Jaaaaaaaaaaaaah weer een andere wending aan het ondertussen lang (s)lopende project
'T wordt een streetfighter. voorvork heb ik gekocht van *Thomas* uit z'n Reggiani replica, een dikke USD dus. Updates onderaan de pagina.
Hier wat ouwehoer verhalen uit de vorige
vlugge-japie schreef:
Hallo allen,
Hier mijn project van m'n rsje,
eerst wat geschiedenis
Voor de RS heb ik een honda mb gehad, reed allemaal erg fijn met een top van dik 90/100. maar na zo veel problemen toch maar opzoek naar iets anders, eerst naar een NSR gezocht maar toch niet helemaal mijn ding.
Toen kwam ik deze RS tegen, meteen stapelgek op dat ding en een afspraak was gauw gemaakt.
even een testritje gemaakt en meteen overgeschreven en ingeladen! het was 'm helemaal.
Uiterlijk zat 't wel tegen maar ik dacht; Ach, ik rij er toch nog 1.5 jaar op, laat 'm maar lekker zo. Nou mooi niet dus
eenmaal na een paar weken begon het toch te kriebelen, kwa snelheid niet (stnd. ontgrenst) maar de kappen enz. hadden wel aandacht nodig.
Maar toen viel het even tegen, na 2 weken werd ik dan op de beruchte rollerbank gezet en hadden ze ook geen goede meting (achterwiel slipte als de malle en dat gekke ding gaf maar 35km/pu aan) wel nog 2x geprobeerd maar toen moest ie toch mee naar het bureau, bleek dat 'ie 71 op de roller reed met 5dB te veel, snelheid was 50 euro en geluid de rechter. eenmaal bij de rechter aangekomen hadden ze geen politie dossier dus mocht ik gelukkig weer gaan, later brief thuis gehad dat de zaak werdt geseponeerd, ik blij natuurlijk
Maargoed, hier een fototje hoe het allemaal is begonnen:
(hier had ik m net)
Hier alvast de achterkappen ervanaf gehaalt (vol met scheuren) en de nieuwe kapjes gemonteerd, worden natuurlijk overgespoten!
(met de brommer van matthijs, ook op het forum)
Zo staat ie er momenteel bij; kappen liggen bij m'n maat om te schuren enz.
Tellers;
Ik kan nu verder weinig nog doen, easyparts valt een beetje tegen mbt leveren van onderdelen dus dat word afwachten
Wordt natuurlijk zo veel mogelijk ge-update met veel fotos van de bouw!
Het plan is kappen matzwart en 't frame + velgen wit laten coaten, en nog een hoop andere dingen natuurlijk maar dat zien jullie nog wel
heb al een zooi onderdelen besteld maar foto's volgen als dat binnen is
-------UPDATE-------Onderdelen dan eindelijk binnen!
Foto's van het spul;
Wat het allemaal is;
het contactslot en achterlicht unit ga ik erop maken, om te testen en dan gaat 'ie helemaal uit elkaar voor de coater! wordt dit weekend niet wegens vriendin
Maar volgend weekend gaat 'ie uit elkaar en dan volgende week woensdag proberen het spul weg te brengen naar de coater.
Ik houd jullie op de hoogte!!
-------UPDATE-------Vandaag even mijn achterlicht-unit eropgezet, en nieuwe contactslot:D ben wel blij met eindelijk normaal licht:p reed eerst met een smartlampje achterop. en tellerverlichting doet het nu ook weer. Vandaag ook draadloze ontvanger binnen gekregen.
Foto van ontvanger;
Nu nog uitvogelen hoe je zoiets goed aansluit, weet wel wat de in en uitgangen zijn.
Morgen hopelijk eurobegrenzer, morgen toch vrij (keel ontsteking) dus mooi de tijd om aan het brommertje te werken
Kleine update,
Nieuwe helm gekocht :E
Nolan N-84
-------UPDATE-------Het is even stil geweest maar ik heb weer wat nieuws, kappen hebben we geplamuurt dus is alleen nog mooi schuren en doen, tank staat in de grondverf.
Draadboompje voor je achterlicht en knippers gekregen en een forkje voor je schakel toestand.
De kleur wordt ook anders, De kappen worden lamborghini groen of lamborghini oranje. Met groen doe ik een wit frame + wielen en met oranje frame + wielen zwart. Met een paar leuke stickers.
RS wordt zo echt uniek
Er zijn een aantal dingen veranderd, de kleur wordt definitief lamborghini oranje (met parelmoer en metallic) en de setup is anders, 74c polini W-poorter samen met een 24mm OKO en een bidalot race auspuff (hmr/2)
Verder heb ik bijna alles wel in huis, overal zitten rvs bouten in, en zelfborgende moeren (niet overal zelfborgend maar boeie
)
Maandag/dinsdag avond krijg ik m'n moertjes voor de cilinder en dan ga iik het blok eronder gooien en de kabelboom afmaken, uitlaatje eronder dat soort dingen. dan is het alleen nog de kappen gronden en schuren, en als de kappen worden gespoten kan ik ondertussen de puntjes op de i zetten
Updates volgen zo snel mogelijk!
Foto's
Schoon blokje
wielen
Zo staat ze er nu voorlopig bij
UpdateVan Ben (af1special) de voetrem onderdelen gekocht, en de hand rempomp. ennnnnnnnn...... een MONO SEAT
Foto komt als het spul binnen is.
Mini UpdateNet de ketting beschermer vast gezet en dat kleine plaatje. Ook even het veersysteem goed vast gezet, morgen doe ik de achterbrug pen vastmaken en dan is het wachten op m'n boutjes voor de cilinder.
UpdateNet het blok eronder getilt, uitlaatje eronder en achterwiel goed vastgezet, gepolijstte uitlaat in de blanke lak gespoten en 2 gepolijstte dempers. de uitlaat pijp komt totaal niet uit waar de demper vast hoort te zitten dus moet nog effe kijken hoe ik dat ga oplossen, mischien een 3 bouts demper eraan en dan een klem oid. Ideeen zijn welkom
Straks / vanavond de electra afmaken en dan de koeling, ik mis alleen de klemmetjes die op de Rad zelf horen voor aan het frame :( in iedergeval de carberateur erop zetten en airbox enz enz. Helaas geen foto's. Ouders hebben 't toestel mee op vakantie
Ik probeer wel even een toestel te regelen maar beloof niks
UpdateNet alle electra gemaakt, had er nogal problemen mee maar alles is opgelost, alleen het neutraal lichtje doet het niet, kabel zit om het boutje en die zit zo ver als 'ie kan in het blok. Het deed he wel toen ik alles de-monteerde
De knipperlichten knipperen niet op een of andere manier, ik heb ze alle 4 aangesloten maar ze blijven branden, iemand hier een oplossing voor?
vanavond gaan we de kappen in de grondverf zetten.
UpdateKapjes zitten inmiddels in de grondverf, brommer voor het eerst weer gestart vanavond
D loopt nog veel te rijk en er zit nog een beetje wd40 in de cilider maar dat komt allemaal goed, ik heb nu een sproeier 92 erin zitten, 14mm carbje, gila 1 snel en een hmr2 uitlaat, iemand tips?
Morgen de remmen erop en ontluchten, hopelijk kan ik nog wat aan de afstelling doen en dan een klein ritje maken
UpdateStandaard bende er weer opgegooit, dwz uitlaat enz, loopt gewoon veel beter. Lijkt wel alsof die hmr schotten oid erin heeft. Ze loopt weer als een gek
Alles verder afgemaakt zoals remmetjes enzo, morgen even koelvloeistof slang halen en een bout voor de achterbrug pen en een blokbout en dan issie klaar.
We hebben 'm ook al in de bus gebouwt, hij gaat mee naar italie
daar gaan we ook de kappen spuiten.
Dus de volgende grote update het eind product en veel foto's
De groenten en tot over 3 weken !
Zeau weer wat nieuws van mijn kant, spuiten is allemaal anders gelopen IVM geen primer te vinden in Italie :O
Blok is imiddels voor 99% gebouwt, mis alleen nog het tandwiel voor de KVS pomp maar die krijg ik morgen binnen.
Foto' van m'n blok;
Update, blok en zooi
-------UPDATE-------Net binnen gekregen
-------UPDATE-------Vandaag naar *Thomas* geweest voor m'n futura velgen en rs125 usd vork
Erg lange rit maar zeker de moeite waard, bedankt Thomas
Foto's van de vork volgen als deze helemaal in elkaar zit.
Tot snel weer een update !
-------UPDATE-------Vork en Quintus:p
-------UPDATE-------Voorspatbordje terug van Q
-------UPDATE-------Kappen gespoten door m'n homeboy Quintus
Respect und vielen dank
Hier wat betere foto's van de kappen, moet nog blanke lak over!
-------UPDATE-------afgewerkte Manston 2, mikuni 24mm, hpi 06, yasuni R3 (zelf gemaakt)
-------UPDATE-------Zo, spulletjes klaar dus weer wat gedaan
Let niet op de Clipons, die had ik er op gezet ivm verplaatsen, het hoge stuur even erop gezet met een tyripje voor de looks
-------UPDATE-------
eerste plofjes
http://www.youtube.com/watch?v=b5ioGXPBI40-------UPDATE-------Fotoooooo's
-------UPDATE-------Remklauw van een Duc gekocht.
Foto's