HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 12:24 pm

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Koppeling rs50 schiet niet helemaal terug... hulp a.u.b. 
Auteur Bericht
spiritonline
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Koppeling rs50 schiet niet helemaal terug... hulp a.u.b.
Nadat mijn koppelings kabel gebroken was heb ik deze vervangen en goed afgesteld, en dat ging goed alleen schiet de koppeling niet meer helemaal terug uitzichzelf.

Ik heb me laten vertellen dat er dan te weinig olie in zit en dat mijn koppeling blijft "kleven"

ik heb de handleiding er op nageslagen maar kan nergens vinden hoeveel olie en wat voor olie ik er in zou moeten gooien om het weer goed te laten werken. Een vriend van me zei dat ik koppelings vloeistof moest hebben maar dat weet k voor de rest ook niet...

verder had k nog gelezen de blokolie vervangen zou kunnen werken maar heb zelf geen id hoe je dit doet.

wie helpt mij uit de brand ?

EDIT: heb nog een keer gekeken me'n koppelingsstaaf schiet nu gewoon helemaal niet terug als je de koppelings kabel los maakt van het swing armpje en hem met je vinger heen en weer beweegt veert er niets terug

alvast heel erg bedankt.[/list]

Laatst bijgewerkt door spiritonline op zo okt 14, 2007 5:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

zo okt 14, 2007 4:41 pm
Profiel
RSIceRain
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppeling rs50 schiet niet helemaal terug... hulp a.u.b.
spiritonline schreef:
Nadat mijn koppelings kabel gebroken was heb ik deze vervangen en goed afgesteld, en dat ging goed alleen schiet de koppeling niet meer helemaal terug uitzichzelf.

Ik heb me laten vertellen dat er dan te weinig olie in zit en dat mijn koppeling blijft "kleven"

ik heb de handleiding er op nageslagen maar kan nergens vinden hoeveel olie en wat voor olie ik er in zou moeten gooien om het weer goed te laten werken. Een vriend van me zei dat ik koppelings vloeistof moest hebben maar dat weet k voor de rest ook niet...

verder had k nog gelezen de blokolie vervangen zou kunnen werken maar heb zelf geen id hoe je dit doet.

wie helpt mij uit de brand ?

alvast heel erg bedankt.[/list]

Hmhm in je handleiding staat precies verteld hoe je blok olie moet vervangen.
Er zit een bout bij de ronde kap onder ( van de uitlaat kant ) staat ook aangegeven in de handleiding!. Als je die los draait kan de oude olie eruit.
Daarna zie je dus zo zwarte doppie boven op de ronde kap. Daar vul je je je nieuwe olie weer bij.
Om precies de goeie hoeveelheid olie in je blok te hebben draai je dan de schroefje eruit in het midden van je ronde kap. Dan stroomt er de overbodige olie eruit.

zo okt 14, 2007 5:31 pm
Profiel
spiritonline
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
bedankt :) maar weetje of dit ook effect heeft op me'n koppeling ?

Ik heb net weer even gekeken en nu blijkt dus dat mijn koppelingsstaafje helemaal niet meer terug veert als je hem zeg maar dieper in je brommer deuwt met je vinger. kortom hij schiet gewoon niet meer terug. Enig id wat hier de oorzaak van kan zijn ?

zo okt 14, 2007 5:45 pm
Profiel
rs75
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Wat bedoel je met terugschieten?
Volgens mij mag dat stifje niet eens terugschieten, kijk anders eens of je koppelingskogel er nog in zit, anders heb je daar je oplossing gevonden ;)

zo okt 14, 2007 6:15 pm
Profiel
spiritonline
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
de koppelingskogel hoort onder de koppelingsstaaf te zitten ? met terug schieten bedoel ik dat het swing armpje vanzelf terug veert wat dus via de koppelings kabel de koppelings hendel weer "van je af zit" en dus niet ingedrukt is want als k op dit moment de koppelings hendel indruk blijft hij gewoon ingedrukt.

ma okt 15, 2007 5:36 pm
Profiel
nitirkha
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
zit die veer onder dat armpje nog wel goed? en blokolie en "koppelingsvloeistof" is hetzelfde, kan ook nooit kwaad om die te vervangen als dat nog nooit gebeurt is.

ma okt 15, 2007 7:55 pm
Profiel
spiritonline
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik kan niet echt een veer vinden onder het armpje ik dacht dat hij altijd terug schoot door een mechanisme in het blok en niet door een veer onder het armpje. Ik heb wat foto's bijgevoegd zodat julie beter kunnen zien waar ik het over heb.

(ps: ik kan die staaf er zo uit trekken zonder ook maar iets los te maken, is dat normaal ?)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
staaf ene kant
Afbeelding
staaf andere kant
Afbeelding
in blok
Afbeelding

di okt 16, 2007 11:51 am
Profiel
ScareMercy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja, dat is normaal.. maar er hoort nog een veertje onder te zitten, en die heb jij niet.. dat is dus het probleem, ff bij de dealer halen voor een euro ofzo ;)

wo okt 17, 2007 10:22 am
Profiel WWW
spiritonline
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Bedankt man. Ik zal ffies met die staaf heen gaan en vraage voor een veertje dan weten hun wel dat ik bedoel denk ? Zit dat veertje aan die staaf of in me blok ?

wo okt 17, 2007 11:17 pm
Profiel
lucasb
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
maar dat veertje moet nu tog ergens in zijn blok liggen of niet? kan je dit op een 1 of adnere manier bekijken? en is het moeilijk en lastig om er bij te komen ?

wo okt 17, 2007 11:18 pm
Profiel
ScareMercy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nee, veertje kan onmogelijk in het blok terecht zijn gekomen, zit namelijk bovenop het blok, en is veel groter als het gat waar je koppelingsgeval in gaat ;)

do okt 18, 2007 10:00 am
Profiel WWW
spiritonline
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Harstikke bedankt :D

do okt 18, 2007 12:18 pm
Profiel
lucasb
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
OJA!!! ik snap nu welk veertje jullie bedoelen, ik help namelijk spiritonline een beetje met zijn rs.

bedankt!

do okt 18, 2007 10:55 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]