Het 'elektro' kleine vragen topic
Auteur |
Bericht |
razor
ApriliaForum Member
|
Itakura schreef: razor schreef: mijn rieju rr loopt prima. Alleen niets doet het van de elektra...(licht, toeter, knipperlicht, remlicht enz enz).
Dit kan toch maar 2 dingen betekenen?:
-spanningsregelaar kapot -lichtspoel kapot
Dacht eerst altijd dat spoelen van je ontsteking voor 1 ding waren. Maar er zitten dus 2 apparte circuits.. toch? doet je electrische start het wel? zo niet dan kan het ook je accu zijn
rieju rr heeft geen elektrische start en ook geen accu
|
zo apr 13, 2008 12:56 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
tsjah dan zou ik et ook nie wete
zo apr 13, 2008 1:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
razor
ApriliaForum Member
|
Bij mijn Rieju RR komen er op de spanningsregelaar 3 draden uit. Één gele vanuit de ontsteking, en een andere gele en zwarte komen er als het ware uit.
Tussen die gele, en die zwarte heb ik spanning.
En tussen die gele en die andere gele heb ik ook spanning.
Deze is met stationair 8 volt, en loopt op tot 50 V. Afhankelijk van hoeveel gas ik geef.
Dus lijkt mij dan dat de lichtspoel goed is, want er komt stroom binnen en die ook nog eens varieert op het gas.
Kan ik nu concluderen dan, dat de spanningsregelaar kapot is?
En ik heb een groen kastje erop zitten en deze zit op een rs50:
Anders qua kleur... maar volgensmij is deze verder hetzelfde..!
http://img261.imageshack.us/my.php?image=img0327uy4.jpg
Moet die bout die door het kastje heen gaat... per se massa maken met frame?
|
zo apr 13, 2008 4:09 pm |
|
|
Derbi-driver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 13, 2004 11:36 am Berichten: 212 Woonplaats: kerkwerve
|
Itakura schreef: Derbi-driver schreef: AF1 vraagje, hoe merk je dat de spanningsregelaar het niet helemaal juist doet?
want ik krijg geen dag licht/ grootlicht aand e gang bij het brommerke en heb alles doorgemeten en hij doet zoals hij het hoort te doen, dus contact uit geen verbinding etc. etc. heb heel de kabelboom nagelopen.... t rem licht werkt nu wel, en die word ook via de spanningsregelaar bedient
ik denk dat dit met de spanningregelaar te maken heeft maar klopt dit, en kan deze kapot gaan als je m verkeerd aansluit (sorry, had eerst geen tekening..)
alvast bedankt, groete patrick
ohjah en als het ff kan SPOED!!!!!!!! ja ik denk ook je spanningsregelaar
maar t remlicht word toch ook over je spanningsregelaar aangesloten hoe kan het dan dat die het wel doet en mijn koplamp niet...... heb eecht heel het schema na gelopen en schakelingen verbind ie netjes door zo het hoort met bijna geen weerstand..... nja heeft iemand toevallig nog spannings regelaar liggen van een AF1, heb er zelf 2 en allebei hetzelfde prob.
bedankt iig. mzzls Patrick
_________________ Mitshubishi Eclipse '95 2L 150pk :|
|
zo apr 13, 2008 4:14 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
|
derbi driver,
http://www.apriliaforum.nl/forum_images ... ma_af1.gif
hier zie ik dat je dynamostroom binnenkomt, door een spanningsregelaar gaat, dan door een gelijkrichter + zekering, dan naar accu. En vanaf je accu zit alles overal op aangesloten.
Immers wanneer je motor niet loopt, maar contact wel aan... moet je remlicht het ook doen. Dus lijkt me dat of alles het doet... of alles het niet.
Maar als je remlicht het wel doet zou ik eens verder kijken. Denk dat je spanningsregelaar dan gewoon goed is
|
zo apr 13, 2008 4:27 pm |
|
|
Derbi-driver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 13, 2004 11:36 am Berichten: 212 Woonplaats: kerkwerve
|
_________________ Mitshubishi Eclipse '95 2L 150pk :|
|
zo apr 13, 2008 9:31 pm |
|
|
TheXman
ApriliaForum Member
|
help ben nu bezig wil me km teller er uit hebben maar dat pennetje zit in de weg om je stand weer op 0 te zetten het wieltje is er af nu zit dat pennetje er nog kan die er uit??
|
ma apr 14, 2008 6:42 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
TheXman schreef: help ben nu bezig wil me km teller er uit hebben maar dat pennetje zit in de weg om je stand weer op 0 te zetten het wieltje is er af nu zit dat pennetje er nog kan die er uit??
Op 1 plaats vragen is wel voldoende hoor. Heeft overigens niets met elektro te maken tenzij je dat pennetje eruit wil halen met een slijptol.
|
ma apr 14, 2008 7:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
TheXman
ApriliaForum Member
|
al kom je gewoon met een zinnig antwoord he:P dan heb ik er wat aan en kan het topic gesloten worden
|
ma apr 14, 2008 8:15 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
TheXman schreef: al kom je gewoon met een zinnig antwoord he:P dan heb ik er wat aan en kan het topic gesloten worden
nou ik denk dat het topic erna niet gesloten wordt hoor
mr je hebt de vraag ergens anders ook al gesteld en de mensen antwoorden echt wel als ze het weten
ma apr 14, 2008 8:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
TheXman,
Het gaat erom dat je de vraag op de juiste plek stelt en niet op meerdere plekken. Ik neem het jou verder ook niet kwalijk, je bent hier nieuw maar het is maar een tip. Verder heb ik geen antwoord op je vraag anders had ik jou dat echt wel gegeven.
|
di apr 15, 2008 3:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Erwin90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 16, 2006 2:38 pm Berichten: 448 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Dokkum
|
Wie kan mij vertellen wat men knipper relai is??
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Knipperlicht relai
STP82428.JPG [ 351.09 KiB | 19216 keer bekeken ]
do apr 17, 2008 9:04 am |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
|
dat zwarte blokje vooraan bij je balhoofd. Kastje heeft 2 aansluitingen _ |
|
do apr 17, 2008 11:57 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Euro begrenzer eruit trekken?
ik heb dus een Motorhispania, en nu doet mijn ontsteking het niet meer. ik heb gelezen dat dit kan komen door mijn Eurobegrenzer, en aangezien ik dat ding toch niet nodig heb dachtik: dan trek ik hem er wel gewoon uit. maar dan vraag ik me dus af, kan ik hem er zo uit trekken uit mn CDI, of moet ik heel voorzichtig iets doen?
Gr. Vincent
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr apr 18, 2008 5:32 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
je kan je eurobegrenzer er zo uit trekken, je moet het natuurlijk wel altijd voorzichtig doen
zijn er tempmeters bijvoorbeeld van stage 6 die niet met een nippel in de cilinderkop werken maar met een andere aansluiting?
en zon toerenteller van stage 6 waar moet je dat op aansluiten, ik las een keer iets over een draad die je om je bougie moest wikkelen
|
za apr 19, 2008 11:22 am |
|
|
|