Auteur |
Bericht |
shd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 20, 2004 10:00 pm Berichten: 11 Woonplaats: Moergestel
|
70cc Metrakit pro race vs roze top performance
wat denken jullie welke van deze cilinders kan ik het beste pakken.
70cc Metrakit pro race of roze top performance of is polini 70 cc ook wat ?
of nog beter een andere snelle cilinder?
ik heb het liefst zo snel mogelijk en voor rond de 300 euro veel meer mag het niet zijn de pro race lijkt me daarom een goed idee 280 euro
maar is die wel goed want ik heb er weinig over gehoord.
|
ma jul 25, 2005 1:38 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Citaat: maar is die wel goed want ik heb er weinig over gehoord.
die zin snap ik al niet..
ten 2e je vergelijkt hier 3 compleet verschillende cilinders
Polini 70cc (heb je 2 verschillende versies weet niet op welke jij doelt 1 is met ovale uitlaatpoort + 2 fluitpoortjes en de 2e is met een Flinke W poort)
Hangt er ook vanaf wat je wil rijden he (overigens met wat voor krukas rij je?)
maar iig wil je ermee toeren
wil je ermee knallen
tussenin?
hoe betrouwbaar moet zo een cil voor je zijn (je kan namelijk nu al aannemen dat zo een PR cilinder erg hard kan knallen maar ook grotere kans op vastnaaiers heeft dan je vorige 2 genoemde cilinders) ..
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma jul 25, 2005 2:14 pm |
|
|
shd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 20, 2004 10:00 pm Berichten: 11 Woonplaats: Moergestel
|
ik wil een betrouwbare cilinder want hij is gewoon voor over straat.
Welke cilinder is daar dan goed voor hij moet tenminste wel snel zijn
en ik bedoel de polini w poorter.
En mijn krukas ga ik dan vervangen voor een doppler race krukas.
|
ma jul 25, 2005 2:19 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
shd schreef: ik wil een betrouwbare cilinder want hij is gewoon voor over straat. Welke cilinder is daar dan goed voor hij moet tenminste wel snel zijn en ik bedoel de polini w poorter.
En mijn krukas ga ik dan vervangen voor een doppler race krukas.
Polini W poorter heerlukke straat gebruik cilinder (super veel koppel draait maar 11k en erg betrouwbaar mits untuned)
De Pro Race (een bruut getimede cilinder erg veel power mits je er een goeie uitlaat bij gebruikt) maar zoals ik al zei erg bruut getimed je kan hem wel op straat gebruiken maar een vastnaaier zal er vrij snel bij kunnen zijn als je niet goed smeert en niet goed je temperatuur in de gaten houdt bij deze cilinder
Roze top (1 van me favoriete cilinders gietijzeren cilinder draait hooguit 12k optimale vermogen hoeft neit bewerkt te worden is al leuk getimed veel koppel alleen nadeel is tis gietijzer slijt wel behoorlijk) leuke boring overigens ook 49,5mm (geloof iets van 77cc uit me hoofd)
ja als je carters wil laten aanpassen kan je ook op Simonini kit gaan (90cc met BRUUT! veel koppel en erg veel vermogen) maargoed tis wel verstandig om deze cilinder af te laten werken
voordeel van de extreme krukas die je bij deze cilinde rkrijgt is de super lange slag waardoor je al veel kracht onderin ook hebt en deze cilinder niet veel toeren hoeft te draaien (is 354 euro inclusief de bijbehorende krukas)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma jul 25, 2005 2:29 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Hier nog een oudere reactie van mij
______________________________________________________________
cebess schreef: Hmm nu wil ik toch echt een cilinder gaan bestellen. De keuze is uit de volgende cilinders: - Cilinderkit + kop Hebo Manston replica RS50 (AM 345-6) 70cc 209,50EUR - Cilinderkit + kop Hebo Manston2 RS50 (AM 345-6) 70cc 299,00EUR - Cilinderkit 74 cc Athena 189,00EUR - Cilinderkit 74 cc Gilardoni 209,00EUR - Cilinderkit 74 cc Polini W 269,00EUR - Cilinderkit 80 cc TOP performances RACE (roze) 199,00EUR
Wat is nou een snelle cilinder die ook nog eens redelijk slijtvast is? Ik ken die cilinders namelijk geen van allen.
