Auteur |
Bericht |
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
Royal Club schreef: petertzr schreef: Royal Club schreef: 115 std ontgrensd is sowieso niet echt te geloven xD Waar zie jij dat uberhaupt staan? Ze hebben het over een originele cilinder met een 16 mm / 17,5 mm carb en een andere pijp. Als jij enkel een hmr2 op je verder ori tzr zou duwen zoutie ook 114 op teller kunnen lopen.. het is mogelijk hoor, ik reed met een gilardoni 1 snel, met 12/44 ook rond de 115 en sinds wanneer maakt de maat van je carb uit of je harder gaat?
sinds altijd?
_________________ speed
|
ma nov 26, 2007 8:19 pm |
|
|
besto
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 17, 2007 3:54 pm Berichten: 152 Woonplaats: Laag Zuthem
|
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2325 is dit dingetje goed genoeg om lekker mee te rijden? Heb een Gianelle uitlaat die op de standaard cil 110 haalde, haal ik dat hiermee ook?
|
ma nov 26, 2007 11:20 pm |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ok ff een vraagje he
Je hebt hebo revolution en je hebt pata negra
nou is de pata negra de "getunde" versie van de revolution door de hebo tuner
nou de vraag is het veel verschil en kun je die pata negra nog iets extra's tunen ?
besto schreef: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2325 is dit dingetje goed genoeg om lekker mee te rijden? Heb een Gianelle uitlaat die op de standaard cil 110 haalde, haal ik dat hiermee ook?
ja is wel net cilindertje leuk voor dagelijks vervoer denk ik zo omdat het alluminium is is het wel wat sneller in koppel dacht ik zo
|
wo nov 28, 2007 8:08 am |
Persoonlijk album
|
|
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
Ik ben nou al een half uur aan het zoeken hoe ik mijn 80cc airsal op mijn brommer kan zetten ( Classic )
Ik heb dit gekocht
die 3 onderdelen.
ik kon niks vinden over een HOWTO cilinder vervangen.. is deze er ?
dan nog mijn laatste vraagje, Ik heb een AM6 cilinder gekocht, ik heb zelf een AM5 past dit?
Groeten
MItchell
_________________ RS My07!!!
|
vr nov 30, 2007 12:53 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
weet je zeker dat je een am6 cilinder gekocht hebt? op het plaatje staat namelijk een derbi cilinder
en am6 cilinders passen ook am5
|
vr nov 30, 2007 1:17 am |
|
|
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
Racekees schreef: weet je zeker dat je een am6 cilinder gekocht hebt? op het plaatje staat namelijk een derbi cilinder
en am6 cilinders passen ook am5
dat plaatje was puur voor de onderdelen te laten zien. ik heb een airsal 80cc am6
_________________ RS My07!!!
|
vr nov 30, 2007 10:57 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Mitchell Classic schreef: Racekees schreef: weet je zeker dat je een am6 cilinder gekocht hebt? op het plaatje staat namelijk een derbi cilinder
en am6 cilinders passen ook am5 dat plaatje was puur voor de onderdelen te laten zien. ik heb een airsal 80cc am6
je draait de 4 bouten los bovenaan je oude cilinder
je haalt de cilinderkop eraf
dan schuif je voorzichtig je oude cilinder eraf
vervolgens haal je de oude voetpakking weg
daarna steek je een doekje in de krukasruimte en haal de clipsen uit de zijkant van je oude zuiger
duw de pen door de zuiger
haal de zuiger deraf
en nu zet je de nieuwe zuiger derop
dan de voetpakking
enz ...
