HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za apr 19, 2025 1:35 pm

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Kenteken op RS50 1993 
Auteur Bericht
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Kenteken op RS50 1993
Ik heb een RS50 Extrema uit 1993, helaas nog zonder kenteken. Het probleem is dat voor dit type nooit een goedkeuringsnummer is gekomen. Hierdoor wordt het praktisch onmogelijk om door de keuring te komen. Maar wat nou als ik een ander frame koop en alles overzet. Gaan ze bij de keuring kijken of het goede motorblok/carb/uitlaat eronder hangt aan de hand van de gegevens van het frame?? Of kijken ze alleen naar het goedkeuringsnummer en de praktische dingen als verlichting, speling e.d.

Andere suggesties zijn altijd welkom :D

zo dec 09, 2007 10:00 pm
Profiel
Schumon
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nm rs. Die komt uit Belgie en had dus geen nederlandse typegoedkeuring. Maar omdat de RDW aan het framenummer kon zien dat hij uit Belgie kwam en een europees typekeuring had en de brommer voldeed aan alle nederlandse eisen kreeg hij tog de nederlandse typegoedkeuring en het kenteken. En alles moet dus orgineel zijn, max 45 rijden en alle verlichting moet et doen enzo.

Album van me rs

zo dec 09, 2007 10:12 pm
Profiel
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Jah, origineel volgens de nederlandse wet, wat overeen komt met wat het zou moeten zijn in Nederland. Maar dit type RS heeft nooit een typegoedkeuring gehad, nooit niet.

zo dec 09, 2007 10:37 pm
Profiel
melvin_rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou zegge bel erheen vraag het :^^:

zo dec 09, 2007 11:05 pm
Profiel
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Met t huidige frame gaat het niet lukken. Maar ik vraag me af of ze antwoord gaan geven als ik vraag of het met een ander frame wel kan, dat is namelijk niet de bedoeling natuurlijk.

ma dec 10, 2007 8:46 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
jeps, tuurlijk kan dat :)

wat je ook kan is even contact opnemen www.aprilia-parts.nl, die heeft met wat geluk nog een extrema frame met kenteken ;)

ma dec 10, 2007 1:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
aprilia kevin
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 41
Antwoord met een citaat
Bericht 
marktplaats goed in de gaten houden :^^:

ma dec 10, 2007 1:54 pm
helly
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
frames genoeg, maar met kenteken vinden is moeilijker en veel duurder

ma dec 10, 2007 3:44 pm
Profiel
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb er wel wat voor over. Nu issie max 500 euro waard... Aprilia parts heeft niets liggen... Maar ik ben een beetje bang dat ze "er achter" komen dat het frame niet bij de rest van de brommer past en m daarom alsnog afkeuren...

ma dec 10, 2007 5:04 pm
Profiel
helly
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
denk niet dat ze daar goed genoeg voor geinformeerd zijn. zullen gewoon frame controleren, daarna snelheid, geluid, verlichting, remmen enzo.

ma dec 10, 2007 11:34 pm
Profiel
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ben inmiddels druk op zoek naar een ander frame.. Maar ik weet niet helemaal zeker of een gewoon OM frame past... Is dat hetzelfde als een Extrema frame?

zo dec 23, 2007 1:37 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
Je moet hem gewoon kunnen laten keuren, met of zonder geldige type-goedkeuring...

RS50 Extrema uit 93 kan je zeker gewoon laten keuren, enigste reden dat het niet zou kunnen is als hij gestolen is of erinstige technische mankementen vertoont.

zo dec 23, 2007 5:22 pm
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Nee, niet waar. Ik heb de RDW erover gebeld. Zonder typegoedkeuringsnummer kan je hem niet laten keuren.

zo dec 23, 2007 9:16 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
Er moet een typegoedkeurings nummer in staan, mischien niet van nederland maar hoe dan ook wel van een ander land, het kan niet dat er echt niks op staat.

En ik weet zat brommers die zijn gekeurt zonder typegoedkeurings nummer dus vind dit wel een erg vaag verhaal als de RDW dit zegt tegen jou, oudere brommers hadden naamelijk een typegoedkeuringsplaatje van aluminium wat vaak niet meer op zat, Die zijn ook gewoon gekeurt zonder dat er een type goedkeuring opzat.

Ik neem aan dat je de RS hoe dan ook bij de RDW zelf moet laten keuren en dan kunnen hun toch zien of het in orde is of niet?

Bij jou RS zou het typegoedkeuringsnummer in het balhooft moeten zijn geslagen direct onder het framenummer of aan de andere zijde van het balhooft.

Ben je al bij een dealer geweest met dit verhaaal? misschien dat hij iets voor je kan doen.

zo dec 23, 2007 10:57 pm
Alpha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik zou het fijn vinden als je eerst even het topic doorleest. Daar staat het een en ander uitgelegt.

Zoals ik eerder zei: Ik heb de importeur aan de telefoon gehad, aan de hand van het framenummer heeft hij gezegt dat de brommer uit 1993 komt. Hij kon meteen opzoeken welk typegoedkeuringsnummer erbij hoorde (het kan inderdaad zo zijn dat dat niet (meer) in het frame staat). Maar deze brommer is niet via de importeur naar Nederland gekomen. Het is een van de allereerste RS'en, en die waren blijkbaar niet voor de Nederlandse/Europese weg. Er is gewoonweg geen typegoedkeuringsnummer voor.

Als je iets wil laten keuren bij de RDW moet het voertuig een typegoedkeuringsnummer hebben. (tenzij voor 1974 blablabla) Anders moet er een identificatieonderzoek gedaan worden, maar de kosten kunnen hoger worden dan de waarde van het voertuig (en dat gaat dan over motoren in het algemeen, reken dus maar op een paar duizend euro)

Het is belachelijke bureaucratie, maar ik zou nu niet meer weten wat ik er anders aan zou kunnen doen...

ma dec 24, 2007 1:29 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende