Auteur |
Bericht |
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
thomasrs50 schreef: rs-power schreef: Airsal is goedkope baggere afwerking met een kut zuiger (is wel wat van te maken daar niet van) Gila is een tamme cil (na bewerking leuk) De roze tp (75cc tp) die zal van deze rij het meest koppel leveren, al is de W-poorter van polini ook extreem leuk als je die in een goede staat nog weet te bemachtigen airsal is best een goeie cilinder, mits een andere zuiger een barikit cilinder biedt de oplossing, dat is namelijk een airsal met een goede zuiger en betere afwerking voor een beetje meer geld boring = 48mm de W poorter heeft denk ik meer koppel dan de roze top, alleen trekt ie minder ver door dacht ik gila is erg slijtvast (W poorter is dezelfde cil, met andere poort, dus idem) en is dus behoorlijk leuk voor dagelijks gebruik boring = 47mm en als je toch een nieuwe cil zou willen, koop dan een zwarte top, 119€ en toch oke kwaliteit
Dat zei ik toch ook? ''bagger cilinder met een kut zuiger maar is wel wat van te maken''
Bovendien moet je het met airsal net treffen (verschil in kwaliteit van nicasil is groot) en laten we eerlijk zijn, om die poorten van een airsal netjes te krijgen kost ook tijd/geduld en mischien zelfs geld als het moet laten doen.
En waarom zou je een zwarte TP kopen? (73,5cc) als je net zo goed een DR kan kopen 30 euro goedkoper en EXACT dezelfde cilinder alleen met een andere label erop
Overigens zijn W-poorter en Gilardoni niet dezelfde cilinders (enige wat ze hetzelfde hebben is dezelfde gieter EVG, maar die poort maakt juist het verschil)
Nadeel van de W-poorter is ook dat die warmloopgevoelig is door die vele/dunne spijlen (vooral na tuning)
/Edit
@ de member die op zoek was naar de cilinder
Op pagina 1 staat ook nog informatie die ik toen destijds heb geschreven (ook de cilinders waar we hierboven over discussieren staan erin vermeld) dus mischien is het wat om daar een kijkje te nemen hehe
Info is wel van: Laatst aangepast door rs-power op Di Nov 15, 2005 9:46 pm, Maar wel ''nog steeds'' correcte info
/Edit2
Zie dat iemand me al voor was over dat verhaal Zwarte TP/DR
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma maart 17, 2008 12:15 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
rs-power schreef: Overigens zijn W-poorter en Gilardoni niet dezelfde cilinders (enige wat ze hetzelfde hebben is dezelfde gieter EVG, maar die poort maakt juist het verschil)
Nadeel van de W-poorter is ook dat die warmloopgevoelig is door die vele/dunne spijlen (vooral na tuning)
Gilardoni heeft altijd EVG als gieter gehad, polini maar een aantal series.
zoals de polini 50, 80 en w-poorter worden bij EVG gegoten, maar de 47mm polini voor af1 word weer door polini zelf gegoten, evenals de polini 65cc voor puch maxi.
polini nicasil uit eigen fabriek is trouwens echt super kwaliteit. (vind ik persoonlijk)
|
ma maart 17, 2008 1:40 am |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
ik heb een gilardoni aluminium cilinder van 50cc.. er staat aan de zijkant op: 109/1 en Gilardoni 2. 7 spoelpoorten en 1 ovale uitlaatpoort.
Er zit in de cilinder zelf een groef voor een losse O-ring, en 4 losse ringetjes nog.
5 vraagjes heb ik hierover:
Is dit de zogenoemde snelle gila 2?
Zo ja, is deze cilinder net iets sneller als std? Vergelijkbaar met hebo ng 50cc? of..?
Is dit voor een bepaalde brommer ooit een std. cilinder geweest?
Er zit geen kop bij, kan ik een gietijzeren std kop hierop monteren?
Wat is deze cilinder gemiddeld waard? (hij is ook nog getuned)
|
ma maart 17, 2008 7:54 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
zat op mijn oud model standaard
tis een aardig snel ding (ik haalde er de 100 mee, standaard ontgrensd, en wie dit niet wil geloven, ff braaf zwijgen)
je moet een kop hebben die vlak is hé, gietijzer of niet doet er niet echt toe (laatste tijd gebruik ik een airsal kopje derop)
tis een snelle cil als je 2 vingers in de uitlaatpoort krijgt (foto zegt meer)
ze zijn niet zoveel waard aangezien ze standaard zijn, maar ze zijn wel snel en heel slijtvast (35 000km + heeft mijne gedraaid en toen verkocht)
_________________
|
ma maart 17, 2008 8:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
Top Performance 80cc Racing Cilinder
49.5 mm
Top Performance cilinderkit 75cc
Aanbieding: nu van €. 139.95 voor €. 119.95
Compleet
Gilardoni 75cc Cilinder
Chroom wand incl..cinlinderkop
op een Doppler er1 pijpje en een 19mm welke zouden jullie kiezen wat betreft top en optrekken en graag waarom
_________________
|
vr maart 21, 2008 2:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Gila
_________________ Power is useless without control!
|
vr maart 21, 2008 5:51 pm |
|
|
Henbido
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr nov 02, 2007 3:58 pm Berichten: 20 Woonplaats: 't Harde
|
een vraagje:
ik heb een rs50 uit 2001. Op deze brommer hoort standaard een gila 1 te zitten toch? maar op de cilinder van mij staat gilardoni 2 op de zijkant, met een typenummer 209/1.
Het kan natuurlijk zijn dat een vorige eigenaar er een gila 2 op heeft gezet. maar met mijn setup (gila2??? dell'ortho 17.5 yasuni r2 11-43) zou de brommer volgens mij veel harder moeten lopen dan, in mijn geval, 80 km/h.
Kan iemand mij misschien meer duidelijkheid geven? Ik ben ff de kluts kwijt alvast bedankt
|
vr maart 21, 2008 8:15 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
mischien heeft die de uitlaat niet volledig ontgrenst?
en yasuni wil ook nog wel is een prop in de demper maken
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
vr maart 21, 2008 8:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
Henbido
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr nov 02, 2007 3:58 pm Berichten: 20 Woonplaats: 't Harde
|
@ Dr.2Takt. bedankt voor je snelle reactie. Toevallig heb ik vandaag de demper er ff afgehaald, omdat ik ook al zoiets dacht. maar het enige dat ik zag was wel iets wat op een soort prop leek maar daar lijken wel de schroefjes aan te zitten waarmee je de demper aan de rest van de uitlaat vastmaakt. en als je iets met dat 'propje' ging prutsen leek er een soort wol/stof (demperwol??) onder te zitten.
verder ben ik niet zo'n expert op technisch gebied, dus er kan best iets zijn wat ik over het hoofd zie
edit:
ik zie nu dat mijn vraag een beetje lijkt op die van razor, maar toch ook weer eenbeetje niet
|
vr maart 21, 2008 8:29 pm |
|
|
apriliaracerke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 06, 2006 8:30 pm Berichten: 225 Woonplaats: SCHELDEWINDEKE
|
de bidalot 70 race cilinder die is gemaakt voor met 16mm carbu te rijden maar is de replica dat ook en hoe zie het of ik een replica of de echte heb
|
za maart 22, 2008 9:21 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
hoe kom je daar nou weer bij? op een bida racer heb ik toch echt een 28mm dr achter zien hangen
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo maart 23, 2008 2:59 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
apriliaracerke schreef: de bidalot 70 race cilinder die is gemaakt voor met 16mm carbu te rijden maar is de replica dat ook en hoe zie het of ik een replica of de echte heb
huwh waar haal je dat vandaan jo
ken geneog incl me zelf die met groter er achter rijden
heb zelf dan wel de rep maar toch
|
zo maart 23, 2008 3:06 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
rs joost schreef: apriliaracerke schreef: de bidalot 70 race cilinder die is gemaakt voor met 16mm carbu te rijden maar is de replica dat ook en hoe zie het of ik een replica of de echte heb huwh waar haal je dat vandaan jo ken geneog incl me zelf die met groter er achter rijden heb zelf dan wel de rep maar toch
verhaal doet zich op bf ookal voor..
geen idéé waar het vandaan komt
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo maart 23, 2008 3:11 pm |
|
|
apriliaracerke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 06, 2006 8:30 pm Berichten: 225 Woonplaats: SCHELDEWINDEKE
|
in de franse supermotard klasse rijden ze toch met 16 mm carbu, ik heb het ook op bf gelzen, neem nu dat het nie zo is maar hoe zie je dan of het de replica is of de echte
|
zo maart 23, 2008 3:42 pm |
|
|
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
Citaat: Top Performance 80cc Racing Cilinder 49.5 mm
Top Performance cilinderkit 75cc Aanbieding: nu van €. 139.95 voor €. 119.95 Compleet
Gilardoni 75cc Cilinder Chroom wand incl..cinlinderkop
op een Doppler er1 pijpje en een 19mm welke zouden jullie kiezen wat betreft top en optrekken en graag waarom
iets meer reacties^^?
_________________
|
zo maart 23, 2008 3:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
|