"kleine vragen" topic (deel 2)
Auteur |
Bericht |
breezy
ApriliaForum Member
|
Lex schreef: Racekees schreef: veel simpelere oplossing, gashendel losdraaien en naar rechts schuiven, zodat het handvat tegen je stuurgewicht zit, als je dan gas geeft, klapt je gas niet automatisch meer terug jah maar is dat wel 100% betrouwbaar? je wil niet dat je gas loslaat als je aan het stunten bent
Had eens filmpje gezien van mensen die het deden met een rekkertje,
die was rond het handvat gedraaid en dan rond het stuur ofzo, dus je gas bleef gewoon hangen, je kon het ook gemakkelijk terug draaien, dus minder gevaarlijk als vastplakken en dergerlijke
mvg
|
wo aug 15, 2007 11:43 am |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
geen in, bij mij op het kentekenbewijs staat een vermogen van het ding van 1,56 kw terwijl je ma o,5 mag hebben toch?
wo aug 15, 2007 12:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
gaat niet meer om de kw's nu
|
wo aug 15, 2007 12:28 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
maar een brommer mag toch neit meer dan zoveel kw hebben? ook al gaat ie dan neit harder dan 45 (begrenzing)
wo aug 15, 2007 12:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
al heeft ie 80kw, harder dan 50 mag ie niet op de rollerbank
|
wo aug 15, 2007 12:39 pm |
|
|
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
en de cilinderinhoud? 49 tog?
dat kw's heb ik nagevraagd want een maat van me heeft 3,75kw maar dat is niet vermogen wat op de weg komt ofzo. Bovendien maten die vorige rollerbanken gewoon km/h en stond er op het tellertje alleen kw's
(zei de politie tegen mij hor, zeg het maar als het niet zo is )
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
wo aug 15, 2007 12:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
gaat wel degelijk om de kw's....anders staat dat toch ook niet in je kentekenpapieren?
regel is echt niet afgeschaft hoor...ondanks dat ze nu misschien niet meer op die manier meten....
de metingen met rollerbanken zijn gewoon zo scheef als een bejaarde,als je nou een idiote optrek-vertanding hebt maar je gaat maar 45 kreeg je toch een bekeuring...met de nieuwe bank is dat niet meer zo alst goed is...
met 25kw motoren mag je toch ook niet zeggen van ja: ik heb een mv agusta die 175kw(of hoeveel ook) heeft...maar bij de 180 gaat ie niet harder....dikke onzin
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
wo aug 15, 2007 1:39 pm |
|
|
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
pokerface schreef: gaat wel degelijk om de kw's....anders staat dat toch ook niet in je kentekenpapieren?
regel is echt niet afgeschaft hoor...ondanks dat ze nu misschien niet meer op die manier meten....
de metingen met rollerbanken zijn gewoon zo scheef als een bejaarde,als je nou een idiote optrek-vertanding hebt maar je gaat maar 45 kreeg je toch een bekeuring...met de nieuwe bank is dat niet meer zo alst goed is...
met 25kw motoren mag je toch ook niet zeggen van ja: ik heb een mv agusta die 175kw(of hoeveel ook) heeft...maar bij de 180 gaat ie niet harder....dikke onzin
die kw's die op je papieren staan is niet hetzelfde als ze meten op de rollerbank hor, de politie heeft ook tegen mij gezegd dat er helemaal nooit kw's gemeten is, alleen snelheid. Volgens mijn verzekering ben ik zelfs tot 4kw verzekerd, zolang ik maar 45km/h rij.
En bij motoren gaat het ook niet om de snelheid alleen maar juist om de kracht die je dus nog niet mag hebben op je 18e. Want al heb jij een mv agusta met 175pk en die kan maar 120 kan je je nog steeds hartstikke doodrijden door de kracht die ie heeft, want wedde dat ie dan verschrikkelijk optrekt
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
wo aug 15, 2007 1:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
Racekees schreef: Dr.2Takt schreef: Lex schreef: Jobra schreef: .. euh nee hoor zijn er nog andere optie's, ik wil ni volgas blijve plakke met plakband enzo..? misschien moet je es kijken hoe het werkt in een auto en dan kijken of je dat op de brommer na kan maken want bovenstaande opties lijken me niet zo slim niet zo slim? ach je meent het? veel simpelere oplossing, gashendel losdraaien en naar rechts schuiven, zodat het handvat tegen je stuurgewicht zit, als je dan gas geeft, klapt je gas niet automatisch meer terug
verklaar u nader?
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
wo aug 15, 2007 3:08 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
vraagje.. wat is je knipperlicht relais?
is dit degene waar met witte letters 'flasher' opstaat?
is dat niet je grootlicht flash?
mn knippers doen et nl opeens niet meer.. volgens garage is dat relais wss stuk.
wo aug 15, 2007 4:45 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
|
groot licht is high beam, flash is knipperlicht dacht ik
wo aug 15, 2007 4:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
Jobra schreef: Racekees schreef: Dr.2Takt schreef: Lex schreef: Jobra schreef: .. euh nee hoor zijn er nog andere optie's, ik wil ni volgas blijve plakke met plakband enzo..? misschien moet je es kijken hoe het werkt in een auto en dan kijken of je dat op de brommer na kan maken want bovenstaande opties lijken me niet zo slim niet zo slim? ach je meent het? veel simpelere oplossing, gashendel losdraaien en naar rechts schuiven, zodat het handvat tegen je stuurgewicht zit, als je dan gas geeft, klapt je gas niet automatisch meer terug verklaar u nader?
nou vind het eigenlijk best duidelijk..hoe hij het verteld
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
wo aug 15, 2007 4:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
als je snelgas aanschaft, kun je de bovenste schroef zover indraaien dat de gashendel wat stroever gaat, als je dan gas geeft, gaat hij niet automatisch terug
|
wo aug 15, 2007 4:56 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
het is idd de 'flasher'!
even doorgementen, dankje
wo aug 15, 2007 5:04 pm |
|