Voor dat ik mijn project begin zal ik mezelf eerst introduceren. Ik heb al een tijd rond gehangen op dit forum en brommerforum, om uittezoeken wat voor brommer ik nou wil. Natuurlijk viel mijn oog meteen op aprillia en vooral een af1.
De naam POC staat voor Power Overdosed Custom. En de 510 is de politie code voor straat race. Mijn grooste reden voor dit project is dat meeste brommers zo veel op elkaar lijken en ik wil eigenlijk mijn eigensmaak er inbrengen.
De brommer is een aprilia AF1. Ik heb deze gevonden op marktplaats en gelukkig voor mij was het maar zn 8km verder op. Ik ga hem zaterdag ophalen.
De plannen tot nu toe zijn:
-een mechanische manier van begrenzen met voorkeur in de uitlaat
-optisch moet er veel aangebeuren ik zit te denken a'la ducatti
De uitlaten zullen lopen zoals bij de ducatti. Dit wil ik berijken door de bestaande uitlaat de dempers en af te slijpen er een gebogen stuk buis en op te lassen.
Denk dat ik er futura kappen opzet en die dan aan ga passen. Hij wordt in iedergeval geel.
Marktplaats foto's
de ducati waar ik ideeen vandaan wil halen
Update 1 oct. 21
Ik heb vandaag de kappen grotendeels pas gemaakt. Er moest wat uit de onderkant van de kuip want anders zat de uitlaat in de weg. Ik heb de dempers gehangen zoals ik denk da ze komen, ik heb hier graag jullie reacties over. Ik heb alles opgemeten zodat ik morgen meteen metaal kan halen en aan de gang kan met ophang punten en het achter subframe.
van voren
opzij zonder achter
kant
links de uitlaat moet nog aan gepast
van voren met kont
close up dempers
ik wil graag jullie reacties horen over mijn idee.
Update 17/11Ben een week er tussen uitgeweest, op uitwisseling. Heb bijna al het las werk af moet alleen nog een stalen buis vinden voor de uitlaat. Hier is een filmpje van hoe die nu klinkt.
http://www.youtube.com/watch?v=ICuTPJg2Am4Update 28-01Heb alle beugeltjes voor het kontje gemonteerd. Heb naar lang zoeken eindelijk een buis gevonden voor de uitlaat zoals ik hem wil. Ben benieuwd op jullie reactie, zelf vindt ik het geslaagd. Ik ben van plan de onderkant van de zijkuipen wat verder naar achter te laten lopen. Ik ga nog een eigen underseat en tellerkuipmaken. Nu nog wachten op goed spuit weer.
Tenslotte de foto's
Achterzij aanzicht
Het kontje
als laast zijaanzicht twee
Update 18/8/08
Ik heb lang moeten wachten om weer een update te plaatsen want ik was met vakantie en er was niet veel intersants te melden.
Dingen die gebeurt zijn:
*brommer uitmekaar gehaald
*frame, brug en velgen naar de coater ( en binnen 3 dagen terug
)
*deels weer in elkaar gezet
*nieuw teller frame gemaakt
*lampen binnen
*lampen frame gemaakt
*bestelling geplaatst voor de laaste paar onderdelen.
Ik heb bestloten om voor een tijdje rond te rijden zonder de grote kuipdelen, want die hebben nog heel wat uurtje schuren en vullen nodig. Dus wordt het tijdelijk een nakend AF1. Uiteraard zonder een goedkope SF kap.
foto's van niewe spulletjes
R1 2008 stepjes
Gecoaten delen
Mijn creatie
Hoe die er nu uit ziet
De komende dagen zal ik de voorvorken spuiten en de velgen monteren. ook zal de uitlaat worden afgedicht en mn dempers beplakt worden met carbon.
update 09/09Ik heb de brommer bijna weer helemaal afgebouwd. Hij loopt helaas nog niet want mijn 16mm carb is lek.
Foto's
Wat er nog te doen is.(waneer)
*zijkap randjes afwerken(deze week)
*kappen naar spuiter brengen (deze week)
*Kabelboom doorlopen samen met vader (zondag)
*Carb reparen en brommer lopend krijgen (dit weekeind)
*kabelboom monteren
*kappen op halen (over twee weken)
*kappen monteeren (over twee a drie weken)
*Koplamp afmaken met gaas(over twee a drie weken)
*Alpine star handschoenen met carbon bescherming kopen (over twee weken)
*rijden(max vierweken)
Geld dat er nog in gaat circa 200 euro
Totaal er in gestoken circa 1100 euro
Ik heb ook nog leuke spulletjes van thomas gekocht
Ik ben er alleen niet uit of ik velgenstriping zal doen.
Update 29/11Eindelijk heb ik mijn kappen terug
Het heeft alleen veel te lang geduurt.
Maar brom zit bijna weer in mekaar. Ik zal morgen foto's maken.
Moet alleen nog de stepjes voor de passegier beugeltjes maken.
update 30/11Heb net even de voorkap gemonteerd en een rondje gereden. Het was te net om echt goed te rijden dus ben ik snel weer terug gegaan.
Waar iedereen op gewacht heeft de foto's
Lkkr warm onder mn oude boederij laken
het koppie
Hij is bijna zo goed als af. Zou ik er eigelijk velgenstriping onder doen?