|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Spotjes houden er mee op ? ( derbi senda 2007)
Auteur |
Bericht |
Blijhoofd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 17, 2007 10:55 am Berichten: 255 Woonplaats: barneveld
|
Spotjes houden er mee op ? ( derbi senda 2007)
Heey
Ik heb pas va ndie spotjes gekocht , voor op de brommer , lampjes van 25 W en van 12 volt zijn het.
maar nu doe nze het oiedere keer 10 min en dan doen ze het niet meer ? heb er ook al relais tussengedaan , maar nog houd die er mee op :S
hoe ik hem eerst had aangeloten , gewoon +accu dan zekering dan schakelaar dan spotjes , en dan vanaf min terug naar accu .
zou het soms te vee lstroom krijgen ? ik meende zelf dat dat niet kon omdat het op de accu zelf zit ?
kan iemand dit probleem uitleggen ? want er zijn nu al 5 spotjes doorheen gegaan :S
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6665&start=45
|
zo sep 23, 2007 8:40 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
jouw accu wordt niet snel genoeg geladen voor die spotjes.
Normaal gesproken zal er gem. 10 W uit je accu gehaald worden (knipperlichten en remlicht). Nu ga je 2 x 25 W is 50W eruit halen. (ik denk trouwens dat je lampjes maar 20W zijn maargoed maakt voor het verhaal weinig uit).
Oplossing is de lampjes aansluiten op je originele draden van de verlichting.
|
zo sep 23, 2007 10:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
Blijhoofd
ApriliaForum Member
|
haah sorry zijn idd 20 watt
maar het zijn van die losse spotjes ( dus originele verlichting heb ik ook nog ) . , maar jij bedoelt dus eigenlijk dat de lampjes nit meer via accu gaat (omdat dees niet vol is ) maar dan via de dynamo zeg maar ?
En zal het niet opgelost zijn als ik zwaardere spotjes erin doe ? ( 35 W per stuk )
bedankt voor je reactie iig , nu weet ik iig de reden :)
(trouwens de lampjes zijn egt kapot , dus niet dat ze te weinig stroom krijgen ofzo , maar egt kapot als je ze doormeet )
|
ma sep 24, 2007 4:56 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
kwaliteit van die lampjes is vaak erg slecht dus kapot gaan ze toch wel.
Ze kunnen gewoon niet goed werken op een accu, zeker niet als je ook nog eens 35W gebruikt ipv. 20W. Als extra lampen via de dynamo kan je ook problemen krijgen dat je totale verlichting zwakker gaat branden. Het is er nou eenmaal niet voor gemaakt maar je kan even proberen of het werkt.
|
ma sep 24, 2007 10:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
Raphaƫl
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Kan je niet beter bij een autodelenhandel oid een H-4 fitting halen en dus gewoon echte halogeen lampjes gebruiken? ipv van die huis-tuin-en-keuken dingen.
ma sep 24, 2007 10:40 pm |
|
|
Blijhoofd
ApriliaForum Member
|
maar das juist apart , me broer heeft ze er 2 jaar opgehad :S 4 spotjes in totaal erop , heeft er iedere dag 50 km mee gereden
|
di sep 25, 2007 2:43 pm |
|
|
cebess
Administrator
|
ja, maar niet op de accu denk ik dan.
|
di sep 25, 2007 4:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
|
en als je nieuwe lampjes koopt dan zijn die over het algemeen beter dan die rommel die standaaard bij die spotjes zit.
|
di sep 25, 2007 4:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|