Het rs50 blokkie onder m'n af1 doet een beetje moeilijk. Hij blijft alleen lopen met de stationairstelschroef vol open (2300-2700 toeren) en gaat moeilijk aan soms. Na een tijdje valt ie gewoon uit als de stelschroef niet helemaal open staat.
De setup is als volgt;
-Originele cylinder, net gehoond met nieuwe zuiger.
-Nieuwe uitlaat met restrictor.
-Origineel membraam.
-RS extrema carb, spruitstukje lijkt een paar mm te zijn uitgevijld. Sproeier is 66.
-RS50 luchtfilter zodanig aangepast dat ie op het af1 frame past.
Hij maakt sterk compressie, en een goede vonk. De bougie kleurt helemaal niet, hoe lang ik hem ook laat lopen, hij blijft vettig en is soms een beetje nat. Ik heb het idee dat ie ietsje beter loopt zonder het luchtfilter.
Nou weet ik niet meer waar ik naar moet kijken. Heb inmiddels al grotere sproeiers (70 & 74) geprobeerd maar maakte weinig verschil. Ik kan niet bevestigen of de ontsteking goed staat, maar hij loopt niet snel warm en klinkt vrij normaal. Reageerd ook goed op het gas. De uitsparing in de grondplaat wijst exact naar het midden vd plek waar de stekker naar buiten komt. Ik kan ook geen afteken punten vinden aan de ontsteking.
Het membraam is goed en ik heb de carb al meerdere malen schoon gemaakt.
Iemand nog een idee waar naar te kijken? Ik ben een beetje voorzichtig om nog kleinere sproeiers te proberen, voordat m'n frisse cylindertje kapot loopt
En kan het uitgeboorde spruitstukje nog invloed hebben?
Bedankt, Rutger