HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di feb 04, 2025 5:46 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 247  Volgende
 "kleine vragen" topic (deel 2) 
Auteur Bericht
Leviathan
ApriliaForum Member

Bericht 
Past RS OM voorvork ook op NM frame?of zijn die precies t zelfde dat iemand weet :P ? wil misschien van m'n OM een NM bouwen met am5 blok..

ma jan 21, 2008 11:47 pm
Profiel
L-mo
ApriliaForum Member

Bericht 
weet iemand het verschil tussen een dellorto sha 16/16 of een 16mm dellorto phbg? :^^:

di jan 22, 2008 9:40 am
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
Leviathan schreef:
Past RS OM voorvork ook op NM frame?of zijn die precies t zelfde dat iemand weet :P ? wil misschien van m'n OM een NM bouwen met am5 blok..

je wil een nm frame, om blok, om vork??

Am5 past al niet in een nm frame zonder dat je ketting ruk ligt dus je moet dan al een om frame.. :^^:

di jan 22, 2008 11:12 am
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
L-mo schreef:
weet iemand het verschil tussen een dellorto sha 16/16 of een 16mm dellorto phbg? :^^:

een sha is een opschuif carb op een metale spruit volges mij en voor zover ik weet is de phbg inschuif voor rubbere spruitjes

di jan 22, 2008 11:14 am
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
RubenD schreef:
Hoe haal ik de koppelingsarm uit mijn am5 blok?... k kan hem er niet zo uittrekken, hij komt een klein stukkie omhoog, en dan zit hijvast... Maar hij moet er uit, want het veertje is geknapt, en nu komt de koppeling niet meer terug:S

Wie weet hoe dit moet?

Blok schuin naar rechts houden dat die drukstift tegen de koppeling aan valt, kabel los maken van te voren en dan proberen met wat draaien em er rustig uit te halen?? :^^: volges mij als je het heveltje op half 6 a half 7 hebt kun je met wat draaien em er makkelijk uit halen.

di jan 22, 2008 11:16 am
Profiel
aprilia sx50
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik wil een Dellorto PHBG 21DS + bijpassend spruitstukje op het nieuwe type blok gaat zetten. Is dit een goeie keuze??

Past het orginele luchtfilter gewoon? en moet ik voor de rest nog andere dingen aanpassen? zoals gaskabel of iets dergelijks???

di jan 22, 2008 11:57 am
Profiel
P!n0
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
ff snel sproeiermaatje (ongeveer...)

moet het ff weten want bij het afstellen met die 17.5 word ik helemaal knetter

Yasuni HMR2
Gila snel 50
17.5 dellorto
15-47

iemand? gokje?

di jan 22, 2008 2:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
P!n0
ApriliaForum Member

Bericht 
aprilia sx50 schreef:
Ik wil een Dellorto PHBG 21DS + bijpassend spruitstukje op het nieuwe type blok gaat zetten. Is dit een goeie keuze??

Past het orginele luchtfilter gewoon? en moet ik voor de rest nog andere dingen aanpassen? zoals gaskabel of iets dergelijks???

21 mm? op een 50 cc blok? kan, maar volgens mij ist een beetje veel?

je zal waarschijnlijk je gaskabel moeten verlengen oid. want, is een slag groter dan normaal, toch? luchtfilter weet ik niet, maar daat hebben ze speciale tussen stukkies voor ;)

di jan 22, 2008 2:42 pm
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik wil nu voor 't eerst m'n sproeier eruit halen, maar heb daar toch nog een beetje hulp voor nodig. Ik wil niet m'n hele carb eruit halen dus het liefst draai ik hem zo dat ik er makkelijk bij kan. Enige vraagjes:

Moet ik alleen de aangegeven slangenklemmen los maken? (Die tie-wrap hoort daar niet of wel :P 2de hands brommer..). Het lijkt alsof er genoeg ruimte is maar dat is er echt niet, dus ik moet sowieso iets los maken. Kan er verder als ik de aangegeven stukken los maak nog rotzooi (benzine oid) uitkomen, of hoef ik daar alleen bang voor te zijn als ik de vlotterbak eraf haal? (Anders dan bereid ik me daar ook op voor bij de slangenklemmen).

