Hierbij weer een kleine update
Ik heb het de laatste tijd weer erg druk gehad, want we wouden graag weer meedoen in de Prostock klasse, toen Marnix een machine ingeruild kreeg waar hij zelf alle onderdelen voor had geregeld. Heb ik het rijwielgedeelte aangepast aan mijn wensen en het blok opnieuw opgebouwd. In het opbouwen van een machine gaat altijd meer tijd zitten, dan vooraf gedacht, dus tot aan de laatste dagen voor de sprint in Jubbega ben ik druk aan het sleutelen geweest. In de eerste run kwam ik 30 meter voor de finish zonder benzine omdat de tank inhoud maar een halve liter was en we hem wel voor de sprint volgetankt hadden, maar ik niet verwacht had dat het zo snel op zou zijn. Dus in vervolg tank ik hem helemaal vol net voor de run. Hierdoor had de zuiger wel wat schade opgelopen en waren de tijden niet super desondanks ben ik vierde geworden.
Voor Damwoude heb ik het schakel mechanisme nog aangepast, want het schakelen ging niet altijd goed. Ook heb ik de zuiger vervangen, want die had lichte schade opgelopen.
De eerste run @ Damwoude ging meteen goed en ik had een tijd van 7,93 sec en een topsnelheid van 106,52 km/u de tweede run ging nog beter en mijn tijd was toen 7,88 sec en een topsnelheid van 107,03 km/u
Met de tijd van 7,88 seconden had ik de tweede tijd. De snelste tijd had Gooitzen de Haan met 7,67 sec. In de halve finale moest ik tegen Wybe Plantinga, ik had een erg goede run en daardoor ook de rit overwinning. Gooitzen moest tegen Klaas Oosterbos en doordat hij een slechte start had verloor hij. Ik moest dus tegen Klaas de finale rijden. We hadden allebeide een goede start, maar ik was net iets sneller. Ik was erg blij dat de nieuwe machine sneller was dan de oude gele Aprilia en ik vond het helemaal super dat ik bij de tweede sprint meteen eerste werd.
De Aprilia rs liep in Jubbega erg goed, maar de concurrentie was ook erg snel. Uiteindelijk heb ik wel gewonnen, maar het had niet veel over. In Damwoude liep de rs niet echt super en de tijden en de topsnelheid vielen ook tegen. In de halve finale schakelde ik ook nog eens mis en ben ik uiteindelijk vierde geworden. Ik heb de dagen daarna de cilinder er afgehaald om te kijken waarom de tijden tegen vielen. De oorzaak was snel gevonden, de krukas kering aan de koppeling kant was lek en daardoor kreeg hij wat extra olie. Ik zou volgend jaar gaan rijden met de nieuwe rieju maar dat heb ik nu vervroegt. En heb het daardoor wel weer druk gehad voor Genemuiden, maar het resultaat was super.
De eerste run ging niet helemaal goed
http://www.breman.net/
maar de runs daarna waren een stuk beter en ik ben erg blij met mijn eerste plaats.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5730227801
Omdat de Honda goed liep en omdat ik het druk heb gehad met de Rieju heb ik niks meer veranderd aan de Honda. Hij liep ook weer super en de tijden waren ook erg goed alleen ik kon luc niet bij houden. Ik was wel als eerste weg alleen aan het eind kwam hij mij voorbij. Zo kun je toch maar zien wat lucht weerstand en gewicht doet.
Uiteindelijk een erg geslaagde dag met een eerste en een tweede plaats ben ik erg tevreden.