Heeey,
Dit is dan mijn RS uit 1999 replica van Tetsuya Harada. Hij is eerst van m'n broer geweest maar toen ik 16 werdt heb ik em overgenomen
Hij is ook een keer op brommervakantie geweest samen met twee andere naar Luxemburg, heel wat kilometers gereden
Toen zaten er op de rechterkant nog wat lelijke stickers die er niet op horen en die heb ik er afgehaald. Ik wil er ook nog wel een keer de orginele stickers op de achterkant want dat vind ik nog mooier.
Alleen zijn die nogal duur dus nog ff sparen. Voor de rest zitten er carbon knipperlichten, Aprilia carbon tankpad en een kevlar Gianelli demper op. Nou dat was et wel hier zijn de foto's
UPDATE 12-6-2007
Nou twee weken terug al ben ik dus onderuit gegaan met m'n rs. Het had net geregend en bij een rotonde remde ik nogal hard omdat ik iemand pas laat aan zag komen en daardoor blokkeerde m'n voorwiel en gleed ik zo onderuit. Dus zijn me kappen een paar mooie krassen rijker
Maar gelukkig heeft papa een autobedrijf met spuiterij en worden de kappen zo snel mogelijk weer gespoten. Heb dus van het weekend alle kappen eraf gehaald zodat ze deze week nog weg kunnen. Mijn voor, achter en rechterkap laat ik spuiten. De zeikap had ook wel wat krassen maar dan zou ik ook weer een nieuwe sticker moeten kopen en aangezien die zo belachelijk duur zijn laat ik het zo maar. En nu rijd ik dus maar ff zonder kappen rond ook wel apart
UPDATE 25-9-2007
Zoals sommmige al weten heb ik een Jorge Lorenzo fortuna kappenset gemaakt en deze is nu das af en zit op me brommer
Ik had op marktplaats ee schade kappenset gekocht en een monoseat van rsdriver van et forum. En deze heb ik in de juiste kleuren laten spuiten bij het bedrijf van me pa net als me vorige kappen waarmee ik op me bek was gegaan.
De stickers heb ik van motorbikegraphics.co.uk en sommige zelf gemaakt. Al zeg ik et zelf, et resulaat mag er wezen
Er komen nog wel meer en betere foto's maar ik heb nu ff niks anders
UPDATE 25-11-2007
Nog wat nieuwe foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=76MTI8OREn in de kerstvakantie wordt m'n setup drastisch veranderd
Het is nu nog:
Gilardoni 1
19mm Dell'Orto met Malossi powerfilter
Gianelli uitlaat met kevlar demper
en de rest orgineel maar dit rijd niet echt lekker daarom komt dit er op:
Gilardoni 74cc
21mm Dell'Orto Black met K&N powerfilter of orgineel
21mm spruitstuk
Orgineel membraan met carbon malossi plaatjes
Gianelli uitlaat / Yasuni HMR/2
Doppler krukas
C3 krukaslagers
Metrakit koppelingsplaten met Metrakit veertjes
En tandwielverhouding weet ik nog niet
Ik wil wel lekker optrekken maar ook een top die wat hoger is dan 100, dus alle tips zijn welkom
Doppler krukas, lagers en keerringen en de membraanplaatjes heb ik al de rest komt nog
UPDATE 25-1-2008
Sinds kort heb ik alle spulletjes voor m'n nieuwe setup binnen dus et blok naar de brommerboer gebracht en die heeft de Doppler krukas, lagers, keerringen, koppelingsplaten en veertjes erin gezet. Toen ik trouwens m'n Gilardoni 1 cilinder eraf haalde schrok ik wel van de zuiger
zoals je kan zien op de foto's ziet deze er niet meer helemaal chill uit
komt omdat ik een keer bij het monteren van m'n carb het slangetje voor de mengsmering was vergeten aan te sluiten
Dus na een een stukkie rijde had ik een warmloper maar nadat ik het slangetje er weer op had gezet reed ie weer
Maar goed toen ik et blok weer opgehaald had cilinder, carb en alles er weer op en knalle maar
hij trekt nu echt stukke beter op en zit zo op de 100
ik heb alleen nu nog m'n Gianelli uitlaat en wil er tog nog een Yasuni HMR/2 onder dus die komt binnenkort ook nog wel
Hier nog wat foto'tjes
UPDATE 9-04-2008
Ben laatst nog op de testbank geweest en ff filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk En et grafiekje staat hier ook ergens
UPDATE 31-10-2008
Ik had niks te doen dus ik dacht laat ik maar weer es ff update plaatsen
De 74cc gilardoni is van de zomer vastgelopen omdat et Doppler naaldlagertje naar de balle ging
Dus toen een nieuwe Roze Top Due Plus gekocht bij de Jager en de rest van de setup hetzelfde gehouden. Dit rijd ook heel lekker en ook wat hoogtoeriger, vin ik wel leuker
Moet alleen nog steeds een keertje op de testbank gooien. Verder had ik het leuke idee om drie van die koso shiftlights in te bouwen en dat die dan mooi een voor een zouden gaan branden. Alles netjes geinstalleerd maar et blijkt echt een *$$&#@()(@*^^*$ gedoe te zijn om die dingen in te stellen dus ze zitten erop maar doen het nog niet op de juiste manier. Verder heb ik wel m'n tellerachtergrondjes veranderd en de tellerrandjes opgeschuurd moeten alleen nog steeds een keertje gepolijst worden.