_________________
|
vr nov 30, 2007 11:06 am |
Persoonlijk album
|
|
Dion
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 20, 2007 12:03 am Berichten: 26 Woonplaats: zevenaar
|
netjes 80cc op een classic :p ruig man :p ik zat er heel stiekem erover te denken dat te zetten op mijn AF1 maar dan moet ik toch ook me krukas vervangen...
dat word me weer net te veel... veel succes met je classic :p lijkt me echt vet, trek je bekant iedereen eruit, ten minste hier waar ik woon wel:p haha
_________________ AF1 Sintesi '89... meer woorden heb je niet nodig.
|
vr nov 30, 2007 3:49 pm |
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen
ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
vr nov 30, 2007 5:25 pm |
|
|
astadocil
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm Berichten: 916 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Rotterdam
|
ik zou gaan voor de vlinderpoort
_________________
|
vr nov 30, 2007 5:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
speed schreef: Royal Club schreef: petertzr schreef: Royal Club schreef: 115 std ontgrensd is sowieso niet echt te geloven xD Waar zie jij dat uberhaupt staan? Ze hebben het over een originele cilinder met een 16 mm / 17,5 mm carb en een andere pijp. Als jij enkel een hmr2 op je verder ori tzr zou duwen zoutie ook 114 op teller kunnen lopen.. het is mogelijk hoor, ik reed met een gilardoni 1 snel, met 12/44 ook rond de 115 en sinds wanneer maakt de maat van je carb uit of je harder gaat? sinds altijd?
sinds nooit, topsnelheid veranderd er niet door hoor
btw, royal, ik reed ook met 12/44, Gila 1 snel rond de 115, dus idd het is gewoon mogelijk
|
vr nov 30, 2007 6:37 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Racekees schreef: speed schreef: Royal Club schreef: petertzr schreef: Royal Club schreef: 115 std ontgrensd is sowieso niet echt te geloven xD Waar zie jij dat uberhaupt staan? Ze hebben het over een originele cilinder met een 16 mm / 17,5 mm carb en een andere pijp. Als jij enkel een hmr2 op je verder ori tzr zou duwen zoutie ook 114 op teller kunnen lopen.. het is mogelijk hoor, ik reed met een gilardoni 1 snel, met 12/44 ook rond de 115 en sinds wanneer maakt de maat van je carb uit of je harder gaat? sinds altijd? sinds nooit, topsnelheid veranderd er niet door hoor btw, royal, ik reed ook met 12/44, Gila 1 snel rond de 115, dus idd het is gewoon mogelijk
je koppel verhoogt wat je toelaat zwaarder te vertanden en dus sneller te gaan
je KAN er onrechtstreeks sneller door gaan zonder aan oorspronkelijke optrekkracht te verliezen
_________________
|
vr nov 30, 2007 6:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Schumon schreef: ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt
die due plus is wel leuker, kun je een opmaatkopje laten draaien enzo wat overigens de moeite 3dubbel waard is!
@thomas, ja oke, het kan misschien een km of 2/3 schelen omdat je het knijpende effect van een kleine carb kwijt bent.
|
vr nov 30, 2007 6:41 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Racekees schreef: Schumon schreef: ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt die due plus is wel leuker, kun je een opmaatkopje laten draaien enzo wat overigens de moeite 3dubbel waard is! @thomas, ja oke, het kan misschien een km of 2/3 schelen omdat je het knijpende effect van een kleine carb kwijt bent.
scheelt echt redelijk veel in koppel hoor, waarom bestaan er anders grotere carbs
_________________
|
vr nov 30, 2007 11:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
thomasrs50 schreef: Racekees schreef: Schumon schreef: ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt die due plus is wel leuker, kun je een opmaatkopje laten draaien enzo wat overigens de moeite 3dubbel waard is! @thomas, ja oke, het kan misschien een km of 2/3 schelen omdat je het knijpende effect van een kleine carb kwijt bent. scheelt echt redelijk veel in koppel hoor, waarom bestaan er anders grotere carbs
om piekvermogen te creeren. voor bijvoorbeeld sprints weetjewel, dan rijd je toch alleen maar bovenin
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
za dec 01, 2007 1:06 am |
|
|
|