Auteur |
Bericht |
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
50cc sprintsetup
ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken over een 50cc sprinter met am6 blok.
ik hoef er geen duur kant en klaar spul onder te wat mij veel geld gaat kosten. ik kan zelf tunen, uitlaat maken, kop maken.
ik verdiep mij de laatste tijd veel in de cilinderkop, en probeer een optimale kop te maken.
ma ik vraag van jullie kant hoe jullie over dingen denken
mijn idee:
cilinder:
ik wou een doppler cilinder en die zelf max tunen.
uitlaat poort 200 graden
spoel 140 graden
blowdown 30
uitlaat:
een zelf berekende of laten berekenen door luc
de uitlaat moet zijn meeste kracht geven bij 12000 toeren
je ziet al dat de setup niet hoogtoerig wordt, ik wil meer het karakter van een crossmotor hebben en kijken of dat sneller is op de baan
cilinderkop:
compression ratio 1:16 met euro 98
trapped compression ratio 1:8,2
squish band 50%
de radius van de verbrandingskamer is 13.9
radius van de zuiger neem ik 150
de radius van squishband naar verbrandingskamer is 2
totaal aantal cc is 3.34
mijn msv waarde bij deze kop is 30.4m/s bij 12000 toeren
lijkt dit zo wat, ik hoop dat jullie je mening hierover kunnen geven hoe jullie over tunen ,uitlaat maken, kop berekenen
Bijlagen:
kop.JPG [ 39.07 KiB | 6380 keer bekeken ]
|
vr sep 07, 2007 9:46 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de sprint wereld. uitlaat berekenen door luc betekent vele malen aanpassen voordat ie daadwerkelijk presteert!, (zelf ervaring mee, en 2 anderen die foekema uitlaten hadden ook)
uitlaatpoort timing van 200graden is niet laagtoerig maar hoogtoerig!,
hoge timingen heb je vooral nodig, 50cc moet flink toeren draaien om goede tijden te zetten
|
vr sep 07, 2007 10:31 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
okeej, weet je ook een beetje hoe dat zal presteren op deze 12000 toeren kop en uitlaat. zal 200 beter presteren als bijv. 190 graden poort, want als ik veel meer toeren als 12000 toeren ga draaien wordt mij msv te hoog, en als ik mijn blowdown laag hou word mijn karakter van de cilinder tog ook lager,teminste wat ik van de topics begrijp. correct me if i'm wrong
|
za sep 08, 2007 1:15 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
ik denk dat de beste manier is dat je er zelf achter moet komen, bouw eerst de basis met de sprinter op , zoals cilinder, berekende uitlaat, std kop met goede squish afstelling
ga daar eerst wat runs mee rijden, dan pas je de kop aan, dan de timingen en uitlaat, zo kom je stapsgewijs veel beter te weten of je vooruit gaat, dat merk je dan ook praktisch.. en dat (vind ik) toch wel de kick van het tunen/sprinten!
trouwens je noemt in de startpost de doppler er1
er staat op brommerforum toevallig een bidalot race tekoop, en een MKprosjees 50.. beide cilinders goed voor 15/16 pk.. is maar een tip
|
za sep 08, 2007 1:54 am |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
bezint eer ge begint, je cilinder timingen zo zijn echt superhoog, evenals je compressie verhouding. Vergeet nie dat de carburateurs slechts 16 mm mogen zijn in de 50 cc klasse! Denk dus ook goed na over je carburateur en de rest van je inlaat.
|
za sep 08, 2007 1:15 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
heb jij het nu niet over de sobw ? dr is toch geen carb limiet met sprinten ?
Gr
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
ma sep 10, 2007 3:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
nee niet over de sobw..
met 50cc is het limiet gesteld op 16mm
|
ma sep 10, 2007 3:39 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
das ook saai
de open sprints enzo zoals genemuide ook ?
|
ma sep 10, 2007 4:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
die bedoel ik juist
|
ma sep 10, 2007 5:15 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
hmmm das wel minder, ik heb ook nog een pro race cilinder liggen van piaggio, alleen tis wel wat lastiger pas te maken dan een min. hor. het is een 70cc,
miss dat ik hier wat verder op in ga, weet een van jullie wat de slag is van een piaggio blok??
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma sep 10, 2007 8:05 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
slag al gevonden, ik ben een ophoogplaat van ongeveer 10mm nodig zo op het oog gezien, ik zal binnen kort kijken hoe dik de ophoogplaat moet wezen en of er nog wat van het hempt af moet, als 1 van jullie dit al eens geprobeert heeft hoor ik het graag
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma sep 10, 2007 8:19 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Pia slag = 39,3mm
Mina slag = 39,2mm
AM5/6 slag = 39mm
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
di sep 11, 2007 12:50 am |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
verkoop dat ding en koop er een am6 cilinder voor in de plaats, scheelt uren werk, en word veel mooier.
|
di sep 11, 2007 6:20 pm |
|
|
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
idd, maar zou het toch bij 50cc houden is weer een wat anders als al die pr
:s
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
di okt 30, 2007 7:21 pm |
|
|
lucf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 18, 2007 2:34 am Berichten: 52
|
Re:
Racekees schreef: ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de sprint wereld. uitlaat berekenen door luc betekent vele malen aanpassen voordat ie daadwerkelijk presteert!, (zelf ervaring mee, en 2 anderen die foekema uitlaten hadden ook) hoge timingen heb je vooral nodig, 50cc moet flink toeren draaien om goede tijden te zetten Onzin!!
|
wo feb 10, 2010 3:41 pm |
|
|
|