Hier dus het topic over mijn derbi gpr racing
huidige staat: VERKOCHT
laatste foto's
Ik heet Philip en ben nu inmiddels 17 jaar oud.
Heb hiervoor meerdere brommers gehad, waaronder:
Een Aprilia SR Jaja Aprilia!
Een Derbi GPR 2005
Een Derbi DRD Black Editionen dan nu een
Derbi GPR 2008Geschiedenis,
Donderdag 20/03/2008 had ik hem opgehaald uit
ST Michielsgestel-Petrus Donde.
Wij hadden een afspraak gemaakt dat wij daar om 8.30 zouden zijn, maar onderweg was er vertraging op de weg dus wij kwamen daar rond 8:45 aan. Eenmaal aangekomen zagen we dat iemand anders de brommer aan het aanlopen was. De accu was zo goed als leeg
. Dus ik dacht al..nee toch? Maarja, die kerel kon er niks van, schakelde veel te laat, hij wist zeker niet dat warmlopen ook nog bestond. Toen heb ik even die kopers afgeschud door te zeggen dat de startmotor kapot was en om de kappen te maken je al gauw op zon 1200 euro kwam, ( vraagprijs 1800+1200= 3000 ) Dus je kon beter een nieuwe kopen. Dat had ik allemaal tegen zn vader gezegt en z'n vader zei uiteindelijk maar dat hij er maar even over moest nadenken
D. Dus die mensen waren ook weer weg. De keuze was snel gemaakt. Eerste testrondje was super, ding trok als een maloot ( Tandwiel 12 :lol: ) Dus dat ging wel lekker. Heb nog wat van de prijs weten af te lullen en daarom kon ik hem voor een net prijsje meenemen!
Wat meer info over de brommer.
Het was een schadebrommer, met 1800km op de teller en flinke schuifschade aan de linkerkant. Scheur in de achterkant, en in de voorkuip zaten kleine scheurtjes. Zat een leuke gianelli uitlaat onder.
Deal gesloten en weer op naar huis, kon hem toen niet meer meenemen want het was al 10 uur s'avonds :( We hebben toen gezegt dat we hem Donderdag gingen ophalen maar toen zat ik op school, papalief even aangekeken en die wou dus wel dat hele eind weer rijden samen met m'n broer, die had er voor vrij genomen ( DUHH
)
Had die dag maar tot 12 uur school, en de brommer zou rond 1 uur in Harderwijk zijn, snel met de auto daar heen gegaan want ik werd namelijk opgehaald want ik had geen vervoer, haha. Eenmaal aangekomen in Harderwijk moesten we wel 5 dikke minuten wachten :( Maar toen was die er eindelijk! Helaas mog ik die dag nog niet rijden omdat de brommer nog niet verzekerd was.
Vrijdag:
Eindelijk kon ik rijden! Was die dag echt klote weer dus kon niet leuk toeren :( Toevallig was de tzr van mn broer kapot gegaan, dus moest die mijn broem even lenen om zn vriendin op te halen. Belt die 10 minuten later op dat die een aanrijding met een auto heeft gehad :( Zwaar klote
Resultaat:
Voorkap naar de klote
Zijkap doormidden
Achterkap links en rechts schade,
linkerkoplamp kapot
onderkuipen schade,
rechterzijkap had nu ook schade
koppelingshevel was kapot
en mn voorspatbord was lekker in stukjes
en mn spiegels waren naar de klote XD
Toen maar de brommer uit elkaar wezen halen en een bestelling gemaakt bij de dealer.
Waaronder :
Een stickerset van 130 euro
Een voorkuip van 230 euro
En nog 2 spiegels voor 200 euro, Wat is die zooi duur zeg :p
Na een weekje had ik een paar spullen binnen en kon alles weer erop gezet worden.
Brommer reed weer aan het eind van de vakantie, had even wat noodspullen gekocht, zoals:
een spatbord van een gpr ( wit/rood model) en een linkerzijkap.
hij zag er toen zo uit
maar ziet er dus niet uit
Moet even de tijd vinden om de kappen te laten spuiten
Hier bezig met de schadeherstel
Achterkap scheur gemaakt, moet nog gespoten worden
hier het voorspatbord, ding was helemaal aan barrels
Tijdsprong
Ik heb wat kappen naar de spuiter gebracht
namelijk, de onderkuipen en de achterkap.
Ben er nog niet zo heel erg blij mee, maar vandaar ook de prijs
kostte me 10 euro omdat ik het door een vader van een vriend had laten doen ( Hij doet autoschadeherstel)
Binnenkort anderer kappen ook weer netjes maken
zoals je ziet op de foto ontbreekt er een spiegel, komt omdat er een bout is losgetrilt
De nette kant
en de 'wat mindere kant'
Ik heb die witte kap eraf gedaan en de oude 'herstelde' kap er weer op gezet
Mn vader heeft die kap gewoon gesoldeerd m.b.v oude stukjes kap
Het moet maar zo, ik ga maandag 19 mei de andere kappen naar de spuiter brengen, als het meezit heb namelijk deze 2 weken examens
zo staat die er nu bij
18 mei
Hopelijk word de rest van de kappen nog gespoten, dan kan het stickerset er weer op, maar daarvoor, MICHELIN SPORTY'S
Stickerset is ook binnen
ff gewassen :p
8 juni-
Heb nu mn kappen eraf, ben bezig met het stickervel er op te bevestigen
hij is wel een beetje vies
De andere kant..
Verder nog tips?
Thanks for reading!