Auteur |
Bericht |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
[quote="lagel"][quote="Nollie"]links[/quote]
[quote="sintesi"]links!!! no doubt![/quote]
idd ben het daar mee eens [/quote]
ook mee eens, staat veel vetter aan de rechter kant...
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
di jul 05, 2005 10:28 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
rechts
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
di jul 05, 2005 10:43 pm |
|
|
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
neh ik blijf bij links, want zo recht heeft idereen al. Zo schuin vind ik ook wel wat hebben.
Alhoewel rechts gewoon netjes normaal is
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
di jul 05, 2005 10:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
rechts man!!!
|
di jul 05, 2005 11:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Hm, is ff een ander topicje met een poll van maken (blijft deze, voor zover ze het nog is, een beetje netjes).
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
di jul 05, 2005 11:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
Eamonn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 15, 2005 9:18 pm Berichten: 649 Woonplaats: Koekange
|
links, beetje speels als ie niet helemaal recht op de demper staat
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
|
wo jul 06, 2005 10:16 am |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
|
wo jul 06, 2005 11:08 am |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
uuhhm, gewoon het slagetje loshalen en dan je rem telkens inknijpen, is het er zo uit...
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
wo jul 06, 2005 12:33 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
pf, heb nu al een half uur lang zitten duwen (achterrem), er komt nx meer uit, maar het reservoir is nog vol .
'k w8 wel tot vanavond, dan kan mijn vader mij wat helpen, 'k hoop echt dat 'k ni weer een paar weken moet wachten voor die rem ook in orde is.
Ik wil echt gaan rijden en oefenen voor m'n praktisch examen
|
wo jul 06, 2005 2:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
Do0ZzeM
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 08, 2005 12:27 pm Berichten: 1 Woonplaats: capelle aan den ijssel
|
je moet ook eerst druk opbouwn wil je dat het er snel uitgaat. gewoon het slangetje dichthouden, dan indrukken. dan voel je dat er druk op komt te staan. daarna slangetje loslaten en pfffff het spuit eruit.
succes
|
wo jul 06, 2005 3:23 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Do0ZzeM schreef: je moet ook eerst druk opbouwn wil je dat het er snel uitgaat. gewoon het slangetje dichthouden, dan indrukken. dan voel je dat er druk op komt te staan. daarna slangetje loslaten en pfffff het spuit eruit.
succes
Nope, ik krijg absoluut geen druk (of misschien een heel klein beetje, maar niet noemenswaardig)
|
wo jul 06, 2005 6:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
|
achterrem zul je helemaal los moeten halen en terug leiden, omdat er nu altijd lucht in de leiding kan blijven zitten omdat hij een "knik" maakt nadat hij bij je blok omhoog gaat
wat ook wel eens wil helpen is even de bout voor je remschakelaar los maken en dan weer vast, daar wil namelijk nog wel eens een luchtbel blijven hangen
|
do jul 07, 2005 10:29 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
theredone51 schreef: achterrem zul je helemaal los moeten halen en terug leiden, omdat er nu altijd lucht in de leiding kan blijven zitten omdat hij een "knik" maakt nadat hij bij je blok omhoog gaat
wat ook wel eens wil helpen is even de bout voor je remschakelaar los maken en dan weer vast, daar wil namelijk nog wel eens een luchtbel blijven hangen
Remsysteem is er al af. Morgen ga ik alles eens proper maken. Nu, als ik hem zou vullen, los van de brommer, kan 'k die dan terug erop zetten zonder die leidingen los te maken ??? (als 't goed is wil 'k het ni gaan verpesten )
Iig, geweldige tip. Dit is dus wrom 'k BF ni zo geweldig vind, goede, doord8e tips
|
do jul 07, 2005 11:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
|
wutske schreef: theredone51 schreef: achterrem zul je helemaal los moeten halen en terug leiden, omdat er nu altijd lucht in de leiding kan blijven zitten omdat hij een "knik" maakt nadat hij bij je blok omhoog gaat
wat ook wel eens wil helpen is even de bout voor je remschakelaar los maken en dan weer vast, daar wil namelijk nog wel eens een luchtbel blijven hangen Remsysteem is er al af. Morgen ga ik alles eens proper maken. Nu, als ik hem zou vullen, los van de brommer, kan 'k die dan terug erop zetten zonder die leidingen los te maken ??? (als 't goed is wil 'k het ni gaan verpesten ) Iig, geweldige tip. Dit is dus wrom 'k BF ni zo geweldig vind, goede, doord8e tips
ik heb het zo gedaan:
-hele ding loshalen
-leiding keer doorspuiten
-klauwen schoon gemaakt (als je het netjes doet dan kun je de rubbers nog gebruiken, je moet dan de remzuigers vast pakken met een tang ofzo en met een trek-draai-beweging eruit halen) en doorgespoten
-rempomp schoon gemaakt
alles weer in elkaar zetten dan
een reserve remschijf of iets met dezelfde dikte pakken en dat tussen de remblokken doen zodat je remzuigers er niet uit worden geduwt als je aan het ontluchten bent
dan de rem gaan ontluchten, dus:
-reservoir vullen
-pompen (je reservoir zal nu erg snel leeg gaan normaal omdat de slang nog leeg is, dus vergeet niet het reservoir altijd half vol te houden anders kan je weer opnieuw beginnen!)
nu een doorzichtig-slangetje op de ontluchtingsnippel, de nippel iets los draaien + pompen, remhendel inhouden en dan weer nippel dicht draaien
en dit een paar keer dichthouden totdat er geen luchtbellen meer in je remvloeistof zitten die uit je ontluchtingsnippel komt
als alle luchtbellen wegzijn niet meer de nippel openen, maar gewoon blijven pompen, de rem zal nu op druk komen
je kan nu alles weer terug zetten
Let op!
Tijdens het ontluchten moeten de leiding en klauw "onder" de hoogte van de rempomp zijn en liefst geen knikken in de leiding.
Om de remklauw door je frame heen te kunnen halen moet je je achterkap eraf halen, je luchtfilterbox en evt. je accu (accu weet ik niet zeker meer).
Klauw weer monteren, paar keer pompen en hij zou perfect moeten remmen.
Mocht je nog iets niet snappen, roep maar
|
vr jul 08, 2005 10:18 am |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Rempomp heb 'k net proper gemaakt, ding zat echt vol vuiligheid (en de cilinderwand is beetje beschadigt ).
Die klauw ga'k denk ik niet uit elkaar halen, met voorklauw heb 'k te veel probs gehad (die rubbers waren uitgezet en 'k kon die toen nergens vinden). Gelukken heeft m'n vader daar een stukkie afkenipt en met wat goede lijm gefixt .
Bijlagen:
DSCF4095.JPG [ 13.24 KiB | 3045 keer bekeken ]
|
vr jul 08, 2005 11:45 am |
Persoonlijk album
|
|
|