Ook nog ff wat foto's gemaakt met de nieuwe camera van me ma Canon 1000D mooi ding
UPDATE 21-09-2011Wow oke mn laatste update komt uit 2008, das ff lang geleden
Maar mn rs heb ik dus nog steeds en kga em echt flink aanpakken. Was ik al veel langer van plan maar door twee andere brommer projecten kwam deze btje op een zijspoor
Dit is dus het plan: De RS word een replica van een 125cc KTM racer van 2009. Ik heb deze namelijk altijd al heel vet gevonden, qua looks maar ook omdat ze het enige merk waren die Aprilia af en toe nog voorbij kon komen. Ook heb ik ondertussen me autorijbewijs en een auto dus rijd ik alleen nog voor de lol af en toe op de brommer alst mooi weer is, dus ga ik er geen licht enzo in bouwen.
Uiterlijk:
-KTM RC125 kuip(ex Red Bull Rookie)
-Honda RS125 mono
-Motorhispania RX tank
-Frame, achterbrug, velgen en subframes stralen+coaten
-Aprilia RS125 voorvork, buitenpoten goud geanodiseerd
-Aprilia RS125 nm voorwiel
-Vortex clip ons zwart
-Brembo radiale rempomp 16x18
-Brembo voorremklauw Aprilia RS250
-Domino snelgas
-Kroonplaat met KTM logo
-Custom tellergebeuren met stage6 dash
-opmaat schetsplaten
-Slicks
-Showa schokbreker
Motorisch:
-80cc Roze Top due plus
-28mm Stage6 R/T
-Top Performances membraan
-Metrakit koppeling
-HPI
-Doppler krukas
-Yasuni R3
Volgens mij was dat et wel ongeveer, meeste onderdelen die hier boven staan heb ik al of zijn nog onderweg. Zodra ik tijd heb zal ik ff wat foto's maken van de spulletjes om btje idee te krijgen.
Owja mn Lorenzo kappenset is dus te koop, komt nog in et verkoop topic te staan maar mocht je interesse hebben kan je me altijd een PB sturen
Kleine update 1-11-2011
Ik heb mn KTM kuip ondertussen binnen gekregen en mn carters zijn gestraald bij Wetblast, erg netjes
Zoals je mss wel kan zien is de ontstekingskant btje aangepast, ik heb nu HPI dus heb ik stukjes carter dat ik toch nie nodig heb weggeslepen en netjes afgewerkt. Ziet er wel leuk uit al zeg ik et zelf en natuurlijk gewichtsbesparing
Na het weekend krijg ik mn bovenste kroonplaat binnen, shokbreker is ook onderweg en velgen worden volgende week gespoten. Dan kan ik het frame weer ff opbouwen om kuip enzo passend te maken, dan weer uit elkaar om alles te laten coaten
Update 03-01-2012
Ben vorige week lekker aan het prutsen geweest om een cockpitje in elkaar te zetten. Is aardig gelukt al zeg ik het zelf, orginele toerenteller met stage6 R/T teller en shiftlight erbij. Moet alleen nog een andere tellerachtergrond in en ik moet nog een soort randje om het dash heen maken dat ziet er net wat netter uit
Voor zover voorlopige update hoop snel weer verder te kunnen alleen schiet het niet echt op met het spuiten van me velgen
Maarja mag eigenlijk nie klagen want me pa doet et voor nop
Update 07-01-2012
Gisteren zijn me velgen gespoten!
Erg mooi geworden al zeg ik et zelf, vandaag ff schijven en tandwiel erop gezet van de week ff nieuwe lagers erin, slicks erom en ff balanceren
. En dan heb ik gelukkig weer een rollend frame en kan et subframe worden aangepast. Als iemand trouwens een bedrijfje weet die schetsplaten kan frezen dan zou ik et graag horen
Update 14-01-2012
Gisteren heb ik velgen voorzien van slicks in de brommer gezet en ff de kuip gepast. Past allemaal maar net en moet hier en daar nog beetje aangepast worden. Ik vind zelf alleen dat hij nog een beetje hoog staat van voren, misschien dat ik de poten nog een stukje laat inkorten. Maar eerst ga ik schetsplaten maken en het blok reviceren, daarna worden steuntjes voor de kuip gemaakt en dan gaat ie weer helemaal uit elkaar om alles te coaten
Begint nu echt een beetje op te schieten