Auteur |
Bericht |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: bouran's alu Big Bore am6 project.
dat gat is echt 1.5mm ofzo :|
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
ma sep 15, 2008 5:38 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Royal Club schreef: dat gat is echt 1.5mm ofzo :| Warme olie is net pis.. Ik denk datie idd wat ruud zegt zal moeten doen, wel erg gaaf
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma sep 15, 2008 6:37 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
ja, en?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
ma sep 15, 2008 6:48 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Datie alsnog dus daar langs gaat lekken! Ook al is het een beetje ,dat wil je gewoon niet..
Dus gewoon de as stukje uitdraaien, 0-ring erin die strak tussen as en stift valt, clipje erover om em vast te houden en goeie..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma sep 15, 2008 11:35 pm |
|
|
bouran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:32 pm Berichten: 399 Woonplaats: scharendijke
|
langere moer maken en dan klein keringkje dr in
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
di sep 16, 2008 12:12 am |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
klinkt allemaal veel belevond jeroen.
ik heb het toen ook met thomas er over gehad om een donkey kong te maken.
maar daar zijn we nooit egt aan toe gekomen. maar nu vraag ik me dus af, wat is volgens jouw je voordeel straks ? dat je geen olie weerstanden meer hebt ? of doe je dit, omdat je toch je koppeling aan het verbouwen bent ?
wat voor plaatjes ga je gebruiken ?
als je dit niet wilt delen, snap ik dat uiteraard ook, maar dat zijn een paar dingen, waar ik toen tegen aan liep!
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
di sep 16, 2008 10:09 am |
Persoonlijk album
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
omdat z`n oude koppeling het vermogen niet aankon
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
di sep 16, 2008 10:11 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
sbk replica schreef: klinkt allemaal veel belevond jeroen.
ik heb het toen ook met thomas er over gehad om een donkey kong te maken.
maar daar zijn we nooit egt aan toe gekomen. maar nu vraag ik me dus af, wat is volgens jouw je voordeel straks ? dat je geen olie weerstanden meer hebt ? of doe je dit, omdat je toch je koppeling aan het verbouwen bent ?
wat voor plaatjes ga je gebruiken ?
als je dit niet wilt delen, snap ik dat uiteraard ook, maar dat zijn een paar dingen, waar ik toen tegen aan liep! sorry dat ik even 'offtopic' ga maar ga je het huis en tandwiel behouden zoals ze zijn, of splitsen? Manier waarop Steven en ik het oorspronkelijk dachten te maken was zonder verlenging van de primaire as ...
di sep 16, 2008 10:18 am |
Persoonlijk album
|
|
bouran
ApriliaForum Member
|
er moet namelijk een keering tussen het tandwiel en de buitenkorf lopen, daarom moet er een spacer tussen waar de keering op kan lopen, doordat je as dan tediep in de adapter zit moesten we een nieuwe as maken omdat ik geen klein adaptertje aan de binnenkorf wou maken, de reden van dit alles is dat de 6plaats natte koppeling het vermogen/koppel niet meer kan hebben, en het is ook wel tov om te maken het zullen wss MK carbon koppelingsplaten in komen met std veren, omdat de koppeling droog word kan ik wss met 4platen rijden
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
di sep 16, 2008 11:59 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
je gaat het op min of meer dezelfde wijze maken als wat ik ooit dacht te doen, ga je dan met een dubbele keerring werken, eentje rond en eentje in de spacer (en dus rond de as) ?
en normaal gezien hoef je de as niet te verlengen, dan moet je enkel op wat plaatsen delen afdraaien, maar as verlenging maakt alles een stuk makkelijker
di sep 16, 2008 12:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
bouran
ApriliaForum Member
|
*Thomas* schreef: je gaat het op min of meer dezelfde wijze maken als wat ik ooit dacht te doen, ga je dan met een dubbele keerring werken, eentje rond en eentje in de spacer (en dus rond de as) ?
en normaal gezien hoef je de as niet te verlengen, dan moet je enkel op wat plaatsen delen afdraaien, maar as verlenging maakt alles een stuk makkelijker precies, maar een lange as is ook niet erg makkelijk, er moet een speciale frees gemaakt worden, er moet een nieuw tandwiel op gestoken worden, en er moet een carter deksel gefreest worden uit 1 klomp alu
|
di sep 16, 2008 12:10 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
bouran schreef: *Thomas* schreef: je gaat het op min of meer dezelfde wijze maken als wat ik ooit dacht te doen, ga je dan met een dubbele keerring werken, eentje rond en eentje in de spacer (en dus rond de as) ?
en normaal gezien hoef je de as niet te verlengen, dan moet je enkel op wat plaatsen delen afdraaien, maar as verlenging maakt alles een stuk makkelijker precies, maar een lange as is ook niet erg makkelijk, er moet een speciale frees gemaakt worden, er moet een nieuw tandwiel op gestoken worden, en er moet een carter deksel gefreest worden uit 1 klomp alu hmm, het is alleszins zeer gewaagd, hou ons op de hoogte
di sep 16, 2008 12:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 04, 2006 11:57 pm Berichten: 705 Woonplaats: hoeksche waard
|
misschien heb je hier iets aan dk0 Droge koppeling kit Artikel Informatie Komplete set onderdelen voor de bouw van een droge koppeling. Let op het bouwen van een droge koppeling is iets voor gevorderden ,foute montage kan gevaar opleveren. Men moet zelf ook aanpassingen kunnen verrichten. De kit is stevig uitgevoerd ,onderdelen zijn eenvoudig van ontwerp en zoveel mogelijk universeel. Waar nodig is hoogwaardig staal en aluminium gebruikt. Deze set is universeel bruikbaar. Is naast montage op Kreidler ook aanpasbaar om te gebruiken op bijv. Simson ,Minarelli ,F.Morini ,Derbi ,etc. De basisset bevat de onderdeelnummers 1 t/m 22. 3 cijferige onderdeelnummers zijn opties ,en kunnen tegen meerprijs geleverd worden. Prijs: €388.00
|
di sep 16, 2008 7:09 pm |
|
|
bouran
ApriliaForum Member
|
ik maak het liever zelf, ook een stuk goedkoper, plus ik kan het helemaal maken zoals ik het wil. ik heb dat setje in mijn handen gehad en het zag er helemaal niet verkeerd uit maar de helft van wat er bij zit kan ik niet gebruiken, dus zonde van het geld foto's zal ik zo spoedig mogelijk proberen te regelen
|
di sep 16, 2008 9:10 pm |
|
|
bouran
ApriliaForum Member
|
net een monoseat besteld dit model
|
wo sep 24, 2008 11:01 pm |
|
|
|