HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za maart 01, 2025 9:44 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
 [Update: Verkocht] Rieju Rs2 van Recrush 
Auteur Bericht
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Haha nee dat is niet de bedoeling denk ik he :^^: denk dat als ik dat velglint doe dat ik het daar bij laat samen met de neon.. qua die kleur

thomasrs50 schreef:
Recrush schreef:
:!:

Hoe kan ik dat controleren? Of valt dat niet te doen?

kapje aan vliegwiel deraf en vliegwiel heen en weer bewegen, mag geen speling opzitten

Als ik geen verstand van het blok heb, is dat dan ook te doen? kan 't blok gewoon laten zitten?

Ik heb wel een idee waar 't moet zitten, maar wil natuurlijk niet 't risico lopen dat ik iets mol. en om alleen iets te controleren wil ik 'm niet graag wegbrengen als dat niet nodig is natuurlijk.. :^^:

ma apr 14, 2008 10:26 am
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Sorry voor de dubbelpost :P

Vandaag weer even ketting gespannen enz.
Hieronder wat foto's van hoe hij er nu bij staat.

Verder ga ik in de zomer waarschijnlijk m'n achterbrug schuren en spuiten want hij is echt heel erg lelijk. En verder dan wat andere optische dingen mooi maken enzo. Wil in ieder geval eerst dat ik binnenkort van dat geratel/getik enzo af ben. (Denk haast zeker te weten dat het de krukaslagers zijn, heb op internet een filmpje gezien van een auto met kapote krukaslagers en dat is bijna exact hetzelfde geluid). Maar daar kijk ik morgen naar.. Als ze echt kapot zijn laat ik hem denk ik ergens anders fixen want ik ga niet mn blok uit elkaar halen.

In ieder geval, hier de foto'tjes :^^: wel wat bewerkt met fotosoep :D:

Bijlagen:
Edit1.jpg
Edit1.jpg [ 311.04 KiB | 2065 keer bekeken ]
Edit2.jpg
Edit2.jpg [ 201.58 KiB | 2064 keer bekeken ]
Edit3.jpg
Edit3.jpg [ 278.02 KiB | 2064 keer bekeken ]
Edit4.jpg
Edit4.jpg [ 278.3 KiB | 2064 keer bekeken ]
ma apr 14, 2008 4:18 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Heb toch ff kapje eraf gehaald en gekeken naar 't vliegwiel en speling enzo. Maar er zit in ieder geval geen axiale speling op. Radiale speling weet ik niet want dit is de eerste keer dat ik zoiets voelde..

Met het ronddraaien van het vliegwiel hoorde ik wel weer tikken, dit moet het harde getik/geratel wel zijn voor wanneer het blok draait.. Ik heb in ieder geval een filmpje. Iemand die mij hier meer over kan zeggen? Zijn dit wel of niet de krukaslagers?

http://www.youtube.com/watch?v=zMV5f3GzSeE

wo apr 16, 2008 3:12 pm
Profiel
skilder
ApriliaForum Member

Bericht 
het is meer de bedoelinng van links naar recht drukken als dat kan zijn je krukaslagers kapot of van boven naar beneden ronddraaien heeft weinig zin voel je toch vrij weinig

wo apr 16, 2008 8:14 pm
Profiel
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member

Bericht 
zoals het er nu uit ziet (vanaf heir :P ) zijn het echt je krukas lagers.
je zou je vliegwiel der ff af kunnen halen. en dan op de krukas zelf kijken of je hem kunt bewegen en of je enige mankementen ziet op de lagers ;)
makkelijk zelf te doen btw

EDIT:// kan dus niet zonder dat je je keeringen eruit haalt xD

Laatst bijgewerkt door DJ_Bartezzz op do apr 17, 2008 3:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

do apr 17, 2008 1:23 pm
Profiel WWW
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
haal je vliegwiel eens los en kijk of erachter nix los ligt / aan koppelingskant. Als dat je lagers zijn, zijn ze wel echt goed gaar :||: Misschien is je spie wat ingesleten.

@ dj bartezzz, knappe jongen als jij mankementen op je lagers ziet zonder de keerring eruit te halen :^^:

do apr 17, 2008 2:21 pm
Profiel
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member

Bericht 
ja dat was ik even vergeten idd xD :<>:
kwam er later ook opeens achter, toen me eigen bericht ff na las :X

do apr 17, 2008 3:15 pm
Profiel WWW
Psycho Rubberburner
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik denk dat het je big / small end is ... als het op het BDP voorkomt

VHSH power :)

do apr 17, 2008 4:40 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik heb m vandaag weggebracht, morgen krijg ik telefoontje met wat het is en wat het gaat kosten.. :^^:

do apr 17, 2008 8:05 pm
Profiel
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member

Bericht 
dat is altijd verstandiger ;)

do apr 17, 2008 10:22 pm
Profiel WWW
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
:@: :@: :@:

Vandaag om 6u gebeld dat hij klaar was en dat ik 'm op kon halen. Zeiden ze dat m'n blok olie op was, hebben ze dat bijgevuld, en gezegd dat het getik nu veel minder was. Nou volgens mij tikt ie nog even erg. :}):

Geen idee hoe ik hier dus verder mee moet, toen ik zei dat hij nog aardig tikte zei de kerel-die-wel-een-beetje-verstand-van-brommers-heeft dat dat gewoon komt door het slijten van het blok. Ja vast :00/: volgens mij hoort dat niet.. Dus ik weet ook niet wat ik er nu verder mee ga doen, was van plan morgen de kappen te poetsen en er weer op te zetten maar weet dus niet of ik dat al ga doen. :{}:

vr apr 18, 2008 9:03 pm
Profiel
No fear
ApriliaForum Member

Bericht 
Trek je blok uit elkaar !

vr apr 18, 2008 9:42 pm
Profiel
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member

Bericht 
Recrush schreef:
:@: :@: :@:

Vandaag om 6u gebeld dat hij klaar was en dat ik 'm op kon halen. Zeiden ze dat m'n blok olie op was, hebben ze dat bijgevuld, en gezegd dat het getik nu veel minder was. Nou volgens mij tikt ie nog even erg. :}):

Geen idee hoe ik hier dus verder mee moet, toen ik zei dat hij nog aardig tikte zei de kerel-die-wel-een-beetje-verstand-van-brommers-heeft dat dat gewoon komt door het slijten van het blok. Ja vast :00/: volgens mij hoort dat niet.. Dus ik weet ook niet wat ik er nu verder mee ga doen, was van plan morgen de kappen te poetsen en er weer op te zetten maar weet dus niet of ik dat al ga doen. :{}:

die kerel-die-wel-een-beetje-verstand-van-brommers, heeft wel gelijk, maar hij bevestigd alleen jou probleem ;). logisch dat als onderdelen slijten dat je dan tikken krijgt ofzo, nou nog achterhalen waar vandaan er waardoor precies ;) .
toch misschien zelf ff je vliegwiel eraf halen en kijken of je misschien iets ziet waar je zeker vanweet dat dat niet zo hoord. des noods maakt u ff foto's en plaats deze op dit topic, kijken wij er ff naar :).

suc6 :)

vr apr 18, 2008 10:17 pm
Profiel WWW
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
Houd alsjeblieft op, zelfs een blok dat 40K heeft gelopen en zomaar ineens gaat tikken, is niet vanwege de slijtage.. De koppelingsmand zorgt voor de meeste herrie bij een std. am6 blok en die slijt nog niet van de ene op de andere dag..

Je opties zijn zo snel in mijn ogen:
Cilinder / zuiger
Lager(s)
Ontstekingspieverrot / moer niet goed vast

Ik zou er iig niet mee verder rijden als je het niet vertrouwd, dat kost je aan het eind alleen nog maar meer geld.. :^^:

za apr 19, 2008 12:30 am
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
DJ_Bartezzz schreef:
die kerel-die-wel-een-beetje-verstand-van-brommers, heeft wel gelijk, maar hij bevestigd alleen jou probleem ;). logisch dat als onderdelen slijten dat je dan tikken krijgt ofzo, nou nog achterhalen waar vandaan er waardoor precies ;) .
toch misschien zelf ff je vliegwiel eraf halen en kijken of je misschien iets ziet waar je zeker vanweet dat dat niet zo hoord. des noods maakt u ff foto's en plaats deze op dit topic, kijken wij er ff naar :).

suc6 :)

Tja, het is maar hoe hij gelijk heeft. Zoals hij het zei leek het erop alsof het onvermijdelijk en niet te voorkomen e.d. valt, dat het gewoon hoort bij een blok die er al wat kilometers op hebt zitten. (Bij mij zitten er pas 17000 op).

Ik ga er vandaag nog wel even naar kijken denk ik..

petertzr schreef:
Houd alsjeblieft op, zelfs een blok dat 40K heeft gelopen en zomaar ineens gaat tikken, is niet vanwege de slijtage.. De koppelingsmand zorgt voor de meeste herrie bij een std. am6 blok en die slijt nog niet van de ene op de andere dag..

Je opties zijn zo snel in mijn ogen:
Cilinder / zuiger
Lager(s)
Ontstekingspieverrot / moer niet goed vast

Ik zou er iig niet mee verder rijden als je het niet vertrouwd, dat kost je aan het eind alleen nog maar meer geld.. :^^:

Dat dacht ik dus ook.. Het moet dus wel aan een onderdeeltje liggen en niet gewoon slijtage. Ik denk haast dat ze er geen zin in hadden om het te onderzoeken, want het getik is echt het probleem waarvoor hij wegging en dat deed hij nog hetzelfde toen de kerel vol trots m'n brommer startte.

Maarja, zoals ik zei nog even kijken of ik er zelf wat aan ga doen, of dat ik hem ergens anders heenbreng voor advies. Sowieso weer even kijken bij m'n vliegwiel in de buurt want dat kan ik nog wel :^^:

za apr 19, 2008 12:23 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende