Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders)
Auteur |
Bericht |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
steff schreef: ik heb een aprilia rs en ik heb er juist een Cilinderkit + kop HEBO MANSTON 2 RS50 (AM 345-6) 70cc op gestoken! wat zou je daar kunnen uithalen want ik ben nog aan het roderen. ik heb een 50cc arrow racing uitlaat en een 21mm carbu dell'orto wat is de juiste sproeier voor die cilinder? vg
misch even in dit topic kijken?
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6036
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za sep 15, 2007 4:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
steff
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 2:20 pm Berichten: 115 Woonplaats: londerzeel
|
danlen schreef: Citaat: Cilinderkit + kop HEBO MANSTON 2 RS50 (AM 345-6) 70cc op gestoken!
Citaat: wat zou je daar kunnen uithalen want ik ben nog aan het roderen.
veeeeel , alleen gebruik je deze voor weg gebruik ? , dan zal ik het lekker bij 21mm houden en aan hmr/2 ofzo. wil je echte zoveel mogelijk eruit halen , koop dan 28mm , en een yasuni R3 / pro race uitlaat , en andere ontsteking. ongetuned denk wel 17-18pk te halen
ik ga nu een italkit racing ontsteking kopen.
is een 28mm niet te groot voor een 70?
en wat zou je van tandwielenverhouding pakken?
merci
_________________ natuurlijk kan ik zeveren, derjuist nog op menne frak !
/knalle met die rs!
|
za sep 15, 2007 10:32 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Citaat: is een 28mm niet te groot voor een 70?
voor straatgebruik wel , zuipt te veel , maar zeg ook voor zoveel mogelijk vermogen is 28mm niet te groot
_________________ Hola , Como Estas ?
|
za sep 15, 2007 11:31 pm |
|
|
steff
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 2:20 pm Berichten: 115 Woonplaats: londerzeel
|
want nu rijd ik iets van een 110 maar dat vind ik nog veel te weinig :)
ik zoek zo een 130-140 te gaan :)
nu mijn italkit ontsteking en mijn carbu veranderen dus?!
vg stef
_________________ natuurlijk kan ik zeveren, derjuist nog op menne frak !
/knalle met die rs!
|
zo sep 16, 2007 12:24 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
is een 28mm niet wat te groot voor een italkit70
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo sep 16, 2007 12:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
marc1123 schreef: ik ga een hebo manston 2 70 kopen loopt hij goed op een yasuni hmr2 Matthijn schreef: die dure? zo ja.. nee, kan je beter een R3 halen Met een HMR/2 is al bewezen dat je na enkele aanpassingen (inkorten van de bocht) je er een flink hoogtoerige uitlaat van kan maken die presteert op een hebo manston 70cc cilinder.. Dr.2Takt schreef: :D kijk, dit is een normale reactie, ik erger me altijd aan bijdehandte opmerkingen,
maargoed, volgens mij weetje wel hoe het zit.. een R3 doet het op manston stuk beter dan een hmr2, ik zou dan voor de prestaties gaan, dat de demper dan iets verderweg zit tja.,, de tailpipe kun je anders ook nog zelf aanpassen zodat het wel mooi met je frame meeloopt. marc1123 schreef: mijn hmr2 is ook van een rs na 1999 heb ik ook de tailpipe aangepast dat hij mooi loopt je ziet er nu niks van maar vind het zonde om een nieuwe r3 te verlassen dus als iemand een gebruikte r3 heeft hoor ik het graag
Heren waarom uitlaten aanpassen (verlasse)?
Op mijn manston RS staan/ stonden alle uitlaten ook prima (hier wat oude foto's ervan)
Yasuni hmr/2 (rs OM type)
Yasuni R3
Dpr van gt (Op maat uitlaat) --> is voor een NM gemaakt
Pro Race (voor Derbi Senda)
Jolly Moto (voor RS nieuw model)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
zo sep 16, 2007 12:37 pm |
|
|
aaron-tuareg
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 3:20 pm Berichten: 241 Woonplaats: omg. hilversum
|
Ik heb nu een 80cc polini alluminium cilinder erop zitten...
wat is een betere / snellere cilinder naar jullie mening..
80cc polini alluminium
80cc top performance gietijzer
met combinatie:
carburateur: 21mm dell'orto PHBG 21BS
Membraam: 80cc polini , ook een 70cc malossi membraam liggen.
Spruitstuk: Malossi
Luchtfilter: Malossi Powerfilter
Krukas: Doppler racing krukas
alvast bedankt,
Groetjes, Aaron.
|
zo sep 16, 2007 1:49 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Citaat: ik zoek zo een 130-140 te gaan :) nu mijn italkit ontsteking en mijn carbu veranderen dus?!
ontsteking italkit is wel goed , met een echte manston 70 - 28mm carb - italkit - en een r3 of een hmr/2 haal je de 130 makkelijk.
ik reed met een gila 70 , 24mm mrd , hmr2 , cgc ontseking 138km/u alles ongetuned
_________________ Hola , Como Estas ?
|
zo sep 16, 2007 6:48 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Italkit is 1 van de weinige onstekingen met een vaste curve (Ik zou eerder een HPI pakken) Tenzij je de dure italkit pakt (die heeft wel een variable curve) maar die vindt ik weer ze dure prijskaart niet waard..
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
p.s
Je hebt geen binnenrotor nodig om harder te gaan, in theorie ga je zelfs harder op topsnelheid met een ''normaal'' vliegwiel(/onsteking)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma sep 17, 2007 12:01 am |
|
|
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
wat is nou beter een gietijzer of alluminium cilinder
en de snelste 50cc welke is dat, heeft iemand ervaring met deze cilinder
wat de top snelheid is
|
ma sep 17, 2007 3:35 pm |
|
|
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
Corné Snijders schreef: wat is nou beter een gietijzer of alluminium cilinder
en de snelste 50cc welke is dat, heeft iemand ervaring met deze cilinder wat de top snelheid is
2F4R of Team Cristofonelli.. Hebo Manston Revolution Pata Negra is ook snel... Bij al deze cilinders moet je je carters late bewerken en andere krukas slag(bij de eerste 2 cilinders toch)
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma sep 17, 2007 4:46 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
geen 50cc
pfff de snelste , daar komt de eideloze discusie weer
mar ik zal er een paar opnoemen
doppler
bidalot
mhr team
hebo manston
mk pr50
dit zijn toch wel de snellere cilinders van de 50cc
|
ma sep 17, 2007 5:08 pm |
|
|
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
rs joost schreef: geen 50cc pfff de snelste , daar komt de eideloze discusie weer mar ik zal er een paar opnoemen doppler bidalot mhr team hebo manston mk pr50 dit zijn toch wel de snellere cilinders van de 50cc
Die ik noemde heb je ook in 50cc hoor, als je op mij reageerde
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma sep 17, 2007 5:16 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
2f4r in zovere niet dat ik weet , net zo als team cristofelini
|
ma sep 17, 2007 5:25 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
klopt'' die bestaan niet
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma sep 17, 2007 5:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|