Auteur |
Bericht |
RS-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 31, 2007 9:22 pm Berichten: 218 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sassenheim
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) 77cc BigBore Op Am6
Hallo zoals de titel al zegt wil ik een 77cc mina BigBore op me am6 blokje knallen. Nu vroeg ik me af wat hierbij allemaal komt kijken? Slag van een mina blok is 39,2 en een am6 blok 39,0 dus dit is geen probleem maarja verder vervalt natuurlijk je waterpomp maarja dit is vast niet het enige probleem. Misschien dat iemand anders hier op het forum er ervaring mee heeft? Hoor het graag.
|
do sep 04, 2008 9:37 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: 77cc BigBore Op Am6
jeroen (bouran op het forum) heeft het ook gedaan, komt wel het een en ander bij kijken. informeer eens bij hem
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
do sep 04, 2008 10:33 pm |
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: 77cc BigBore Op Am6
met die slag ging volgensmij ook niet lukken ![huh :00/:](./images/smilies/huh.gif)
|
vr sep 05, 2008 9:36 am |
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
waarom zou je dat in godsnaam doen als je gewoon 50mm cilinders voor am6 op de markt heb ![rolleyes :00:](./images/smilies/rolleyes.gif)
|
vr sep 05, 2008 2:43 pm |
|
wesco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 06, 2005 12:12 pm Berichten: 491 Woonplaats: winterswijk :P
|
ruud schreef: waarom zou je dat in godsnaam doen als je gewoon 50mm cilinders voor am6 op de markt heb ![rolleyes :00:](./images/smilies/rolleyes.gif) ik denk dat je je dan tog eens meer moet gaan verdiepen in de bigbore !!! dan zul je zelf wel achter je antwoord komen wat ik zo weet ofer de bigbore is dat de tapeinden van minarelli dunner zijn als die van am6 dus je zult of je tapeinden af moeten draaien of de gaaten in de cilinder moeten uit booren en je zult een klijn ophoog plaatje moeten maaken voor het verschil wat je met de slaagen van de kruk assen zit + je moet rekening hauwden dat je zuiger pen 13 is nu weet ik aleen niet zeker of het ook bij de 77 cc verzie ook zo is maar bij de 87.36 cc verzie met de 44 slag kruk as is dat wel zo gr wesco
_________________ jongens ben zwaar dislectie s het is soms moeilijk te leezen maar aub geen lulige op merkingen bedank als vast
|
vr sep 05, 2008 7:03 pm |
|
RS-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 31, 2007 9:22 pm Berichten: 218 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sassenheim
|
de 77cc versi heeft gewoon een pen 12 dus dat is geen probleem en over die 0,2 mm maakt ik me ook niet al te veel zorgen
|
vr sep 05, 2008 7:09 pm |
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
als je je over weinig dingen zorgen maakt zou ik maar snel beginnen met knutselen :)
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr sep 05, 2008 7:45 pm |
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
wesco schreef: ruud schreef: waarom zou je dat in godsnaam doen als je gewoon 50mm cilinders voor am6 op de markt heb ![rolleyes :00:](./images/smilies/rolleyes.gif) ik denk dat je je dan tog eens meer moet gaan verdiepen in de bigbore !!! dan zul je zelf wel achter je antwoord komen ik ben prima op de hoogte dus leg t eens uit..
|
vr sep 05, 2008 7:58 pm |
|
RS-Rider
ApriliaForum Member
|
Ik heb hier een mina ac cil liggen om een beetje te passen want heb ook een jog R staan En mij leek het ook wel een optie om de cilinder zelf uit te boren.....?? Voor de tapeinden dan. En het plan gaat zowiezo wel door want de cilinder is al onderweg ![drevil :DD:](./images/smilies/drevil.gif)
|
zo sep 07, 2008 10:35 pm |
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ik denk ook niet dat het verschil van 0,2 mm in de slag een probleem is. Dat ophogen zal wel nodig zijn omdat bijv. de lengte van de drijfstang anders is, deze zal verder uit het blok komen. Heeft dus in feite niets met de slag te maken.
|
zo sep 21, 2008 1:08 pm |
Persoonlijk album
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
zuigers zijn ook anders, pistonpen hoogte bedoel ik dan
|
vr sep 26, 2008 7:42 pm |
|
bouran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:32 pm Berichten: 399 Woonplaats: scharendijke
|
ja maar de cil is ook 5mm lager maar de pistonpen 5mm hoger dus dit maakt geen fluit uit ![dry :<>:](./images/smilies/dry.gif)
_________________ CNC frees en draai werk, blok revisie/tuning pm voor een prijsje! http://www.cnc-parts.nl 2de plaats pro stock jubbega 2009
|
za sep 27, 2008 12:09 am |
|
|