HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di dec 24, 2024 7:21 pm




Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
 vk projecten 
Auteur Bericht
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het ziet er weer goed uit Ruud :^^: . Word een hoop laswerk zo te zien :OO: .

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


wo sep 26, 2007 4:55 pm
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
klopt! gelukkig ben ik daar geen ster in dus dat laat ik mooi aan een collega over ;)


wo sep 26, 2007 4:59 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
bidalot voor scootertje is pas in 2008 weer leverbaar oid, dus zit er aan te denken om er een am6 cilinder op t axis blok te zetten.

Plannen met de crossfirefox worden misschien gewijzigt, de meeste crosses zijn maximaal 50 cc, moet even met me maatje overleggen wat hij er van vind, daar zal wel weer wat extra geld inzitten, even kijken dus.

vandaag nog wat bezig geweest voor demid ze af1.

Dit weekend klein carterdeel nog even parelstralen, dan kan ik van de week beginnen met het grote carter op de freesbank.


Bijlagen:
demiduitlaat.JPG
demiduitlaat.JPG [ 64.65 KiB | 2145 keer bekeken ]
vr sep 28, 2007 7:40 pm
Profiel
MiKeY©
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 01, 2006 9:05 pm
Berichten: 711
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
gekke Ruud....

(zal wel in de naam zitten.... :D: )

_________________
-=Derbi powered=-
_________________
Afbeelding


vr sep 28, 2007 8:01 pm
Profiel WWW
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht 
netjes allemaal ruud!

wat ik me eigenlijk afvraag he bij die roterende uitlaat, want ik probeer me dat zo'n beetje voor te stellen, hoe werkt dat precies met de uitlaatgassen die je uitlaat uit moeten? Want dan moet het asje ff open staan, maar daarna weer gauw dicht als spoelers open gaan. En als ik het mezelf zo indenk, dan zou dus alle uitlaatgassen verdwijnen puur op druk, want inlaatmengsel duwt het er niet uit aangezien voor de spoelers open gaan moet de uitlaatpoort alweer dicht zijn.
Kan dat..? (dat je uitlaatgassen op druk verdwijnen uit je cilinder? En zo ja, hoeveel.. niet alles lijkt me? En met hoeveel hogere druk werk je dan.. aangezien je onbeperkt kan inpompen theoretisch aangezien er toch niets via de uitlaatpoort kan verdwijnen..

iig een doordacht en ingewikkelt concept.. hoop dat het ooit gaat lopen :thumright:


ma okt 01, 2007 12:44 am
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat hoop ik ook, met de tijd iig wat aan werken, axis kost alles momenteel.

Wat je stelde is een hele goede vraag! Ik gebruik met het openen en sluiten van de wals het zelfde principe als een 4takt motor, deze hebben een klepoverlap waarbij de inlaat en uitlaatklep tegelijk openstaan, zo kan er nog net wat extra uitlaatgas uit de cilinder worden gespoelt. Hoeveel die overlap is / moet zijn, wat voor poorten en timingen zoiets moet hebben weet niemand denk ik, ik ook niet, zelfde als de druk, dat word dus klein en laag beginnen, en langzamerhand tzt spelen met drukopbouwen en poorten. De opbrengst van de turbo zal de uiteindelijke druk beperken. Nog iets mbt de druk, om te druk vullen moet je lager in compressie gaan, dit om detonatie te voorkomen, de meer vulling, de lager de compressie, de slechter het motortje zal lopen als de turbo weinig druk geeft.

ik heb al de gieter een paar emailtjes gestuurd, maar na het sturen van de tekening geen reactie meer gehad, dus ik zal hun opbellen als ik zin heb om te vragen of die mij opweg kunnen helpen met de cilinder.


----------------------------------------

Firefox verhaal, de 44 mm slag gaat helaas in de verkoop, ik had graag een 80 cc blokje gebouwt, maar de reglementen van de maisplakcrosses laten maximaal 70 cc toe, niet reglementair hou ik niet van , dus het word gewoon een 70 cc prorace blok. Volgens iemand met ervaring in de cross is dat te gevoelig voor stuklopen, dat geloof ik ook wel , maar dat zien we dan wel weer.

c21 heb ik binnen, alleen voorbocht + flens zijn verpest, dus of ik stuur m terug of ik vervang t bochtje, en maak t gelijk wat anders dan standaart. Dit is even afwachten wat de verkoper van de uitlaat te vertellen heeft.


ma okt 01, 2007 6:45 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
nog een cool foto'tje gevonden van een maisplakcrosser, dit word dus ook t idee bij de firefox, alleen is de firefox nogal laag standaart, dus daar moet ik misschien nog wat aan doen. Die jongens zijn er best serieus mee bezig, en krijgen standaart achterasjes moeiteloos stuk, dus dat is best heftig. :0o: Ook vering enzo hebben zij dik voor elkaar, dus een winner zal het iig niet worden :D


