommer valt uit
Hallo,
misschien een grote lap tekst maar zo kan ik mijn probleem het best uitleggen.

Ik heb nou al een poosje een probleem met mijn brommer. Heb dus eerst wat vragen in kleine vragen topic gestelt, wat dingetjes geprobeert maar het probleem is er nog steeds. En word alleen maar erger.
Mijn brommer valt telkens uit als ik echt flink gas ga geven.

Het probleem begon al toen mijn brommer nog maar 60 reed met een sproeier 84 hij viel altijd terug bij volgas, uitvallen toen nog niet. Sproeier was dus te groot leek mij dus de prop een stuk uitgeboord reed gelijk een heel stuk beter, naar mijn idee gewoon goed, tot dat ik een keer echt goed windje mee had toen viel die uit. Later brommer helemaal ontgrenst ik dacht dat de reden dat hij uit viel nog steeds was een te grote sproeier.

Ontgrenst reed hij ook goed alleen viel hij wel eens uit. Maar naar mijn idee werd hij te warm, dat was na wat navraag hier op het forum scheinbaar normaal. Niet veel later een giannelli uitlaat gekocht opnieuw afgestelt met sproeier 92. Liep allemaal gewoon keurig maar nog steeds uitvallen als ik hard ging rijden. Nog wat navraag gedaan ook hier op het forum. Daar kwam uit dat waarschijnlijk mijn sproeier gewoon te klein is dus een paar grotere geprobeert. Dat was helemaal een drama hij starte niet meer als het koud was.

Ook na een paar kilometer rijden viel mijn brommer uit tijdens het afremmen met koppeling in en wou niet meer terug schakelen. Hoop gekraak en gepiep verder deed hij het, na minuutje stil te hebben gestaan, weer keurig. Sproeier 92 er weer ingedaan en wou helemaal niet meer starten. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen en loopt weer als een zonnetje. Behalve uiteraard dat hij nog steeds uitvalt als ik hard rijd en volgas. Alleen ging ik even aan mijn blok voelen hoe warm hij was na het rijden, ik verbranden mijn vingers haast aan de cilinder. Toen zag ik dat mijn cilinder ook helemaal nat was er lag allemaal vloeistof op ook blauw kleurige(koelvloeistof?) en kleurloos(benzine neem ik aan). het leek wel van tussen de cilinder en de cilinderkop te komen, dit weet ik niet zeker maar de slangetjes zaten allemaal nog goed vast.

Even kort samengevat:
Mijn brommer rijd dus keurig maar valt uit als ik hard rijd, dus echt volgas in zijn 6.
Het gaat om een Aprilia SX met giannelli uitlaat met een sproeier 92 voor de rest niks aan verandert behalve beetje aan de stationair schroef gedraait. Hij rijd ook een stuk zachter dan een RS my06,7,8 dus ga hem daar nou niet mee vergelijken met sproeiers. Bougie is ook nog in orde.
Weet iemand wat nou het probleem kan zijn?

Alvast bedankt,

wo okt 08, 2008 1:43 pm
Profiel
Kottje
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brommer valt uit
Als ik jou was had ik eerst naar de cilinder gekeken, het is niet de bedoeling dat er brandstof en koelvloeistof uit komt lopen!!!!

wo okt 08, 2008 1:58 pm
Profiel
lwd
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brommer valt uit
ja zou graag willen maar ik heb van de week geen tijd inverband met SE`s, het gebeurde namelijk pas vandaag. Maar ik zag net toevallig dat er ook vloeistof boven op mijn cilinder zit dus misschien is het toch wel een los slangetje of me bougie die beetje los zit ofzo. Dus daar ga ik zo voor kijken en misschien nog even een sproeier 88 proberen.

// Net even gekeken en het komt waarschijnlijk uit het dunne slangetje op mijn cilinder. Hoe die heet weet ik niet maar iniedergeval niet de bougie, temperatuur meter en slang voor koeling maar het dunne slangetje wat dus over blijft :P . Die is bij de aansluiting ook helemaal nat dus vandaar. Is dat slangetje toevallig voor koelvloeistof? zoja dan is dat het. Herriner me net dat ik bij de pomp benzine gemorst had. dus het overige is waarschijnlijk gewoon daar van.

wo okt 08, 2008 2:18 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]