HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 30, 2025 7:54 pm




Antwoord op onderwerp  [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 252  Volgende
 Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders) 
Auteur Bericht
speed
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm
Berichten: 189
Woonplaats: Gooik
Antwoord met een citaat
Bericht 
Royal Club schreef:
petertzr schreef:
Royal Club schreef:
115 std ontgrensd is sowieso niet echt te geloven xD


Waar zie jij dat uberhaupt staan? :||:

Ze hebben het over een originele cilinder met een 16 mm / 17,5 mm carb en een andere pijp. Als jij enkel een hmr2 op je verder ori tzr zou duwen zoutie ook 114 op teller kunnen lopen..



het is mogelijk hoor, ik reed met een gilardoni 1 snel, met 12/44 ook rond de 115

en sinds wanneer maakt de maat van je carb uit of je harder gaat?


sinds altijd?

_________________
speed


ma nov 26, 2007 8:19 pm
Profiel
besto
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 17, 2007 3:54 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Laag Zuthem
Antwoord met een citaat
Bericht 
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2325 is dit dingetje goed genoeg om lekker mee te rijden? Heb een Gianelle uitlaat die op de standaard cil 110 haalde, haal ik dat hiermee ook? :00:


ma nov 26, 2007 11:20 pm
Profiel WWW
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ok ff een vraagje he

Je hebt hebo revolution en je hebt pata negra

nou is de pata negra de "getunde" versie van de revolution door de hebo tuner

nou de vraag is het veel verschil en kun je die pata negra nog iets extra's tunen ? :Y:

besto schreef:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2325 is dit dingetje goed genoeg om lekker mee te rijden? Heb een Gianelle uitlaat die op de standaard cil 110 haalde, haal ik dat hiermee ook? :00:


ja is wel net cilindertje leuk voor dagelijks vervoer denk ik zo omdat het alluminium is is het wel wat sneller in koppel dacht ik zo :^^:


wo nov 28, 2007 8:08 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ben nou al een half uur aan het zoeken hoe ik mijn 80cc airsal op mijn brommer kan zetten ( Classic )

Ik heb dit gekocht
Afbeelding


die 3 onderdelen.

ik kon niks vinden over een HOWTO cilinder vervangen.. is deze er ?

dan nog mijn laatste vraagje, Ik heb een AM6 cilinder gekocht, ik heb zelf een AM5 past dit?

Groeten

MItchell

_________________
RS My07!!!


vr nov 30, 2007 12:53 am
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
weet je zeker dat je een am6 cilinder gekocht hebt? op het plaatje staat namelijk een derbi cilinder

en am6 cilinders passen ook am5


vr nov 30, 2007 1:17 am
Profiel
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm
Berichten: 461
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Racekees schreef:
weet je zeker dat je een am6 cilinder gekocht hebt? op het plaatje staat namelijk een derbi cilinder

en am6 cilinders passen ook am5


dat plaatje was puur voor de onderdelen te laten zien. ik heb een airsal 80cc am6

_________________
RS My07!!!


vr nov 30, 2007 10:57 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mitchell Classic schreef:
Racekees schreef:
weet je zeker dat je een am6 cilinder gekocht hebt? op het plaatje staat namelijk een derbi cilinder

en am6 cilinders passen ook am5


dat plaatje was puur voor de onderdelen te laten zien. ik heb een airsal 80cc am6


je draait de 4 bouten los bovenaan je oude cilinder

je haalt de cilinderkop eraf

dan schuif je voorzichtig je oude cilinder eraf

vervolgens haal je de oude voetpakking weg

daarna steek je een doekje in de krukasruimte en haal de clipsen uit de zijkant van je oude zuiger

duw de pen door de zuiger

haal de zuiger deraf

en nu zet je de nieuwe zuiger derop

dan de voetpakking

enz ...

_________________
Afbeelding


vr nov 30, 2007 11:06 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dion
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 20, 2007 12:03 am
Berichten: 26
Woonplaats: zevenaar
Antwoord met een citaat
Bericht 
netjes 80cc op een classic :p ruig man :p ik zat er heel stiekem erover te denken dat te zetten op mijn AF1 maar dan moet ik toch ook me krukas vervangen...
dat word me weer net te veel... veel succes met je classic :p lijkt me echt vet, trek je bekant iedereen eruit, ten minste hier waar ik woon wel:p haha
:{-):

