eyh
ik zat me te vervelen dus dacht ik gooi me project maar eens online
ik zal me eerst even voorstellen
naam: jeremy
woonplaats:strijen (omgeving rotterdam)
leeftijd:18
het gaat om de rs die ik als aller eerste had ( heb net me 4e weggedaan maar de 1e is er nog steeds
)
deze rs is het dus
die alu demper met yasuni sticker is gewoon me originele pijp
reed er eerst mee rond op straat met de prop eruit, dat werd later yasuni hmr/2 met 19mm en daarna mhr 80 replica,hmr/2 19 dellortho hebo sport krukas en metrakit platen
allemaal leuk en aardig maar de replica begon kuren te krijgen na 11.000 km op de originele zuiger })
hap uit de wand zuiger deuk erin enz
dus heel de rs uit elkaar gehaald en nu is het tijd voor een project
bij deze de setup
met * ervoor komt binnenkort
cilinder: metrakit pro race 2 70cc xsh max tuned
uitlaat: pro race pijp
carburateur: echte 28mm keihin
luchtfilter: malossi
carters: xsh max
krukas: metrakit pro race
lagers: metrakit
koppeling: top performances cnc met rechte tanden
primaire vertanding: metrakit close ratio versnellingsbak
secundaire vertanding: 15/47
ontsteking: pvl twins digitaal
spruitstuk: 28mm recht malossi
membraan: top performances vforce
koppelingshuis: polini 5 plaats erin
bougie(kabel): ngk
top performances schakelwalsje
sproeier: 148 om te beginnen
achtervering: road racing met losse gaspot
remmen: *mrd schijven
optisch
spuitwerk: sbk 2004 | komt later wel anders
polyester: misschien monoseat
handvatten: domino snelgas
bij deze de foto's
het is dus die rs zonder kappen de andere rs is al weg
zo staat het er dus bij nu
nog een groepsfoto die rs is vervangen door een fox met bijbetaling dus kan weer extra snel onderdelen halen
(foxje is ook te koop hier op het forum
)
me ubergeile dunlop slicks
pro race toen die net binnen was
pro race versnellingsbak
de echte en de replica 28 keihin's
xsh pro race, pro race getuned
metrakit lagertjes
achterveertje
de xsh max getunede carters
top performances koppeling met die rechte vertanding enz...
en voor nu als laatste de top performances schakelwals
UPDATE 23 APRIL 2008
ben even bij see buy fly geweest en kijk eens wat ik daar gekocht heb
hpi 06
ik heb ook een afgedraaide binnenkop voor de pro race 2 gekocht
tot de volgende update
UPDATE 27 JUNI 2008
het heeft even geduurd voor dat er weer een update kwam ivm niet meewerkende camera,
maar ik ben al een stukje verder met de rs.
het blok staat al zo goed als compleet inelkaar en hangt al onder de rs(die nog wel half uitelkaar ligt
)
rechte vertanding + 5 plaats + complete top performances koppeling
me beschadigde echte keihin
hpi er ff los opgekwakt
kopplingssleutel geowned bij de 1e keer vastdraaien
pro race asje
pro race pijp limited edition
UPDATE 01 JULI 2008
hier nog even wat foto's van hoe die er nu bijstaat
potje van me achterveer moet ik nog even ergens aan vastmaken
en de hebo poewahfilter is ook maar tijdelijk die had ik nog liggen
UPDATE 11 JULI 2008
DE RS LEEFT
heb hem net met een maatje inelkaar gezet dat hij kon rijden en dus ook ff een stukje gereden en er zit al aardig wat gang in
morgen ga ik verder afstellen op de kartbaan hierzo dan kan ik op me gemakje wat testen enzo
bij deze vast wat foto's
morgen maak ik wat betere
UPDATE 12 JULI 2008
en zoals gewoonlijk horen er bij een project ook tegenvallers
ik had vandaag me aim toerenteller en stage 6 temp meter aangesloten dus even testrondje rijden.
tijdens dat rondje hoor ik opeens een hele erge ratel en wat gekraak bij de koppelingskant vandaan ik was vlak bij me huis dus ik thuis kijken en zag ik dit:
hier hoorde spa blauw in te zitten en het zijn doorzichtige kvs slangen
het ziet er naar uit dat de blokolie met mijn kvs gemengd is :winner:
van de week dus weer even open schroeven
heb wel een nissin rempomp erop zitten
nog een piccie van hoe die er nu bijstaat met wat remolie op me band voor de extra grip
UPDATE 10 AUGUSTUS 2008
de hpi 2006 is de deur uit :)
die had wat aanloopschade dus ik heb nu de PVL TWINS erop zitten
die liep overigens ook aan dus nu ben ik weer begonnen om het blokje uitelkaar te halen en te kijken waarom de rotor aanloopt
UPDATE 13 AUGUSTUS 2008
ik heb me blokje gesplitst en ik zag dat de krukaslager aan de ontstekingszeide niet meer eruitzag zoals die eruit hoort te zien:D
dat was dus ook de reden dat de ontsteking aanliep.
binnenkort maar even nieuwe lagertjes bestellen en dan het blokje weer inelkaar gooien denk ik
hopen dat het blok nu ook dicht kan blijven voor een tijdje
oooii
UPDATE 23 AUGUSTUS 2008enen een foto update tussendoor van hoe de rs er nu bij staat
UPDATE 12 SEPTEMBER 2008tijdje geen updates geplaatst omdat ik lui ben
ik heb me rs een tijdje terug rijdend gemaakt samen met een maatje van me want ik had ff een hpi 06 gekocht zodat ik kon rijden
reed goed enz
dus de dag erna weer ff een stukje rijden slaat hij opeens vast
dus ik dacht vastlopert
ik me cilinder eraf gehaald en toen ik dat zag dacht ik...
as good as new
gelukkig dus niet op me cilinder vastgelopen
de moer van het tandwiel wat op me krukas zit en me koppeling aandrijft was los gegaan en zo goed als door me carter kap gegaan
schade is dus enorm beperkt heb al een nieuw carter kapje maar ik ga hem nog niet rijdend maken ivm nieuwe onderdelen die nog moeten komen
terror pics
binnenkant carterkap, je ziet de vorm van de moer
buitenkant carterkap, hij is er dus zo goed als doorheen gegaan
en de bende die inmiddels alweer uit me blok is
het is me ook niet opgemerkt ofzo dat rondje terwijl het echt duidelijk is aan de buitenkant
heb ook nog een nieuw speeltje voor op de rs
braking remklauw met 4 zuigers
komt van een supermoto af
nu nog stalen remleidingen en braking remschijven en dan ben ik al een eind
ook nog een foto van de hpi die er al weer af is en te koop is voor 136,20 inc verzendkosten
UPDATE 19 OKTOBER 2008na een tijdje even rustig aan gedaan te hebben met de rs heb ik vrijdag weer nieuw speelgoed gehaald en is ben(af1special) ook nog wat langs wezen brengen
ik heb het complete rollend frame met nog wat spul erbij overgekocht van stevig pupke
en ik vind het er erg goed uitzien
daarbij kwam ben(af1special) vrijdag middag nog langs om even wat kappen af te gooien die ik op het nieuwe sprintframe wil zetten
de bedoeling is dus om me sbk weer origineel te maken of misschien dat ik er een andere leuke setup op gooi om mee over straat te rijden, maar dat komt later wel eerst de sprinter afmaken
.
bij deze de foto's
ik heb ook nog zn hebo pijp overgenomen
de kappen worden helemaal opgeknapt en ik wil ze ook nog laten spuiten maar ben er nog niet helemaal over uit in welke kleuren ik ze wil hebben
foto's van de kappen:
het plan is om in de winter weer meer aan de rs te gaan doen en vooral ook het uiterlijk.
dus er komen in iedergeval weer wat meer update's aan
nog wat foto's van deze avond
het blok is dus al gewisseld
UPDATE 20 OKTOBER 2008 ben het sprint frame aan het strippen want het past niet in 1 keer in de vuilcontainer ...
blokje hangt alweer onder de sbk
nee ik heb op het sprintframe wat plekjes gevonden en de zwarte lak is ook niet meer helemaal netjes dus ga ik het frame weer opknappen dat hij 100% is maar ik twijfel nog tussen helemaal weer laten glimmen of in een kleur laten coaten, maar ik vind het aan de ene kant zonde om te coaten omdat het frame voorde rest nog helemaal netjes is en als ik het poets weer glimt, maar aan de andere kant wil ik hem wel helemaal naar mijn zin hebben dus moet ik even kijken wat beter gaat staan als ik weet watvoor kleuren de kappen worden.
dus het blokje word weer rijdend gemaakt op de sbk voorlopig en dan knap ik het sprintframe+ kappen ondertussen ook op
UPDATE 30 NOVEMBER 2008kleine foto update even tussendoor
ik heb de velgen van het andere frame overgezet op de sbk
beetje schrale foto's maak van de week wel goede als het beter weer is dan mag ie naar buiten
ier mist alleen nog iets op de rs wat van de week pas binnenkomt...
wie ziet het?
hint: het is geel en je kunt er op staan
UPDATE 2 DECEMBER 2008!heb de rs even naar buiten gereden om wat duidelijkere foto's te maken
let niet op me ketting heb me voortandwiel nog niet binnen
UPDATE 4 DECEMBER 2008kreeg vandaag me malossi rotor binnen
aansluitpunt op me bobine is krom
en zaten ook wat krassen op
maargoed ik heb jos dijkman al gemaild dat ik van malossi toch zeker wel wat meer kwaliteit verwacht en zeker voor dat geld, zal wast nog wel wat geregeld kunnen worden heb er al genoeg gekocht.
maargoed voor de rest ist leuk spul
* alles is opgelost met jos dijkman heb 20% korting gekregen waar ik zeer tevreden mee ben,zoals altijd gewoon weer een topservice
UPDATE 8 DECEMBER 2008hij leeft
http://www.youtube.com/watch?v=eVxyajQBqsUhttp://www.youtube.com/watch?v=UeHGtqUw5HAUPDATE 31 JANUARI 2009eindelijk weer eens een update
gisteren ben ik bij ben langsgeweest om wat spullen op te halen voor de rs
honda rs125 kappen van carbon
wegen echt niks gewoon
nissin rempomp
brembo rempomp
dus heb ik binnenkort weer wat te doen
de kappen worden waarschijnlijk nog in een andere kleur gespoten maar daar heb ik geen haast mee
ik moet ook nog steeds een keer gaan banken ergens maar moet even vervoer zien te regelen.
als ik weer vorderingen heb in het project word het hier uiteraard gemeld
laat maar weten wat je er tot nu toe van vind en tips/ ideeën zijn altijd welkom