Auteur |
Bericht |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
1000 km , wow das echt veel, zit jij de hele dag op je rs ofzow , ik maak ong 200 km per week
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
zo okt 30, 2005 9:51 am |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Neeh, ik moet zoiezo al ongeveer 100 km voor school op en neer (per week hoor), dan nog naar vrienden toe af en toe dan nog af en toe toeren, dan ff naar me opa (100 totaal), dan weer naar die... etc.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo okt 30, 2005 10:01 am |
|
|
wimpi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 12, 2005 2:05 am Berichten: 127 Woonplaats: sterrebeek
|
ik denk dat 1000 de week wel wat overdreven is hoor...
ik rijd er al een 400-500 tal en das echt heel veel ze....
naart school gaan is ook een 80-90km bij mij de week...
maar ja mischien zit gij wel dubbel zoveel op je rs als mij :p
ma das zot ze ik zit er peisk elke dag meer as een uur op zeker...
ast geen 2 of 3uren zijn...
maarja, spijtig van de kosten :s ligt idd vrij hoog, maar valt best nog wel mee as je mijn derbi had gezien...
zag er elemaal in orde uit breng em binnen bleek da der vanalles ook kapot aan was... :s ik had er voor 600€ denk ik aan, heb dan in orde gezet en nu staat ie te koop en heb ik me rs50 gekocht een tijdje geleden.
nog veel plezier me de rs allesinds
wees er vriendelijk voor
_________________ wimpi
|
zo okt 30, 2005 10:35 am |
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
Ja mss kwam het doordat ik de rs net had dat ik zoveel reed, maar hier in het dorp zitten heel veel schakels, en geen politie, dus gaan heel vaak samen ff touren, eerste week echt veel gereden en toen dus meer dan 1000 km gereden, maar daarna werd het al iets minder, en nu helemaal niks omdat ie stuk is
|
zo okt 30, 2005 12:00 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
Wat is er mis mee dan? Want bij de winkel lullen ze toch altijd aan 1 stuk door dit is kapot dat is kapot gewoon zelf naar kijken joh dan steek je daar nog wat van op. Ik kijk altijd zo in grote lijnen als er een brommer kapot is. Technisch of Electronisch probleem
De Bougie vonkt niet: (kan je gewoon checken door de bougie er uit te halen in de dop laten zitten en dan tegen iets metaals houden electro start en kijken of je een vonkje ziet.
1 Bobine is kapot
2 spanings regelaar is kapot
3 onsteking is kapot.
Als je hem aan rent het achterwiel gewooon still staat:
1 Cilinder is vastgelopen - zuigerveren gebroken
2 krukas vastgelopen - kromgeslagen
3 Lagers helemaal weg gesleten
Koppelt niet meer:
1 Koppelings kabel gebroken
2 Koppelings kabel defect - niet strak genoeg trek bal kapot
3 In het blok[/b]
_________________ af1, derbi GPR
Laatst bijgewerkt door Charley op zo okt 30, 2005 12:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo okt 30, 2005 12:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
haha, lees hierboven
|
zo okt 30, 2005 12:46 pm |
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
Ik heb er naar gekeken en ik weet dat die mensen bij loef eerlijk zijn, een vriend van me met verstand van brommers zei het ook dus et is gewoon zo
|
zo okt 30, 2005 12:53 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
Filipino schreef: voorvork oliekering, koppeling is stuk (niet zo maar het kabeltje maar echt iets afgebroken in het blok), nieuwe tandwielen + ketting, electronica laten fixen (is niet helemaal goed), en voor de zekerheid wilde ik zelf de versnellingsbak vloeistof laten vervangen. Verder moest de achterrem ontlucht worden ofzo (er was iig iets mee aan de hand), en dan nog kenteken.... Tjah het blijkt wel weer dat ik er niet veel verstand van heb, maar ik werk eraan Maar die demper is dat wat of niet? Kan em krijgen voor 35 euro...
Kenteken hoeft niet en je kan zo'n beetje alles wat daar staat zelf doen mits je handig bent en je een schroevendraaier in je schatje durft te zetten.
|
zo okt 30, 2005 12:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
ik wil het gewoon 100% goed hebben, geen amateurs aan me brommer (dus ik zelf ook niet )
|
zo okt 30, 2005 12:58 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Ja opzich is die 500 nog niet zo gek omdat misschien toch wel wat uren in gaan zitten.
Van die koppeling kan ik mij eigenlijk maar 1 ding indenken wat kapot zou kunnen zijn in je blok en dat is je bovenste plaat op je koppeling. Deze kost zo'n 15-20 euro nieuw. Verder heb je bakolie nodig: 10 euro. Pakking: 5 euro. Ketting + tandwielen max: 100 euro. Voorvork keeringen denk ik iets van 20 euro max.
Dat is dus samen: 155 euro en de rest is dus uurloon. (mits elektro probleem is simpels is)
|
zo okt 30, 2005 1:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
Charley schreef: Wat is er mis mee dan? Want bij de winkel lullen ze toch altijd aan 1 stuk door dit is kapot dat is kapot gewoon zelf naar kijken joh dan steek je daar nog wat van op.[/b]
idd, er is geen een brommerboer die eerlijk is, logisch zou het zelf ook doen. dingen als remmen ontluchten, hoezo werken je remmen dan niet tandwielen en ketting vervangen willen ze ook altijd, al heb je week ervoor nog 1 nieuwe erop gezet. kan heus dat hij bij jouw versleten is. maar ga mij niet vertellen dat een brommerboer eerlijk is, want hun zeggen altijd dat er meer moet vervangen worden dan dat eigenlijk moet.
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
zo okt 30, 2005 1:45 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
|
naja voor 500 euro kan je ook de bruutste setup kopen als jij dat wil uitgeven aan kwakzalvers(voor bommers dan he) vind ik dat vrij zonde. Vaak bedenken ze er ook dingen bij of dingen die nog redelijk goed zijn worden ook vervangen.
Bagger beter probeer je het zelf, echt gast mijn brommer is al iets van 5 keer naar ze mallemoer gegaan van koppeling tot verneukte zuiger van bezine kraan tot gaskabel. Dat had me zeker iets van 1200 euro gekost om hem iedere keer te laten fixen.
En geloof me als je hem zovaak gebruik zal er wel vaker wat kapot gaan of vervangen moeten worden laat je dat iedere keer doen bij de brommerboer ben je een fortuin kwijt.
Naja het is wat je zelf wilt dit is mijn raad
suc6
|
zo okt 30, 2005 1:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
Charley
ApriliaForum Member
|
cebess schreef: Ja opzich is die 500 nog niet zo gek omdat misschien toch wel wat uren in gaan zitten.
Van die koppeling kan ik mij eigenlijk maar 1 ding indenken wat kapot zou kunnen zijn in je blok en dat is je bovenste plaat op je koppeling. Deze kost zo'n 15-20 euro nieuw. Verder heb je bakolie nodig: 10 euro. Pakking: 5 euro. Ketting + tandwielen max: 100 euro. Voorvork keeringen denk ik iets van 20 euro max.
Dat is dus samen: 155 euro en de rest is dus uurloon. (mits elektro probleem is simpels is) 350 euro voor een middag klussen is wel heel veel niet
|
zo okt 30, 2005 1:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
Charley schreef: cebess schreef: Ja opzich is die 500 nog niet zo gek omdat misschien toch wel wat uren in gaan zitten.
Dat is dus samen: 155 euro en de rest is dus uurloon. (mits elektro probleem is simpels is) 350 euro voor een middag klussen is wel heel veel niet
als je zelf ookal wat voorbereidend werk doet, scheelt hun tijd en jou geld!
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
zo okt 30, 2005 2:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
heb de kappen ervast afgehaald