_________________
AF1 Sintesi '89... meer woorden heb je niet nodig.


vr nov 30, 2007 3:49 pm
Profiel
Schumon
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm
Berichten: 430
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
Antwoord met een citaat
Bericht 
ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ;)
ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt :thumright:

_________________
mijn KTM RC125 replica project
'78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer
15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk :D: :DD:
Album van me rs


vr nov 30, 2007 5:25 pm
Profiel
astadocil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 7:02 pm
Berichten: 916
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou gaan voor de vlinderpoort :L:

_________________
Afbeelding


vr nov 30, 2007 5:49 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
speed schreef:
Royal Club schreef:
petertzr schreef:
Royal Club schreef:
115 std ontgrensd is sowieso niet echt te geloven xD


Waar zie jij dat uberhaupt staan? :||:

Ze hebben het over een originele cilinder met een 16 mm / 17,5 mm carb en een andere pijp. Als jij enkel een hmr2 op je verder ori tzr zou duwen zoutie ook 114 op teller kunnen lopen..



het is mogelijk hoor, ik reed met een gilardoni 1 snel, met 12/44 ook rond de 115

en sinds wanneer maakt de maat van je carb uit of je harder gaat?


sinds altijd?


sinds nooit, topsnelheid veranderd er niet door hoor

btw, royal, ik reed ook met 12/44, Gila 1 snel rond de 115, dus idd het is gewoon mogelijk :^^:


vr nov 30, 2007 6:37 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Racekees schreef:
speed schreef:
Royal Club schreef:
petertzr schreef:
Royal Club schreef:
115 std ontgrensd is sowieso niet echt te geloven xD


Waar zie jij dat uberhaupt staan? :||:

Ze hebben het over een originele cilinder met een 16 mm / 17,5 mm carb en een andere pijp. Als jij enkel een hmr2 op je verder ori tzr zou duwen zoutie ook 114 op teller kunnen lopen..



het is mogelijk hoor, ik reed met een gilardoni 1 snel, met 12/44 ook rond de 115

en sinds wanneer maakt de maat van je carb uit of je harder gaat?


sinds altijd?


sinds nooit, topsnelheid veranderd er niet door hoor

btw, royal, ik reed ook met 12/44, Gila 1 snel rond de 115, dus idd het is gewoon mogelijk :^^:


je koppel verhoogt wat je toelaat zwaarder te vertanden en dus sneller te gaan

je KAN er onrechtstreeks sneller door gaan zonder aan oorspronkelijke optrekkracht te verliezen

_________________
Afbeelding


vr nov 30, 2007 6:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
Schumon schreef:
ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ;)
ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt :thumright:


die due plus is wel leuker, kun je een opmaatkopje laten draaien enzo :^^: wat overigens de moeite 3dubbel waard is!

@thomas, ja oke, het kan misschien een km of 2/3 schelen omdat je het knijpende effect van een kleine carb kwijt bent.


vr nov 30, 2007 6:41 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Racekees schreef:
Schumon schreef:
ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ;)
ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt :thumright:


die due plus is wel leuker, kun je een opmaatkopje laten draaien enzo :^^: wat overigens de moeite 3dubbel waard is!

@thomas, ja oke, het kan misschien een km of 2/3 schelen omdat je het knijpende effect van een kleine carb kwijt bent.


scheelt echt redelijk veel in koppel hoor, waarom bestaan er anders grotere carbs ;)

_________________
Afbeelding


vr nov 30, 2007 11:16 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
Racekees schreef:
Schumon schreef:
ff vraagje ik wil van de kerstvakantie m'n setup veranderen en wil ik een roze top cilinder erop. alleen nu zijn er twee soorten, de gewone en de due plus met vlinderpoort en 2 delige kop. en ik weet dus niet welke ik moet nemen ;)
ik wil namelijk een yasuni hmr2 of een gianelli uitlaat en een 21mm dell'orto maar wel orginele ontsteking dus geen hpi ofzo. zou dan die due plus nog sneller zijn dan de gewone want dan neem ik die natuurlijk:P alvast bedankt :thumright:


die due plus is wel leuker, kun je een opmaatkopje laten draaien enzo :^^: wat overigens de moeite 3dubbel waard is!

@thomas, ja oke, het kan misschien een km of 2/3 schelen omdat je het knijpende effect van een kleine carb kwijt bent.


scheelt echt redelijk veel in koppel hoor, waarom bestaan er anders grotere carbs ;)


om piekvermogen te creeren. voor bijvoorbeeld sprints weetjewel, dan rijd je toch alleen maar bovenin

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


za dec 01, 2007 1:06 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 252  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: