Auteur |
Bericht |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
hij heeft als goed is wel slicks
|
di jul 15, 2008 4:05 pm |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 04, 2006 11:57 pm Berichten: 705 Woonplaats: hoeksche waard
|
heb de polini veren er al weer ingezet en ik heb een nieuwe waterpomp keering en pakking erbij gedaan.
en ik weet nog niet of ik met de slickies ga rijden aangezien ik vaak over straat zal rijden met de rs
|
wo jul 16, 2008 2:42 am |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 04, 2006 11:57 pm Berichten: 705 Woonplaats: hoeksche waard
|
waarschijnlijk is me krukas uit balans/krom
hpi 06 had ook wat aangelopen ik zag hem in plaats van netjes draaien ook op en neer gaan en heeft daarbij aangelopen dus hpi maar gelijk verkocht omdat ik toch een twins pvl over ga kopen van een maatje van me
iemand een idee hoe ik makkelijk kan kijken of me krukas echt krom is?
niet dat ik die pvl straks sloop
|
do jul 31, 2008 10:18 am |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
ik heb gistere de twins pvl geprobeerd en die begon ook bijna gelijk aan te lopen.
dus ik ben daarna gelijk al een stukje begonnen met onderdelen van het blok af te halen.
binnenkort dus weer splitsen en kijken hoe het met de krukas en lagers is
|
za aug 09, 2008 11:34 am |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
beginpost is weer opgeschoont ik heb alle updates erin gezet
|
zo aug 10, 2008 3:43 pm |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
ik heb me blokje gesplitst en ik zag dat de krukaslager aan de ontstekingszeide niet meer eruitzag zoals die eruit hoort te zien:D
dat was dus ook de reden dat de ontsteking aanliep.
binnenkort maar even nieuwe lagertjes bestellen en dan het blokje weer inelkaar gooien denk ik
|
wo aug 13, 2008 7:03 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
|
tsjaa daar wil ie natuurlijk niet goed op lopen he:P zat zeker een plastic kooi in? want als het ijzer was, is je cilinder ook wel aan gort
|
wo aug 13, 2008 7:19 pm |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
was kunstof kooi idd
en me pro race zag er nog mooi uit
van de week maar eens langs fred motoren ofzo nieuwe lagertjes halen
|
wo aug 13, 2008 8:17 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
apriliars2004sbk schreef: was kunstof kooi idd en me pro race zag er nog mooi uit van de week maar eens langs fred motoren ofzo nieuwe lagertjes halen
misschien gelukje dat het slechts de lagers zijn, kromme krukas lijkt me vervelender
trouwens, erg overzichtelijke beginpost
wo aug 13, 2008 11:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
*Thomas* schreef: apriliars2004sbk schreef: was kunstof kooi idd en me pro race zag er nog mooi uit van de week maar eens langs fred motoren ofzo nieuwe lagertjes halen misschien gelukje dat het slechts de lagers zijn, kromme krukas lijkt me vervelender trouwens, erg overzichtelijke beginpost
ja ik ben blij dat het de lager is
en die beginpost was eerst maaar een half project en de rest moest je tussen de posts gaan zoeken dus het was wel nodig ook
|
do aug 14, 2008 11:01 am |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
we zijn vandaag weer verder gegaan aan de rs en hij heeft alweer gelopen
vraag alleen niet hoe
we hebben een pvl twins binnenrotor die voor minarelli horizontaal bedoeld was op mijn am6 blok gemonteerd.
minarelli horizontaal is rechtsdraaiend en am6 linksdraaiend
als ik de rotor voor linksdraaiend(am6) afstelde vonkte die wel maar startte niet en als ik hem zoals op een rechtsdraaiend blok afstelde(minarelli horizontaal) dan kon ik hem achteruit lopend wel starten.
nu is de vraag of de rotor het wel hoort te doen op een linksdraaiend blok of moet er dan een speciale cdi op voor een linksdraaiend blok o.i.d.
ik hoop dat iemand hier mij kan helpen want ik rijd liever vooruit
|
do aug 21, 2008 12:06 am |
|
|
falco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 25, 2008 11:09 am Berichten: 699 Woonplaats: Woubrugge
|
moet je zelf een markeringspunt maken dat ter hoogte zit van het punt waar je rotor van alu. naar magneet gaat.
bij hpi zit die 2e markering voor linksdraaiend er al, bij pvl moet je die zelf maken
btw heb jij een filmpje van je rs? rijdend? ik zou namelijk ook een mk bak in me blok moeten hebben, maar nu ik erachter ben dat er geen rechte vertanding in mn blok zit zoals ze beweerde, krijg ik mn twijfels.
misschien is op een filmpje te horen of jouw rs ongeveer evenveel terugzakt in toeren bij het opschakelen als bij mij,
do aug 21, 2008 12:36 am |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
|
Re:
falco schreef: moet je zelf een markeringspunt maken dat ter hoogte zit van het punt waar je rotor van alu. naar magneet gaat.
bij hpi zit die 2e markering voor linksdraaiend er al, bij pvl moet je die zelf maken
btw heb jij een filmpje van je rs? rijdend? ik zou namelijk ook een mk bak in me blok moeten hebben, maar nu ik erachter ben dat er geen rechte vertanding in mn blok zit zoals ze beweerde, krijg ik mn twijfels.
misschien is op een filmpje te horen of jouw rs ongeveer evenveel terugzakt in toeren bij het opschakelen als bij mij, ik heb hem al afgesteld gehad zoals die op am6 hoort maar de cdi is waarschijnlijk kapot op de zip van een maatje van me reed die ook niet goed met deze cdi en met een nieuwe wel filmpjes ga ik maken zodra die een beetje goed rijd dan laat ik het je wel horen
|
do aug 21, 2008 1:09 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: SBK SPRINT PROJECT
je kan een hpi op 2 manieren afstellen he, links of rechtsdraaiend, er zijn geen specifieke links of rechtsdraaiende hpi's
|
vr aug 22, 2008 12:52 am |
|
|
falco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 25, 2008 11:09 am Berichten: 699 Woonplaats: Woubrugge
|
Re: SBK SPRINT PROJECT
klopt, pvl ook niet, alleen staan de markeringen voor linksom niet op een rechtsom draaiende rotor
vr aug 22, 2008 1:55 am |
|
|
|