- Cilinderkit + kop Hebo Manston replica (Hebo NG) RS50 (AM 345-6) 70cc 209,50EUR
Een cilinder met erg veel Potentie (ivm vlinderpoort) Maar std erg tam en naar mijn mening niet echt voorruit te branden maargoed je haalt er leuke snelheden mee en zuiger is minder goed dan bij Manston en Athena 1 Zuigerveer
- Cilinderkit + kop Hebo Manston2 RS50 (AM 345-6) 70cc 299,00EUR
Goed Extreme timingen veel vermogen maar wel warmloop gevoelig (staan de scootermanstontjes ook bekend om hele krappe zuigerspeling) 1 Zuigerveer (Overigens als je alle cilinder std uit deze lijst neemt is deze het extreemst en met het meest vermogen:P )
P.s heb deze cilinder zelf wel leuk vermogen uit te halen (en std is het uit deze lijst de Extreemste cilinder
- Cilinderkit 74 cc Athena 189,00EUR
Hetzelfde als NG alleen met een betere zuiger (meer richting de kwaliteit van de Manston zuiger) maargoed mensen durven deze cilidner weinig aan omdat als ze athena horen denken ze meer aan een B-merk maargoed deze cilinder staat gelijk aan de Hebo NG/manstonreplia ook erg tam std 1 Zuigerveer
- Cilinderkit 74 cc Gilardoni 209,00EUR
Erg Betrouwbare cilinder en behoorlijk slijtvast Super veel vermogen wordt er std niet uitgewekt maargoed de cilinder brengt je overal heen en Tuned is er nog wel wat Power uit te halen (kijk maar naar Riju pimse brommer) 2 zuigerveren
- Cilinderkit 74 cc Polini W 269,00EUR
Extreme Koppelcilinder power over zowat je gehele powerband zeer bijzondere uitlaatvorm en is ook lekker tunebaar aardig betrouwbaar en slijtage voor de koppel die je krijgt valt reuze mee;) 2 zuigerveren
- Cilinderkit 80 cc TOP performances RACE (roze) 199,00EUR
Heerlukke cilinder je komt er overal naartoe mee (std sneller dan een std manston replica/hebo NG sneller dan mhr-r en sneller gila70cc erg nat afgewerkt heeft smeerputjes voor betere zuigersmering maar aangezien eht gietijzer is en toch aardig snelle timingen al std heeft en een gigantische ovale uitlaatpoort slijt het wel hard (voordeel van gietijzer is weer het makkelijkere honen) 1 Zuigerveer
P.s cilinder zelf ook gehad (ervoor de rustigere ''zwarte top'' vondt het een overheerlukke cilinder naar mijn mening liep die aardig hard leuk vermogen komt er uit en blijft toch 1 van me favoriete
hangt ook vanaf met wat voor setup je voor de rest wil rijden
en wat voor omstandigheden wil rijden en hoe vaak
hoop dat je hier wat aan hebt :)
______________________________________________________________
uit deze topic kwam het: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... c&start=30
kan je ook eventueel doorlezen als je wil (was een topic van Cebess die ook naar info van cilinders vroeg omdat die een nieuwe wou)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma jul 25, 2005 2:52 pm |
|
|
shd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 20, 2004 10:00 pm Berichten: 11 Woonplaats: Moergestel
|
jah ik denk dat ik dan voor de polini w poorter ga want die is betrouwbaar en van veel koppel hou ik wel :)
|
ma jul 25, 2005 2:57 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
shd schreef: jah ik denk dat ik dan voor de polini w poorter ga want die is betrouwbaar en van veel koppel hou ik wel :)
wat voor carb en uitlaat ga je rijden?
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma jul 25, 2005 3:13 pm |
|
|
shd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 20, 2004 10:00 pm Berichten: 11 Woonplaats: Moergestel
|
een 21 dellorto phbg en een yasuni 70cc die nu op de 50cc zit
|
di jul 26, 2005 3:54 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
shd schreef: een 21 dellorto phbg en een yasuni 70cc die nu op de 50cc zit
owh dan komt het wel goed
Ik gooi er maar geen slotje op kunnen andere mensen ook nog dingen zien en vragen
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
di jul 26, 2005 4:23 pm |
|
|
RS-Racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 15, 2004 6:08 pm Berichten: 133 Woonplaats: Fijnaart
|
Ik heb nu een roze top met gianelli en 21mm. Blaas ik met met deze setup nou mijn kruk-as kapot of niet mijn maximale vermogen ligt ongeveer tot 12000 touren.
_________________ RS powerrrrrrr lijkt me logisch
|
di jul 26, 2005 10:20 pm |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
zolang je het niet heel de tijd doet, ken hij het wel aan maar zou toch een sterkere nemen
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
di jul 26, 2005 11:00 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
lagel schreef: zolang je het niet heel de tijd doet, ken hij het wel aan maar zou toch een sterkere nemen
hoezo?
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo jul 27, 2005 1:17 am |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
nou, ik zou zo'n ori asje niet echt vertrouwen, bij maat van mij was hij ook al gebroken en die had 70 mhr en gia uitlaat. iig niet heel de tijd toeren beuken
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
wo jul 27, 2005 1:36 am |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
lagel schreef: nou, ik zou zo'n ori asje niet echt vertrouwen, bij maat van mij was hij ook al gebroken en die had 70 mhr en gia uitlaat. iig niet heel de tijd toeren beuken
en wrom hield mijn ori asje het wel
ik reed nooit warm met me roze top beuke koud al 11k en op topsnelheid blies die 12k reed ik zo rustig km of 10 achter elkaar @ 12k
en met me asje (zwarte top std uitlaat --> roze top std uitlaat --> roze top met yasuni /alle 3x met 20mm) zo een 15000km met deze setups met ori asje
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo jul 27, 2005 1:46 am |
|
|
RS-Racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 15, 2004 6:08 pm Berichten: 133 Woonplaats: Fijnaart
|
waar zou dan de zwakke plek bij de asjes liggen, bij de drijfstang?
_________________ RS powerrrrrrr lijkt me logisch
|
wo jul 27, 2005 1:22 pm |
|
|
|