Auteur |
Bericht |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Voorontsteking Top performances icm Polini ontsteking
even simpel gezegd
ik wil een polini onsteking
en ik heb een top performances 86.bla bla cc
in het bijgeleverde boekje van TPR staat dat er een voorontsteking van 1~1.2mm "before TDC" nodig is
dit is op een ori ontsteking te doen door een bijgeleverd spietje. maar, kan ik er nu met polini ontsteking ook gewoon vanuit gaan dat de voorontsteking tussen de 1 en 1.2mm moet?
(p.s. staat 17Graden bij, voor de geinterreseerden)
Keiji
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do maart 13, 2008 7:38 pm |
|
|
Erik drd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 17, 2005 10:29 am Berichten: 83
|
de ontsteking op zich bepaald de voorontsteking, een een polini is heel wat anders dan een orginele.. hpi moet je bijv 4mm zetten en malossi 2,3.. niet te vergelijken dus
dus gewoon in t boekje van polini kijken voor richtlijn, en beste is gewoon op testbank testen
|
do maart 13, 2008 8:18 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
ja, was al bang voor zon antwoord. testbank is niet echt een optie. maar wat het boekje zegt is dus 1 tot 1.2mm voorontsteking. bij een polini rotor hoef ik dus niet hier vanauit te gaan?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do maart 13, 2008 9:23 pm |
|
|
Erik drd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 17, 2005 10:29 am Berichten: 83
|
nee bij polini rotor is ook weer anders. maar polini zelf heeft ook vast wel een richtlijn (zal best in boekje van polini erbij staan)
ps scheen wel een enorm lichte rotor te zijn (van horen zeggen)
|
do maart 13, 2008 9:31 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
t schijnt een uber rotor te zijn 80w aan licht geeftie af, en de gasreactie is beter dan die van een hpi
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do maart 13, 2008 9:37 pm |
|
|
Erik drd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 17, 2005 10:29 am Berichten: 83
|
ja omdat die zo licht is, maar dat hoeft niet altijd een voordeel te wezen, kan ook te licht worden, maar ben meer benieuwd naar de curve van de polini
|
do maart 13, 2008 10:55 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
k zou je graag vertellen hoe die eruit ziet als ik m koop. maar zal dat in een boekje staan of ?:P
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
vr maart 14, 2008 8:57 am |
|
|
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
hehe gaan wind tegen hebben anders heb je toeren daler als geak
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
ma apr 14, 2008 2:51 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
hpi is denk ik wel beter aangezien hpi niet 6 maal weerstand ondervind van de spoelen. Alhoewel dit puur mijn theorie/mening/verwachting is..
boekje zegt voor polini voor am6:
1,4mm from the U.D.C. voor GAUGE
en STROBOSCOOP 18 graden +-2 at 4500 RPM
|
ma apr 14, 2008 5:47 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
ja. 1,4mm voor bdp.. is dat niet veeeeeeels te laat? gezien ik me hpi nu op 3mm vooronsteking heb staan:|
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di apr 15, 2008 9:13 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
als polini dat adviseerd ,
is toch compleet andere ontstekking als hpi
|
di apr 15, 2008 9:40 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
ja, naja, ik zal het zien.
top performances adviseert om een voor ontsteking van 1 tot 1.2 mm..
wat moet ik nou? ik zet m nu op 3mm. gezien het blok eerst even met hpi gaat draaien..
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di apr 15, 2008 10:23 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
ik heb hem op een kreidler laatst pas gemaakt. En daarna gecontroleerd met de stroboscoop. Uit m'n hoofd hadden we hem daar op 1,5mm vooronsteking gezet en dat liep prima. Dus daarna niets meer aan gedaan.
Dus denk dat je zeker wel in die richting moet.
|
di apr 15, 2008 10:29 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
oke. dankje :)
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di apr 15, 2008 10:31 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
kreidlijk heeft n iets langere slag ook, hou gewoon die 1,2 aan ofzo dat in dat boekje staat, en dik voor elkaar!
|
di apr 15, 2008 11:57 pm |
|
|
|