Auteur |
Bericht |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
dan moet die carterkap ook in de stijl van de rest zijn, Gatenkaas-style dus!
trouwens, zou niet TE veel in je frame boren, stevigheid is ook wel handig lijkt me
|
za dec 15, 2007 8:07 pm |
|
|
project VK phantom
ApriliaForum Member
|
Dit is nog helemaal niks het kan nog veel gekker
Morgen post ik nog wel 2 foto,s:W
over gaatjes gesproken
Laten we het weer ontopic houde
|
za dec 15, 2007 8:09 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
hehe, de beta van Jordy of Stephan (most wanted sprinters)
mja ontopic idd
|
za dec 15, 2007 8:16 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
hoi,
vandaag een 400 km retourtje gehad naar boekel waar dr oetker en ik met de crosser heen gingen. De training hadden we gemist, maar dat wisten we van te voren al, anders werd het te vroeg. Boel ff rijklaar gemaakt, en manche 1 kon beginnen. Rond de eerste bocht ging oetker al onderuit door een valpartijtje voor m, daar is brommertje keertje aangereden en reed dus niet zo goed meer. Later die ronde na een sprong / snoekduik van een heuvel schoot de uitlaat van de flens, dus manche 1 was na 1 van de 8 rondes voorbij.
Aangezien de hele grasbaan opgevroren was kwamen het vermogen dat we te goed voor elkaar hadden helemaal niet tot zijn recht, hier viel niet goed mee te rijden. In de pit hebben we de vlotter van de carburateur even nagekeken, de rollen .3 gram zwaarder gedaan om t vermogen wat flauwer te maken. Gashandle weer gerepareerd na de crash, banden spanning lager en we konden weer.
Manche 2 ging vrij goed, na een top 10 start was dat na wat oponthoud in de eerste bocht weer voorbij. Een paar kleine glijertjes, maar oetker heeft die netjes uitgereden! De aanpassingen gedaan in de pit hadden wel effect dus daar waren we wel blij mee.
Voor de volgende cross moet vooral veel geoefent worden, misschien nog een smallere band achter om meer grip te krijgen, en de hele vering moet aangepast om hardere klappen te kunnen vangen. Dat word vooral met de std voorvering nog een heel karweitje.
Wij hebben een mooi dagje gehad, tot de volgende fabeltjeskrant. Oja nog een paar fototjes..
|
zo dec 16, 2007 8:21 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
blok + frame gereeviseert / opgeknapt. Grotere radiateur erop, en er komt een standaart koelpompje tijdelijk op. Blok heeft nieuwe krukas lagers, en nieuwe bewerkte evo. Morgen de rest even afmaken en even t nieuwe toerental + mengsel checken.
|
vr dec 28, 2007 10:02 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
nice , word wel wat , dit is je sprinter ?
|
za dec 29, 2007 12:04 am |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
jep, het 2007 frame + blok maar dan wat opgefrist en verbeterd. Voor 2008 komt er nog een ander frame + blok :)
|
za dec 29, 2007 3:40 am |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
|
het mag wat kosten
|
za dec 29, 2007 12:25 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
tijdje terug alvast flink materiaal van t grote carterdeel voor me nieuwe blok afgehaalt. Vandaag met de freesbank krukaslager / achterwiellager / blokophanginglager / cilinderpasvlak etc opgemeten / uitgeklokt ten opzichte van elkaar
|
za dec 29, 2007 7:19 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
|
leuk speelgoed heb je daar
heb je ook msn ? heb ff vraagie voor je
|
za dec 29, 2007 7:44 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
|
za dec 29, 2007 7:47 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
zo hey dat is wel het echte werk, ziet er goed uit
dat crosse ziet er wel lachen uit trouwens
za dec 29, 2007 9:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
pittig wat gedraai / frees / boor / tap verder heb ik een adapter gefabriceert voor mijn tandriem poulie voor achter. Moet nog even lagertjes kopen en erin zetten een dan is die af. Voor poulie is eeen kwestie van een paar busjes draaien. Nu nog een spanner fabriceren, en ik heb er een handig testbank rommeltje bij. Hiermee krijg ik dus vermogens grafieken net als schakelmotoren waar ik veel meer informatie vanaf kan leiden. De poulie lijkt door t forrum formaat bij mij wel een beetje verrot maar dat is dus allemaal gewoon goed :)
Bijlagen:
klaar.jpg [ 167.84 KiB | 1154 keer bekeken ]
|
zo jan 13, 2008 6:23 pm |
|
|
project VK phantom
ApriliaForum Member
|
He Ruud
Ja erg netjes zoals ik al zei op het werk,lekker bezig man.
Ik heb Alu bij Aart besteld,hoop dat je tekening snel klaar is effe uitmeten van de zip voorvorkjes hoe ze moeten komen in het kroonstuk,moet je volgenden week zaterdags draaie? want anders wil ik wel een begin maken aan me voorpootjes.
Ik hoor het wel van je spreek je morgen op het werk Mzzl
PS Phantom weer snel aantrappen:W
|
zo jan 13, 2008 6:30 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
|
Groot carterdeel vandaag afgefreest, denk dat deze inprincipe wel klaar is voor t blokje aluminium op te lassen. Van de week maak ik hier de mal voor, en maak ik t klein carterdeel opspan klaar voor de freesbank, in een hoekje op de foto is al te zien dat ik de rabbige kant al heb nagefreest om de mal op te maken. Beetje overbodig misschien omdat t malletje erop word gelast, en die word ook weer nagefreest afijn.
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: foto grooot carterdeel:
cartervoorbereid.jpg [ 223.46 KiB | 998 keer bekeken ]
|
za jan 19, 2008 7:28 pm |
|
|
|