update!!!!
ik heb een mailtje gekregen van de 1ste eigenaar van de brommer, met onder andere een beschrijving van wat er aan de brommer was verbouwd.
maar ook wat mooie foto's
hier komen ze:
''Het mailtje''
Hee falco
Wij zijn dus heel druk in de zomer en het duurde ff voor ik tijd om e.e.a. op te zoeken.
Maar het is gelukt.
Ik heb ook de lay-out van de bart racing toerenteller er bij gedaan!
Het was een speciaal project om de mooiste rs50 aller tijden te maken!
Speciaal race blok met aangepaste 6-bak 70 cc getunde race cilinder 28 mm carb.
Ook een binnen langs race uitlaat laten bereken.( als eerste in ned.)!
- Door WP-suspensions een speciaal instelbare gas schokbreker laten maken voor achter
- GL-paints uit oud beijerland het spuitwerk laten doen met gespoten logo’s ipv stickers
- Michelin full race slicks banden
- Speciale toeren teller lay-out.
Topsnelheid 148 km/h bij 15.300 tpm, En 21,7 pk (3 jr geleden dus al)
Ik hoop dat je hem nog hebt en veel plezier ervan!
Bike Totaal B van der Koog
Arthur
p.s. oja we hebben toen gelijk ook zo’n aerox gemaakt
mzzll
''Mailtje daarvoor van r. van Opdorp''
Falco,
Aha die Niels Boot. Of de bak enz. er nog steeds in zit weet ik natuurlijk niet. De oorspronkelijke uitlaat en slick zitten er ook niet meer onder. Zou me niks verbazen als een aantal eigenaren enkele onderdelen vervangen/verkocht/gehouden hebben.
De vertandingen in het blok waren allemaal recht (van mk) Vertanding van koppeling en primaire assen o.a. Carter was bewerkt voor MK 70 (alleen op maat gemaakt. Rest van het blok is origineel al redelijk goed. Nummer in het blok zal gewoon een ori Minarelli nummer zijn. Wij hadden de gewoonte om de cilinders te merken. Carters deden we over het algemeen niet merken.
Nog ter info. De aprilia heb ik samen met Arthur opgebouwd puur en allen voor de scootin.