Auteur |
Bericht |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
Hitteband
Hoi!
Ik rommel wel eens wat, en had vroegah ook wat hitteband om de uitlaat, ik heb er nog niet echt mee op de testbank gerommelt, maar dat het in bepaalde gevallen beter gaat ben ik van overtuigt. Nu is mijn uitlaat mooi in het luwtje van het kuipwerk, dus vind ik het nog niet echt een pré, maar bij de schakelbrommers op de sprints zonder kuipwerk is de uitlaat midden in de wind, en koelt dus als een malle. Vraag ik me af, merken jullie geen verschil tussen testbank resultaten en hoe het vermogen op de weg word afgegeven? En ook vraag ik me dan af of jullie wel ns rommelen met wat hitteband...
Ruud.
|
za mei 10, 2008 7:50 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
ik heb het laatst aangeschaft voor me "straat"brommer, en hij blijft sowieso heter. tevens heb ik het idee dat de brommer net ff wat feller reageert, das mijn ervaring.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za mei 10, 2008 8:19 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
uitlaatgassen worden wamer en gaan er sneller door
wel opletten met wat je doet want ook de zuiger kan erg warm worden (te warm) met alle gevolgen van dien ...
_________________
|
za mei 10, 2008 8:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
*Thomas* schreef: uitlaatgassen worden wamer en gaan er sneller door
wel opletten met wat je doet want ook de zuiger kan erg warm worden (te warm) met alle gevolgen van dien ...
wat moet je volgens jou dan vooral niet doen?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za mei 10, 2008 8:21 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
aan de arme kant op sproeiers, te kleine zuigerspelingen etc
|
za mei 10, 2008 8:31 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
dus als je hitteband gebruikt, carb afstelling er op aanpassen?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za mei 10, 2008 8:33 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
je onstekking verkeerd om afstellen , te rijk zetten , je zelf dood rijden
dat zijn dingen die je dan niet moet doen
volgens sybren zat er wel verschil in , zal hem wel eens vragen
|
za mei 10, 2008 8:35 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Royal Club schreef: dus als je hitteband gebruikt, carb afstelling er op aanpassen?
teveel band errond, dan wordt de zuiger veels te heet
_________________
|
za mei 10, 2008 9:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
*Thomas* schreef: Royal Club schreef: dus als je hitteband gebruikt, carb afstelling er op aanpassen? teveel band errond, dan wordt de zuiger veels te heet
wat is teveel? ik heb nu gewoon 1laag. tot aan de dikste conus
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za mei 10, 2008 11:59 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
ik vroeg me dit nou ook al heel lang af maar heb er ook nog nooit echt concrete resultaten van gezien.
En dan vraag ik me ook weer af in hoeverre aluminiumfolie daarin werkt..
Ik zag dat de 2 cilinder van ABT dit jaar de twee uitlaten wel daarmee had ingewikkeld. En die lui zijn niet dom.. die weten wat ze doen. Maar ja het is nog steeds geen concreet resultaat.
Ook had ik het ooit wel eens gevraagd op Jubbega aan Johan Fondse (met kreidler sprinter) en die vertelde mij dat na testen het 0,5 tot 0,7 pk scheelde..
Helaas is dit natuurlijk ook weer een mondeling 'resultaat'.. en ik ben dan ook graag benieuwd naar resultaten op papier.
Ik denk alleen dat je die niet gauw zult vinden.. dus wordt het een kwestie van zelf testen.
Ook heb ik wel eens wat gelezen en gehoord van anderen die er positief over waren.
Maar ik suggereer dus, o.a. door de meningen die ik loop der jaren heb gehoord erover, dat het wel degelijk voor vermogenswinst zorgt.
Ik ben zelf ook altijd al geïnteresseerd geweest in stromingen van lucht en gassen. Ik heb hier ook eens een topic van gemaakt op wetenschapsforum om te kijken of ik vanuit een andere hoek eens leuke antwoorden kon krijgen.
Hier een antwoord over de uitlaten met tape:
"het inpakken van de uitlaat helpt om de geluidsnelheid hoger te maken en dus je uitlaat effectief korter tot de reflectieconus. in het geanimeerde gif'je wat enige posts hierboven staat zie je ook de drukgolf ontstaan in de uitlaat en deze reflecteren op de eindconus en net op voor het moment dat de uitlaatpoort weer sluit drijft het de reeds in de uitlaat gelopen versen gassen terug de verbrandingskamer in. (het is een geweldig gifje erg duidelijk). de truck met het inpakken wordt ook van gedaan bij meercylinder tweetakten om de temperaturen gelijk (tussen de cylinders) te houden. ook het gebruik van titanium uitlaten helpt qua gewicht en qua temp huishouding."
Hier de topiclink: http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... ntry366604
|
zo mei 11, 2008 9:57 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
ik wil gerust eens testen als mijn rsje loopt ...
_________________
|
zo mei 11, 2008 10:20 am |
Persoonlijk album
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
over een paar weken zal ik ns n curve maken van me scooter hiermee, lennart je zegt 1 ding heel goed, je maakt de uitlaat inprincipe korter. Dit hoeft dus niet bij voorbaat te betekenen dat dat meer vermogen geeft, misschien word de uitlaat dan wel TE hoogtoerig. Mijn punt hierin is vooral om het afkoelen tegen te gaan. Misschien dat ik onze fan ook wel eens op de uitlaat kan zetten en kijken wat voor effect dat geeft. :)
|
zo mei 11, 2008 6:16 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Ik heb uitlaatband op mijn uitlaat zitten. Ik heb het verschil alleen nooit op de bank kunnen testen. Maar wat ik wel kan zeggen is dat je een paar honderd toeren erbij pakt. Verder warmt de uitlaat sneller (wat wel handig is bij sprinten). Ik denk niet echt dat er perse vermogen mee te winnen is. Het is wat Razor en Ruud al zeggen je toerental gaat omhoog, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk vermogen pakt. De ene uitlaat kan wat meer toeren gebruiken terwijl je dat bij de andere uitlaat niet wil hebben.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
zo mei 11, 2008 8:29 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
rudolf schreef: Ik heb uitlaatband op mijn uitlaat zitten. Ik heb het verschil alleen nooit op de bank kunnen testen. Maar wat ik wel kan zeggen is dat je een paar honderd toeren erbij pakt. Verder warmt de uitlaat sneller (wat wel handig is bij sprinten). Ik denk niet echt dat er perse vermogen mee te winnen is. Het is wat Razor en Ruud al zeggen je toerental gaat omhoog, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk vermogen pakt. De ene uitlaat kan wat meer toeren gebruiken terwijl je dat bij de andere uitlaat niet wil hebben.
bij benji, af1special op dit forum, kon je de uitlaat, na de sprint, al weer vastpakken, en dr zit ook gewoon 1laag omheen dacht ik,
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo mei 11, 2008 9:01 pm |
|
|
rs80bob
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 2:02 pm Berichten: 81
|
Re: Hitteband
Waar kan je dit spul krijgen ??
Linkje ?
|
za okt 25, 2008 5:24 pm |
|
|
|