Auteur |
Bericht |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
naja het is dezelfde teller als op een aantal rs 125´s, dus waarom zouden ze dan de temp meter functie eraf halen?
denk dat het gewoon een bezuiniging is door er een aan/uit sensor in te doen ipv een ander geval
za jun 21, 2008 4:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
ja oke dat kan.. heeft derbi ook geen temp ding alleen als hij te heet word? dan zit er gewoon een sensor in van de gpr want het is het zelfde blok...
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
za jun 21, 2008 4:25 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Aprilia-Peter schreef: ja oke dat kan.. heeft derbi ook geen temp ding alleen als hij te heet word? dan zit er gewoon een sensor in van de gpr want het is het zelfde blok... ja maar dat is ook zon aan-uit geval, want als ie te heet word gaat het lampje gewoon branden. bij de rs zit er een meter op, en hebben ze qua sensor gewoon rekening gehouden met alleen een lampje. ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je dashboard ligt, want ik heb echt een keer een fototje gezien op een forum van een sensor die het wel deed. cebess schreef: goed na het verhaal eens gelezen te hebben hier het volgende: Als het balkje in 1 keer vol gaat dan betekend dit dat het opzich wel aangesloten zit. Wat ik even vermoed is dat de sensor in je cilinderkop geen sensor is maar meer een aan/uit geval. In een tzr heb je ook zo'n ding die gaat alleen maar aan als die te warm is (schakelen naar massa). Je kan dit eens checken door het draadje er vanaf te halen en tegen de massa (cilinder) aan te houden. Het balkje zal dan helemaal vol schieten. Om echt te zien of ik gelijk heb zou je even een ohmmeter moeten pakken (universeelmeter op de ohm stand). En eens meten wat de weerstand is tussen de aansluitning op de sensor en de massa (draadje niet aangesloten). Ik durf zo niet te zeggen wat die normaal moet zijn maar zal ergens tussen de 1 en de 10k liggen denk ik. Meet je niks dan is het inderdaad een aan/uit sensor. Je zou dan gewoon een sensor van een rs van een model eerder kunnen pakken (mits de schroefdraad past) en kijken of dit wel werkt. Kan zijn dat het type sensor nog van belang is maar om dat te testen heb je een potmeter nodig en moet je kijken wat de weerstandwaarde is bij 20 graden en bij 100 graden.
Mocht er iemand in de buurt wonen van mij dan wil ik wel kijken of het inderdaad zo is als bovenstaande een beetje lastig is.
Ik denk dat dit dus inderdaad het geval is.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
za jun 21, 2008 5:41 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
ja dus andere sensor en het is opgelost?
|
za jun 21, 2008 5:42 pm |
|
|
TwanMass
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 11, 2007 10:55 pm Berichten: 2097 Afbeeldingen: 7
|
Aprilia-Peter schreef: ja oke dat kan.. heeft derbi ook geen temp ding alleen als hij te heet word? dan zit er gewoon een sensor in van de gpr want het is het zelfde blok...
uh, de mijne, uit 2005, heeft wel een waarschuwingslampje als die te heet wordt, of die het doet weet ik niet, want hij heeft nog niet gebrand
_________________ NIEUWE HARDCORE MIX (Feb. 2012): http://youtu.be/3Yi_J2z10wM
|
za jun 21, 2008 5:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Aprilia-Peter schreef: ja dus andere sensor en het is opgelost?
Denk het wel
Wat voor blok zit er onder een rs125 my08?
Misschien anders daarvan ff een sensortje bestellen van easyparts...
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
za jun 21, 2008 5:46 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
MasterTommy NL schreef: Aprilia-Peter schreef: ja dus andere sensor en het is opgelost? Denk het wel Wat voor blok zit er onder een rs125 my08? Misschien anders daarvan ff een sensortje bestellen van easyparts...
rotax 123? of ander blok? sensor van een nm dan?
|
za jun 21, 2008 5:49 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
|
za jun 21, 2008 5:50 pm |
|
|
frankyman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 01, 2008 1:56 pm Berichten: 938 Woonplaats: Laren
|
hmmm zag dat jouw draadje aangesloten zat met een zwart draadje, ik dacht dat die van mij van een geel paarse was, maar toen ik die tegen m'n frame (massa) aan dee, ging m'n olie lampje branden
Maar kan je je sensor er gewoon uit draaien met kvs er in??
En ik ga morgen op zoek naar een zwart kabeltje denk ik, en anders gak een complete stage 6 meter bestellen met z'on schermpje
_________________ Derbi senda sm extreme 2008 #sold#
|
za jun 21, 2008 9:59 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
frankyman schreef: hmmm zag dat jouw draadje aangesloten zat met een zwart draadje, ik dacht dat die van mij van een geel paarse was, maar toen ik die tegen m'n frame (massa) aan dee, ging m'n olie lampje branden Maar kan je je sensor er gewoon uit draaien met kvs er in?? En ik ga morgen op zoek naar een zwart kabeltje denk ik, en anders gak een complete stage 6 meter bestellen met z'on schermpje
jup ik heb hem eruit gedraaid met kvs erin
zo jun 22, 2008 12:13 am |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
frankyman schreef: hmmm zag dat jouw draadje aangesloten zat met een zwart draadje, ik dacht dat die van mij van een geel paarse was, maar toen ik die tegen m'n frame (massa) aan dee, ging m'n olie lampje branden Maar kan je je sensor er gewoon uit draaien met kvs er in?? En ik ga morgen op zoek naar een zwart kabeltje denk ik, en anders gak een complete stage 6 meter bestellen met z'on schermpje :^^:
Hang m dan voor de lol fftjes aan je ori temp sensor, kijken of ie dan wel een variabele temperatuur aangeeft, weten we meteen of het een je teller of je sensor ligt
|
zo jun 22, 2008 7:09 pm |
|
|
frankyman
ApriliaForum Member
|
Heb hem nog niet besteld, en zit er voorlopig ook nog niet in, me ouders willen eerst dak brom afbetaal etc
|
zo jun 22, 2008 8:20 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
ah, das kut ja mooie brom btw
|
zo jun 22, 2008 8:24 pm |
|
|
frankyman
ApriliaForum Member
|
tnx jouwe is ook nice zit alleen nog met paar probleempjes in me kabel boom maar dat zie ik dan wel zit miss te denken om ff hard te gaan werken, en dan z'on stage 6 toeren+temp meter ding te bestelle, vindt ze wel vet
|
zo jun 22, 2008 8:30 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
eeft nu ng niemand dit porbleem opgelost .?
do jul 03, 2008 7:14 pm |
|
|
|