Bijlagen:
cross5.jpg
cross5.jpg [ 147.9 KiB | 2055 keer bekeken ]
ma okt 01, 2007 6:49 pm
Profiel
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht 
[quote="ruud"]

Wat je stelde is een hele goede vraag! Ik gebruik met het openen en sluiten van de wals het zelfde principe als een 4takt motor, deze hebben een klepoverlap waarbij de inlaat en uitlaatklep tegelijk openstaan, zo kan er nog net wat extra uitlaatgas uit de cilinder worden gespoelt. Hoeveel die overlap is / moet zijn, wat voor poorten en timingen zoiets moet hebben weet niemand denk ik, ik ook niet, zelfde als de druk, dat word dus klein en laag beginnen, en langzamerhand tzt spelen met drukopbouwen en poorten. De opbrengst van de turbo zal de uiteindelijke druk beperken. Nog iets mbt de druk, om te druk vullen moet je lager in compressie gaan, dit om detonatie te voorkomen, de meer vulling, de lager de compressie, de slechter het motortje zal lopen als de turbo weinig druk geeft.

[quote]

je gaat toch werken met compressor? die wordt aangedreven door je vliegwiel of ga je dat anders doen?

en als je zuiger richting bdp gaat dan staat je compressor toch lekker de ruimte onder je zuiger lekker vol te blazen toch?
Maar goed, je zegt dus dat de inlaatgassen toch een klein deel van de uitlaatgassen eruit moeten duwen. Denk je niet dat door de plotselinge opening van de spoelpoort i.c.m. de hoge carterdruk van het mengsel er niet teveel door de uitlaatpoort gaat? Je hebt namelijk ook geen drukgolf meer dus alles wat de uitlaatpoort ingaat = verloren.
Denk je dat de compressor druk opweegt tegen het verloren 2takt-expansie-uitlaat-voordeel?

Misschien zit ik er wel volkomen naast maar ik heb ook geen enkel idee met hoeveel hogere drukken je gaat werken (zowel compressie als carterdruk) vergeleken met een huidig 2 takt proces.


di okt 02, 2007 12:25 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat weet ik ook niet, want ik weet niet hoeveel druk ik op kan bouwen, verder heb ik geen compressor maar een turbo van een smart600cc. Deze is dus uitlaatgas afhankelijk, in de lage toeren moet de motor het dus hebben van de carter compressie. De bedoeling is zeker dat dit voordeel heeft tegen de expansie uitlaat, omdat een expansie uitlaat niet zoveel drukvult, en ik dat wel wil. Ook hoop ik een breder vermogensgebied te krijgen dmv de turbo.

nadeel van dit ding is dat er een giet?stalen/ijzer? uitlaatspruitstuk aan de turbo vast zit, dit is bij de smart gedaan voor ruimte besparing, ik moet t er iig vanaf zien te slopen + een mooie flens op fabricere :)


Bijlagen:
turbo.JPG
turbo.JPG [ 175.9 KiB | 2000 keer bekeken ]
di okt 02, 2007 6:26 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm
Berichten: 2602
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: schagen
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat is de elende van zoon smart turbo! gegoten klote zooi,

2 takt turbo is mogelijk, zijn een aantal sneeuw scooters die dit hebben!

maar het zal je erg veel werk kosten, van wege de tegen druk en die elende!

Gr.

_________________
RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!


di okt 02, 2007 9:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
tijd voor wat nieuws.

De firefox gaat weg, en in de plaats daarvan is een aprilia rally gekocht voor de cross. De vering is geschikter, voor deze wielen zijn noppebanden verkrijgbaar, is compleet etc etc.


Bijlagen:
rally.JPG
rally.JPG [ 210.58 KiB | 1877 keer bekeken ]
do okt 11, 2007 7:41 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
nog een schade yasuni c21 gekocht, bochtje en flens zijn verrot dus die moet ik ff nieuw maken. Roest + gare lak heb ik er verder al af.


Bijlagen:
IMAG0297.JPG
IMAG0297.JPG [ 122.8 KiB | 1876 keer bekeken ]
do okt 11, 2007 7:42 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
en zoals eerder vermeld stond de 7t te koop, die is verkocht, en is een bidalot racing cilinder voor in de plaats gekomen.


Bijlagen:
bidalot.JPG
bidalot.JPG [ 95.32 KiB | 1874 keer bekeken ]
do okt 11, 2007 7:43 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
Leuk dat je is een keer een bidalot pakt inplaats van de rest volgt :^^: . Ik ben benieuwd wat die cilinder op een scooter doet want ik heb er nog nooit iemand mee zien rijden eerlijk gezegt.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


do okt 11, 2007 7:50 pm
Profiel WWW
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht 
zei al tegen ruud, wist niet eens dat ie bestond :Y:

_________________
Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd
................................................................. 0.03............93.0.................8.459


do okt 11, 2007 7:53 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron