Auteur |
Bericht |
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
80 cc met 14mm dellorto
heey,
iK heb een classic ( 1993 ) met een 14mm Dellorto, kan ik met diezelfde carb, een 80cc blok op mn brommer zetten? Of is het slecht? Wat zijn de dingen die kunnen gebeuren?
Het is een AM6 cilinder, past dit op een AM5 blok?
Ik hoef niet snel (90 tot max 110 ) , vooral veel trekkracht.
Alles is ontgrensd, andere Carb opgezet ( 14mm Dellorto )
Welke sproeier heb ik hier voor nodig?
en moet mn krukas dan vervangen worden?
Alvast bedankt,
Mitchell
_________________ RS My07!!!
|
zo dec 23, 2007 12:43 am |
|
|
Nizzle@RS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 9:57 pm Berichten: 164 Woonplaats: België
|
Ik dacht als je trekkacht wou je een grote carb moet steken, denks dat ie met een 14 niet zo leuk zal rijden..
Ik had een 80cc met een 19mm-> ging heel lekker!(mss ook zoiets nemen?)
Eumz Thomas had mij gezegt dan een cilinder voor am5of6 hetzelfde was & dus past.
Andere krukas lijkt verstandig ofwel rito of dopler krukasje
Groete..
(als ik ergens fout ben verbeter me maar..)
_________________ Aprilia RS50 Owner
My white Angel(Aprilia): http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 704#148704
Laatst bijgewerkt door Nizzle@RS50 op di dec 25, 2007 2:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di dec 25, 2007 1:44 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
14mm op 80cc wil wel.. maar 21ofzo zou mooier zijn
en euhm, AM6 cilinders passen ook op AM5 en andersom
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di dec 25, 2007 1:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
14mm is een beetje klein voor een 70cc+, zou minimaal een 17,5mm nemen, bij somige cilinders word ook aangegeven hoeveel mm carb je minimaal moet nemen op het boekje wat je bij de cilinder krijgt.
|
di dec 25, 2007 3:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
ach 14 mm kan makkelijk, maar hij zal natuurlijk nooit zoveel vermogen geven als met 21 mm ofzo. maar 14 mm kan wel prima en hij zal na wat afstellen gewoon prima lopen.
|
di dec 25, 2007 4:52 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
klopt''
maar een grotere carb koelt ook veel beter''
maar als jij vooral graag veel trekkacht wilt wrom neem je dan juist niet een grotere carb erbij? dan win je voornamelijk koppel''
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di dec 25, 2007 5:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Zo als ik all zij staat bij somige cilinders een minimale grote voor de carbaratuer op gegeven, bvb. 19mm, ga je daar dan onder zitten moet je het zelf weten maar erg lang zal je cilinder dan niet mee gaan.
En de grootste winst in trekkracht zit hem juist in de carbaratuer zo als meerdere mensen hier al zijden.
Als je die Cilinder niet koopt maar er een 19mm op zet heb je waarschijnlijk veel meer winst in trekkracht als dat je er een 80cc op zet met een 14mm.
Ik zou je toch echt een 70cc gieteizer aanraden met een 17,5 of 19mm, dan heb je teminste wel flink wat power en hoef je je niet druk te maken dat je krukas er aan gaat.
|
di dec 25, 2007 6:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
dat ie kapot loopt ben ik niet bang voor. mits ie goed afgesteld is. ik heb zelf ook tijden met airsel 70 rond gereden en 12mm en die cilinder zag er nog nieuw uit toen ie er af kwam. maar idd trekkracht gaat met grotere carberateur er enorm op vooruit.
|
di dec 25, 2007 9:01 pm |
|
|
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
k heb nu dus al een 80cc airsal gekocht, ik zit nog heeel erg te twijfelen of k die er op ga zetten, mn ouders vinden het maar niks Ik mag alles doen behalve meer cilinderinhoud omdat ik dan een '' motor '' ben..
ze vinden het wel best als ik m door een andere manier sneller laat optrekken, dus ik stelde voor, een kleiner voortandwiel, Helpt dit erg? Ga je hierdoor echt snel naar zn top? En als je top nu 100 is hoe hard ga je dan ongeveer?
En hoe duur is het?
Zijn er nog andere mogelijkheden om je brommer sneller te laten optrekken?
Alvast bedankt,
mitchell
_________________ RS My07!!!
|
di dec 25, 2007 11:57 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
hoi,
best hang je der een iets grotere carb achter (bv een 19mm) en een vertanding van 12 (of zelfs 11) - 46
maar 11 is wel erg kort vind ik, aangezien de classic's uitlaat vrij goed is
_________________
|
di dec 25, 2007 11:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
Oke, maar zal ik dan voor 12 of 11 kiezen? hoe groot is dat verschil?
Weet iemand wat er standaard op een classic zit als voor en achtertandwielen?
Later,
Mitchell
_________________ RS My07!!!
|
wo dec 26, 2007 12:02 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
op de italiaanse ontgrensde versie zit standaard een 13 - 46 vertanding en dan heb je een mooi compromis tussen snelheid en optrekken
46 is trouwens enige beschikbare achtertandwiel
dus probeer eens 11 en dan 12 en zie wat je het beste bevalt
_________________
|
wo dec 26, 2007 12:08 am |
Persoonlijk album
|
|
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
Hoe duur is dat? zo'n voortand.
Als ik er dan zo'n carb bij koop, 17.5 mm Dellorto.
Er staat insteek van een scooter, kan deze op een schakelbrommer? en die verkoper heeft er 3 te koop, BING, KEIHIN en de Dellorto , Is dellorto het best? en past die op mijn classic?
Zo nee, welke is dan het best? en past op mijn classic?
http://link.marktplaats.nl/131521143
http://link.marktplaats.nl/131516425
Mitchell
_________________ RS My07!!!
|
wo dec 26, 2007 12:13 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
11 voortandwiel is 22€ (origineel onderdeel)
12, 10 euro ofzo (wordt veel nagemaakt)
kijk eens op speed-parts.nl
en euhm, 17,5 is best oké, wel een andere carb zoeken dan die in de link, dat zijn echte scootercarbs
_________________
|
wo dec 26, 2007 12:17 am |
Persoonlijk album
|
|
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
past een voortandwiel van RS op een classic?
Wat is het verschil van een andere ketting?
_________________ RS My07!!!
|
wo dec 26, 2007 12:23 am |
|
|
|