Auteur |
Bericht |
Jeff_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 2:46 am Berichten: 3 Woonplaats: Groningen
|
 Aprilia RS, handig??
Heey allemaal
Ik heb sinds kort een Aprilia RS gekocht, zo'n nieuw model. Was een beetje een impulsieve beslissing maar ben dr heel blij mee:P
Alleen ik heb dus niet te tijd genomen om me echt te verdiepen in de schakelbrommers. Toen ik mn RS kreeg kwam ik er pas achter dat er bijv. geen buddyseat ruimte had, minder snel optrok, minder comfortable zit(dan mn oude sr factory):P Een RS is gewoon minder handig ofniet?
Dus heb ik een paar praktische vraagjes.
Hoe doen jullie het als je een extra helm mee moet nemen? Eerst deed ik die in de buddy of gewoon aan mn stuur, kan beiden nu niet meer.
Ik krijg nu best snel last van mn nek en polsen als ik een tijdje rijd:_:, hebben jullie dat ook of gaat het wel over?
Ik heb gezien dat de Derbi GPR heet erg op een RS lijkt, kunnen die derbi kappen ook een rs? Zou wel lache zijn:D
|
di jan 15, 2008 3:02 am |
|
 |
Utrechtterror
ApriliaForum Member
|
Ik heb een helmnet die ik span over mn achterzitje waar m'n helm ondergaat. Als ik die niet bij me heb doe ik hem tussen m'n benen tegen m'n tank aan  . Op de Oude Modellen (OM) zit of rijd je echt niet handiger hoor  . En dat sneller optrekken komt omdat ie begrenst is, haal de prop eruit en trekt echt wel harder dan je ouwe SR
en die kappen, dat gaat niet lukken hoogst waarschijnlijk 
_________________ Yamaha FZR600 Genesis
|
di jan 15, 2008 8:23 am |
|
 |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ind knal het propje eruit en zal die je SR makkelijk achter je laten 
|
di jan 15, 2008 8:27 am |
Persoonlijk album
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
extra helm doe ik in helmnetje op me rug, last van polsen gebeurt niet meer na een tijdje heb ik me laten vertellen (zelf nooit last van gehad) scooters zitten altijd kutter dan schakelbrommer alleen het zitje van rs is idd harder dan die van een sr  en zere nek eigelek nooit last van misschien ff wat vaker je hoofd heen en weer bewegen??
di jan 15, 2008 8:31 am |
Persoonlijk album
|
 |
RSIceRain
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 5:35 pm Berichten: 116 Woonplaats: Almere
|
RS is over et algemeen praktisch onhandiger maar daarvoor zijn er oplossingen.
Bijv een Helmnetje op je achterseat. Rugtas om dingen in te kunnen vervoeren.
Tanknetje ding ofzo, kan je dingen op je tank bevestigen wat mij onhandig lijkt.
En last van je pols en nek?
Een andere houding op je RS aanemen?
Ik krijg bijvoorbeeld all1 last van me pols op een Rieju RS2 omdat ik daar tever naarvoren leunt op me pols.
_________________ Mijn RS
|
di jan 15, 2008 9:26 am |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
allemaal lekker boeiend een rs is altijd mooier dan scooter  en dat optrekke ligt idd wsl aan je begrenzing. en qua houding doe je niks aan moet je maar wat voor over hebben ik kan ook echt niet 3 uur achter elkaar rijde moet ik ook wel ff pauze houden.
als je dat niet wilt moet je maar weer zon bankstel van een scoot kope 
|
di jan 15, 2008 11:13 am |
|
 |
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
k had in t begin ok lasat vfan me rug na n stuk rije mr da gaat van zelf over
eik al maande gin last gehad.
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
di jan 15, 2008 12:01 pm |
|
 |
besto
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 17, 2007 3:54 pm Berichten: 152 Woonplaats: Laag Zuthem
|
Ik hou een helm wel aan mijn arm meestal, werkt prima 
|
di jan 15, 2008 12:57 pm |
|
 |
Jeff_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 2:46 am Berichten: 3 Woonplaats: Groningen
|
Ja haha, Het maakt natuurlijk allemaal niet veel uit ofzo, een RS is gewoon veel mooier en leuker om op te rijden. En daar doe ik het voor
Maar ik heb mijn RS al laten ontgrenzen, Ik heb toen ik hem bij de dealer kocht gezegd dattie hem maximaal moest laten gaan. En vergeleken met mn oude (ook ontgrensde) SR trektie toch nog iets minder heb ik het gevoel. Vooral in de 1e en 2e versnelling, daarna is de RS wel veel sneller.
Hoe trek je het best hard op? met hoeveel toeren wegrijden?
|
di jan 15, 2008 1:03 pm |
|
 |
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
volgas
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
di jan 15, 2008 1:07 pm |
|
 |
TheForce
ApriliaForum Member
|
Het is gewoon een feit vindt ik dat een rs onhandiger is, het heeft een grote draaicirkel, je kan er niks in kwijt, als je in de stad rijdt moet je iedere 100 m schakelen. Maar dit alles weegt toch niet op tegen het genot om op zo'n brommer te rijden 
di jan 15, 2008 1:18 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
nieuwste RS rijd na mijn mening een stuk onconfortabeler dan een NM.. maja, het is even wennen denk ik, en meestal neem ik me helm altijd mee als ik me brommer ergens neer zet, en anders leg ik hem aan de ketting door me voorwiel heen 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di jan 15, 2008 1:43 pm |
Persoonlijk album
|
 |
besto
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 17, 2007 3:54 pm Berichten: 152 Woonplaats: Laag Zuthem
|
Rijden in de stad is wel super vervelend, nergens lekker door trekken, en als je het doet rijden altijd die rotte fietsers in de weg. Die draaicirkel is wel onhandig, altijd meerdere keren steken als ik bij de voetbal weer weg wil rijden
Optrekken met 10k toeren is niet zo super goed voor je brommer volgens mij maar dan rij je scooters er met gemak uit meestal 
|
di jan 15, 2008 1:43 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
draaicirkel? ik trek altijd de wielen van de grond op zn standaard, en draai m zo om 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di jan 15, 2008 1:46 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Matthijn schreef: nieuwste RS rijd na mijn mening een stuk onconfortabeler dan een NM.. maja, het is even wennen denk ik, en meestal neem ik me helm altijd mee als ik me brommer ergens neer zet, en anders leg ik hem aan de ketting door me voorwiel heen 
klopt wel maar dat komt omdat de my 06 stugger is en ik vind hem ook een stuk vertrouwder aanvoelen
di jan 15, 2008 2:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|