Auteur |
Bericht |
capri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 07, 2007 7:13 pm Berichten: 333 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw-Beijerland
|
speed schreef: alleen kvs is nochtans ook niet goed hoor moet zowieso deel water bij Alleen koelvloeistof is goed genoeg, daar moet je geen water bij doen. Koelvloeistof is al een mengsel (meestal 1 op 1) van antivries en water. Citaat: Maakt het uit als de bouten die je in de carter (de buitenste 'kappen' van je blok) draait langer zijn dan degene die erin zaten?
Eentje van de 4 gaat er niet helemaal in dus die slijp ik sowieso af maar de rest past er gwn in.... Of raak in nu binnen in iets waardoor mn blok kapot kan draaien?
De oude bouten zijn nogal roestig en oud.. heb niet zo'n zin om straks ding te moeten gaan uitboren omdat de kopjes kapot zijn gedraaid.
Je kan het beste gewoon de originele maat gebruiken om problemen te voorkomen. Als ze langer zijn weet je namelijk niet of je het deksel nou wel tegen je carter klemt, of dat je gewoon op het laatste stukje draad in je carter zit.
_________________ Aprilia RS50 onderdelen te koop
|
vr aug 03, 2007 5:19 pm |
|
|
Robb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 10, 2006 9:27 pm Berichten: 779 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Spijkenisse
|
Jobra schreef: als ik loop/rij dan hoor je onder het rijden telkens een tik, om de zoveel tijd, des te harder ik rij des te vaker/sneller hoor je die tik/klak
iemand zei dat het me achter wiel lagers waren?
Ik had het op de terugweg van meeting in alkmaar wat jij beschrijft, maar was m'n ketting die gesmeerd moest worden.
Glijk toen bij YRT thuis gedaan en had er geen last meer van.
Miss dat maar es proberen?
_________________ Mijn 'Motogp' rs ->
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
vr aug 03, 2007 5:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
capri schreef: speed schreef: alleen kvs is nochtans ook niet goed hoor moet zowieso deel water bij Alleen koelvloeistof is goed genoeg, daar moet je geen water bij doen. Koelvloeistof is al een mengsel (meestal 1 op 1) van antivries en water.
khad ut op antivries sorry, je hebt gelijk :)
_________________ speed
|
vr aug 03, 2007 5:55 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ik heb een vaag probleem. ik had mn cil er af gehaald, en er weer op gezet met oude pakkingen voor tijdelijk, die ging dus lekken, vloeibare pakking dr tussen gesmeert maar toen was mn binnekoppakking lek. Dus maar nieuwe pakkingen besteld @ S-P. Ik heb zon immitatie set gekocht voor heel het blok. Nu wou ik ze er tussen doen, maar tot mijn grote verbazing was de buitenste koppakking veeeelte dik de binnekoppakking was wel goed. Ik had geen zin om met SP contact op te nemen omdat ik mn brom snel klaar wou hebben. Dus naar bromboer gegaan, en die had precies de zelfde pakkingen, even dik Wie weet hoe dit kan? elke originele cillinderkop is toch gwoon het zelfde? dit waren overgens rode pakkingen, en mn oude die stukken dunner was is een zwarte, weet niet of daar verschil in zit? wie kan me helpe?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
vr aug 03, 2007 8:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Okej..
Ik heb een apart probleem met mn schakelpookje...
Daar straks zag ik dat dat ijzerenbuisje tussen de pook en de versnellingsbak bijna los hing.. dus even de bouten wat vast gezet (niet keihard ofzo).
Dus ik ga weer rijden.. bijna onmogelijk om te schakelen.. waar ik eerst een zacht tikje omhoog gaf moet ik nu echt trekken met mn schoen.
Ook is het haast onmogelijk heb in zn neutraal te krijgen of in zn 1 te trappen.
Als ik hem nu stationair laat draaien en dan schakel (gwn in de garage om te testen) valt hij uit...
Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik heb vern**kt?
|
vr aug 03, 2007 10:25 pm |
|
|
mitch_rs50
ApriliaForum Member
|
ik heb een vraag over motorolie
kan ik olie van 2 verschillende merken bij elkaar doen?
ik heb nu motul scooter-power 2t erin en ik heb castrol tts 2t olie gekocht.
nu is het olietankje bijna leeg, kan ik dan die castrol olie bij de motul gooien of moet ik hem eerst aftappen?
|
za aug 04, 2007 10:48 am |
|
|
bas532
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 23, 2007 10:16 pm Berichten: 439 Woonplaats: zutphen
|
ik ging vandaag versnellingsbak olie halen en toen kreeg ik 80 w90 mee is dit goed voor brommers???
|
za aug 04, 2007 11:51 am |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Matthijn schreef: ik heb een vaag probleem. ik had mn cil er af gehaald, en er weer op gezet met oude pakkingen voor tijdelijk, die ging dus lekken, vloeibare pakking dr tussen gesmeert maar toen was mn binnekoppakking lek. Dus maar nieuwe pakkingen besteld @ S-P. Ik heb zon immitatie set gekocht voor heel het blok. Nu wou ik ze er tussen doen, maar tot mijn grote verbazing was de buitenste koppakking veeeelte dik de binnekoppakking was wel goed. Ik had geen zin om met SP contact op te nemen omdat ik mn brom snel klaar wou hebben. Dus naar bromboer gegaan, en die had precies de zelfde pakkingen, even dik Wie weet hoe dit kan? elke originele cillinderkop is toch gwoon het zelfde? dit waren overgens rode pakkingen, en mn oude die stukken dunner was is een zwarte, weet niet of daar verschil in zit? wie kan me helpe?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za aug 04, 2007 2:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
mitch_rs50 schreef: ik heb een vraag over motorolie
kan ik olie van 2 verschillende merken bij elkaar doen?
ik heb nu motul scooter-power 2t erin en ik heb castrol tts 2t olie gekocht. nu is het olietankje bijna leeg, kan ik dan die castrol olie bij de motul gooien of moet ik hem eerst aftappen?
ik en een vriend hebben dus paar dagen geleden rs gekocht, en onze olie was ook al aan de lege kant, dus ik had nog 5 liter fles olie staan van iets iets tts, (niet castrol )
maar gewoon erbij gegooid, en sinds dien is het allemaal goed gegaan, gwn dik veel kilometers gereden enzo, geen rook of iets dergelijks geen rare geluiden dus voor zover ik weet kan het wel
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
za aug 04, 2007 2:58 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
|
Zal wel Eurol TTS zijn. dat heb ik zelf ook altijd, super spul
|
za aug 04, 2007 3:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
er staat zon scooter half hangend op de voorkant,:P en dan TTS 2 takt olie shit,
PS: met ninja twinner kan je toch onmogelijk 110 halen? (voor de rest std)
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
za aug 04, 2007 3:04 pm |
|
|
bas532
ApriliaForum Member
|
ik heb net mijn brommer verzekerd bij orion maar dan krijg ik het polisblad thuisgestuurd, maar moet ik dat blad bij me hebben tijdens het rijden???
|
za aug 04, 2007 9:42 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
|
nee, eerst wel maar sinds t kenteken ist niet verplicht
|
za aug 04, 2007 9:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
bas532
ApriliaForum Member
|
ok dan, kan mijn brommer morgen de weg op.
kan zelf nog niet rijden want moet nog 2 maand wachten voordat ik 16 ben
|
za aug 04, 2007 9:45 pm |
|
|
barry
ApriliaForum Member
|
theAssociate532 schreef: ik ging vandaag versnellingsbak olie halen en toen kreeg ik 80 w90 mee is dit goed voor brommers???
veels te dik.
als het die ronde gele fles van honda is, is het wel de goeie, want dat slaat op cardan olie die hun ook verkopen en is dus niet de dikte van de olie in de verpakking.
|
za aug 04, 2007 10:47 pm |
|
|
|