Ik waardeer enige hulp! :{-):
Degene die mij helpt krijgt een koekje, heb er maar een paar dus op=op :<>:

Bijlagen:
Carb.jpg
Carb.jpg [ 150.33 KiB | 442 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door Recrush op di jan 22, 2008 3:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

di jan 22, 2008 2:53 pm
Profiel
Utrechtterror
ApriliaForum Member

Bericht 
bij die tie rip hoort net zo'n ding als dat je links ziet. Als je je vlotterbakje d'r afhaalt, kom er benzine uit het bakje!
:<>:

di jan 22, 2008 2:56 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Utrechtterror schreef:
bij die tie rip hoort net zo'n ding als dat je links ziet. Als je je vlotterbakje d'r afhaalt, kom er benzine uit het bakje!
:<>:

Het zijn slangenklemmen :<>: wist ik wel :{-):

En dat dacht ik al, even kijken of we er nog zo een hebben anders haal ik die wel ff.

Maar alleen de slangenklemmen loshalen is genoeg, zodat ik er fatsoenlijk bijkan? Bedankt voor je antwoord in ieder geval utrechttero0orz :^^:

di jan 22, 2008 3:01 pm
Profiel
Utrechtterror
ApriliaForum Member

Bericht 
je kan hem gewoon draaien hoor, anders draai je ze alleen ff wat losser :OO:

di jan 22, 2008 3:06 pm
Profiel
P!n0
ApriliaForum Member

Bericht 
kzou je grindpad ff van je blok af halen... werkt stuk makkelijker,

ben nu ookbezig met me carb, ding is in mum van tijd deraf, gewoon doen, werkt stuk makkelijk, slangenklemmen losmaken en in jouw geval tierap xD

dat de rest vast laten zitten, ken je hem een beetje draaien, werkt makkelijker... :thumright:

di jan 22, 2008 3:08 pm
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Utrechtterror schreef:
je kan hem gewoon draaien hoor, anders draai je ze alleen ff wat losser :OO:

:OO:

P!n0 schreef:
kzou je grindpad ff van je blok af halen... werkt stuk makkelijker,

ben nu ookbezig met me carb, ding is in mum van tijd deraf, gewoon doen, werkt stuk makkelijk, slangenklemmen losmaken en in jouw geval tierap xD

dat de rest vast laten zitten, ken je hem een beetje draaien, werkt makkelijker... :thumright:

Hahahahahah
Jij bent echt grappig en ik veel te dom, ik dacht wat is een grindpad nou weer, ik googlen, besef ik dat je gewoon de enorme hoeveelheid zand, steentjes en rotzooi bedoelt :D:

Maar bedankt, dan ga ik dat ff proberen nu, grindpad weghalen (:P) en slangenklemmen losmaken/eraf halen. Ik laat jullie wel weten of 't me gelukt is :<>:

di jan 22, 2008 3:20 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Moet ik de slangenklemmen alleen losdraaien, of moet ik er nog meer mee doen? Of is het alleen dat ik die losdraai zodat ik de carb kan draaien? Ik hoef dus niet die slang enzo helemaal los te halen van de carb?

Heb al 't een en ander gedaan maar er zit nog niet veel beweging in. Even kijken of ik fatsoenlijk de tiewrap los kan knippen, en dan straks maar zien of ik er een nieuwe om kan krijgen of als ik dat nog heb een nieuwe slangenklem eromheen kan doen :S:

Edit: Sorry dubbelpost :{-):

Het begint er nu op te lijken.. Heb 'm nog niet ver genoeg kunnen draaien maar zeker zo'n 50-60 graden, kan alleen nog net niet bij de schroefjes aan de andere kant. Of ik moet 'm eerst helemaal naar een kant duwen en vervolgens naar de andere kant om ze los te maken, met het risico dat ik al allemaal benzine mors :P

di jan 22, 2008 3:48 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 3697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222 ... 247  Volgende