Auteur |
Bericht |
GiGi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 19, 2006 7:34 pm Berichten: 324 Woonplaats: Luyksgestel
|
capri schreef: GiGi schreef: Hmm, ik wilde eigluk een hele Pro Race setup en dan was ik duurder uit, ff uit me hoofd ik geloof iets van 834.76 dusja.. ook mijn verkoopprijs zou dan lager zijn(mense kope liever nieuw, origineel blok dan ouder blok met Pro Race setup..) Je gaat toch zeker geen nieuw blok kopen voor 750 euro? Voor die prijs heb je bijna ook 3 tweedehands blokjes hoor. En ja, mensen zullen best meer willen betalen voor een nieuw blok, maar niet 500 euro meer, en bovendien vraag je je dan af waarom er een nieuw blok onder is gegaan. Is er dan zo veel mee met die RS gereden? Of is ie gewoon afgeragt?
Nee, heb er nu ff denke 13 000 km ofzo mee gerede en het blok er lopend onder uit gehaald( Moest me cilinder der af hale van mijn ouders, toen maar meteen heel het blok gedaan), vrij weinig dus, er is opzich ook nie zo veel aan. Zou nieuwe cilinder, keeringen, krukas+lagers, zuiger en waterpomp revisiesetje op moete. Maar ik heb echt geen zin omda allemaal te gaan vervange. Ofja opzich wel, maar nie in zo'n korte periode(moet hem voor 3 september afhebbe ) En ik kan voor dit blok ook nog wel wat terug vrage hoor al heb ik het straks weer in orde Al weet ik nog nie zeker of ik het ga verkope, opzich is een 2de blok voor te tune ook wel leuk
_________________ Stratumseind, Stadshuisplein het kampioensschap zal weer in het zuiden zijn!!
|
ma aug 27, 2007 1:20 am |
|
|
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
dan snap ik nog steeds niet waarom je een nieuw blok wilt. Koop dan gewoon een , gebruikt, snel blok als je er toch een wilt tunen. Dan bespaar je een hoop geld, zeker als je een gereviseerde koopt
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
ma aug 27, 2007 1:25 am |
|
|
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 17, 2007 1:50 pm Berichten: 52 Woonplaats: harlingen
|
Ik zit met een probleempje ,namelijk M'n gaskabel was laatst gebroken, heb dus een nieuwe gehaald, nu heb ik er meteen een gekocht met zo'n oliepomp kabel, deze zat er namelijk niet op. Maar nu heb ik het probleem dat de gaskabel iets te lang is. ik heb de kabel bijna maximaal gespannen maar hij trekt me gasschuif net niet helemaal omhoog. En nu wordt m'n oliepompkabel ook vrij strak aangetrokken zonder gas te geven. valt hier nog wat aan te doen?
|
ma aug 27, 2007 11:48 am |
|
|
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
je kan je binnenkabel inkorten, maar beter is het om op een of andere manier je buitenkabel langer te maken. Dat kan door de gasstelbocht bij de carburateur te vervangen voor een grotere, of je kan er een of een paar busjes opschuiven. En de kabel bij de oliepomp kan, en moet je eigenlijk afstellen.
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
ma aug 27, 2007 11:53 am |
|
|
Aprilia ErEs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 17, 2007 1:50 pm Berichten: 52 Woonplaats: harlingen
|
dan zoek ik wel ff een busje voor de gaskabel. Maar bij de oliepomp kabel zit de kabel al zo los mogelijk. Ik heb dat schoef draad zo ver mogelijk ingedraaid maar als ik de oliepomp kabel er af haal valt dat schuifje toch nog wat terug.
|
ma aug 27, 2007 12:00 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
heb gisteren ongeveer 30km gereden, en af en toe als ik naar zen 4 schakel dan valt mijn brommer helemaal uit.. dan gaat ie laat maar zeggen gewoon in zen vrij.. wat kan dit zijn?
_________________
|
ma aug 27, 2007 6:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
D-Cypher schreef: heb gisteren ongeveer 30km gereden, en af en toe als ik naar zen 4 schakel dan valt mijn brommer helemaal uit.. dan gaat ie laat maar zeggen gewoon in zen vrij.. wat kan dit zijn?
kan een kromme schakelvork zijn (bekende kwaal bij minarelli)
|
ma aug 27, 2007 6:43 pm |
|
|
ludo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm Berichten: 477 Woonplaats: dedemsvaart
|
vraagje
als ik in de 4 rij en ik schakel over in de 10 duizend toeren na de 5 dan valt die tterug na de 6 duizend toeren en komt hij heel langzaam weer op gang wat kan het wezen
ik dacht zelf de tandwielverhouding
_________________ mijn RS project ;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480
|
di aug 28, 2007 8:50 pm |
|
|
Resje Power(A)
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 12, 2007 5:35 pm Berichten: 1 Afbeeldingen: 4
|
Wie weet waar je een Fasmem Duo Uitlaat kunt bestellen?? PB me
_________________ Burn Rubber, Not Your Soul
|
di aug 28, 2007 9:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
nergens. wordt niet meer gemaakt
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di aug 28, 2007 9:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Volgens de garage hier gooi ik alleen maar geld weg als ik een nieuwe (andere) uitlaat op mn brommer zet omdat ik dat hoge gegil toch wel hou..
Ik dacht juist dat die takke herrie van mn uitlaat kwam, uiteraard zul je altijd 2takt geluid hebben maar dit is extreem (ask Racekees).
Iemand enig idee wat er nou klopt?
_________________
|
wo aug 29, 2007 3:48 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
bij een andere uitlaat zul je wel een ''zwaarder'' geluidje krijgen (ligt er natuulijk ook maar net aan welke) maar het 2-takt geluid zul je altijd houden
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
wo aug 29, 2007 3:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Da's precies wat ik dus ook dacht
Dankjewel!
(wat is er een met een zwaarder geluid? )
_________________
|
wo aug 29, 2007 5:16 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
voor een jaar geleden was er een andere jongen met een classic die een andere uitlaat heeft gekocht omdat de standaart classic uilaat bij hem echt als een snorfiets klonk.. hij heeft een andere gekocht en was daar erg tevreden over..
trouwens mijn red rose maakt vergeleken andere brommers.. een rs50 of mijn tuareg een erg zwaar geluid, mja goed zon uitlaat past bij jou toch nooit
_________________
|
wo aug 29, 2007 5:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Welke heeft hij gekocht dan?
Enne: grotere kans dat eentje van een Red Rose (classic) past dan een van een RS50..
Heb ik net zitten kijken, érg veel werk om dat opmaat te maken.
En inderdaad.. het klinkt als een snorfiets.. (wel een erg zieke snorfiets maar toch).
Maak zo wel even filmpje
_________________
|
wo aug 29, 2007 5:34 pm |
|
|
|