HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 10, 2025 9:03 pm

Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 Yamaha TZR 50 
Auteur Bericht
mcdronkz
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 59
Antwoord met een citaat
Bericht 
DeEnigeEchte schreef:
ja... voor zover ik weet zitte er in de uitlaat 3 ringetjes... en (als ik me niet vergis) gaat ie per ringetje dat je er uit haalt 20-25 km harder, maar da weet ik nie helemaal zeker... k zal t es aan die gast vrage, die heef dr eg verstand van

Ik zal je even uit de droom helpen ;). Er zit een prop in, die sloop je eruit met een schroevendraaier een moker oid :) Dan stel je 'm ff af, en voilla je rijdt 70 echte km's ofzo.

di jul 12, 2005 8:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nouja... xeg ook al -> zoveel verstand heb ik er ook weer niet van... maar ik wel zeker dat er ringetjes in zitten... ik was dr bij toen die gast ze dr uit haalde... en die kun je dr vrij makkelijk zelf uitveilen...

di jul 12, 2005 8:10 pm
Profiel
mcdronkz
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 59
Antwoord met een citaat
Bericht 
Is gewoon een prop, nooit gehoord dat er meerdere ringetjes oid inzitten.

di jul 12, 2005 8:16 pm
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, en die prul wat van je uitlaat naar je luchtfilter loopt eraf slopen, prop uit de uitlaat (busje) en grotere sproeier in je carb. Eventueel ander tandwiel maar je kan het ook zo laten. Mijne liep toen 103 km/h dus dat wil best wel alleen trekt het dan niet erg hard meer. En ja het slijt allemaal wel veel harder maarja rij je wel de rest voorbij.

di jul 12, 2005 8:23 pm
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nouja willem, jij noemt t een prop, k noem t een ring...

di jul 12, 2005 8:40 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
cebess schreef:
Ja, en die prul wat van je uitlaat naar je luchtfilter loopt eraf slopen, prop uit de uitlaat (busje) en grotere sproeier in je carb. Eventueel ander tandwiel maar je kan het ook zo laten. Mijne liep toen 103 km/h dus dat wil best wel alleen trekt het dan niet erg hard meer. En ja het slijt allemaal wel veel harder maarja rij je wel de rest voorbij.

Het is voor die blokjes normaal om 100 te rijden, daar zijn ze tenslotte voor gemaakt. Ik geloof niet dat ze merkbaar sneller slijten dan als je 45 rijdt. Tandwielen zullen vast wel sneller slijten ofzo maar dat heeft niet met het blok te maken.
En als ik zo hier alles lees zal yamaha wel op verschillende manieren de brommer hebben begrenst door de jaren (2 toch?:P) heen. Dus bij de 1 kunnen het een paar ringen zijn en bij de ander een lange bus. Is volgens mij afhankelijk van de importeur ofzo, yamaha zal dat zelf wel niet doen...

di jul 12, 2005 8:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nee heb je gelijk in... in Italië (waar de meeste van die rommel vandaan komt) mag je met een brommer rond de 80 rijden (heb ik tenminste gehoord) daar zijn ze dus anders begrenst... de importeur maakt ze geschikt voor de NL'se markt... in dit geval dus door een busje/prop/ring in de uitlaat... aldus Mike Gubbels

di jul 12, 2005 9:04 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
DeEnigeEchte schreef:
nee heb je gelijk in... in Italië (waar de meeste van die rommel vandaan komt) mag je met een brommer rond de 80 rijden (heb ik tenminste gehoord) daar zijn ze dus anders begrenst... de importeur maakt ze geschikt voor de NL'se markt... in dit geval dus door een busje/prop/ring in de uitlaat... aldus Mike Gubbels

Ja dat zeg ik, maar wie is die kerel, moete we die kennen ?:P

di jul 12, 2005 9:34 pm
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nee... da is die vriend van mij met zn tzr... die vind/denkt ook dat ie dr verstand van heeft ;)

di jul 12, 2005 9:39 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
DeEnigeEchte schreef:
nee... da is die vriend van mij met zn tzr... die vind/denkt ook dat ie dr verstand van heeft ;)

Aha okej, maar dit is ook weer besproken:P nu weer verder met complimentjes geven over de TZR van de topicstarter :<>:

di jul 12, 2005 9:46 pm
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja hij is prachtig... :P

di jul 12, 2005 10:13 pm
Profiel
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Tja ik rij zelf bijna 2 jaar op een toen nieuw gekochte tzr. Heb alle problemen al gehad die er maar kunnen optreden x 3. Heb zelf ook aantal keren direct contact gehad met yamaha. Ook heb ik contact met een kennis die veel achtergrond info heeft, werkt bij een dealer. Heb nu zo'n 25.000 km gereden op dat ding maar ik zeg je dat het hard slijt, eerste revisatie al achter de rug.

di jul 12, 2005 10:20 pm
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
sja... t kan ook zijn da je gewoon pech heb gehad met je tzr, maandagmorgen gevalletje?? of hij is gewoon kwalitatief niet zo heel geweldig... k weet het niet, ik heb dr eigelijk zelf geen ervaring mee... alleen van horen zeggen...

edit: wat zeiden ze bij yamaha dan eigelijk er over? zeker iets van dat ie niet bedoeld was om harder dan 45 t rijden ofzo..

di jul 12, 2005 10:25 pm
Profiel
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Heb weinig zin om het hele verhaal hier te typen maar bij yamaha doen ze net alsof ze gek zijn. Kapotte oliepomp??? nooit meegmaakt. Lekke schokbreker??? nooit gehad, enz.....

Terwijl ze gewoon staan te liegen want zelfs die kennis van mij kent alle tzr problemen omdat hij er zelf een paar verkocht heeft. Na 3 oliepompen van hun (mikuni) heb ik er nu 1 van een rs op zitten (dellorto) en die lekt nog steeds niet.

di jul 12, 2005 10:31 pm
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Maargoed ik zit effe iemand anders zijn topic te vervuilen met mijn shit. Sorry daarvoor. Maar als topicstarter iets wil weten over de tzr dan roep maar, kheb hier ook de officiele yamaha cd dus kan alles zo opzoeken incl. prijzen.

di jul 12, 2005 10:32 pm
Antwoord op onderwerp   [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende