Auteur |
Bericht |
theredone51
ApriliaForum Member
|
ah netjes, ik ga denk ik van die fishtail dingen ofzoiets erop zetten, vink iets gestroomlijnder
|
zo apr 03, 2005 3:22 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Eindelijk, spulletjes zijn binnen .
Zaterdag wat borgringetjes, spulletjes (veertje voor kick en pakking) en olie halen en dan hopen dat ik eindelijk kan gaan rijden
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Rechts het totaal versleten tandwiel waardoor ik meer dan 3 maand niet kon rijden, links het tandwiel waar ik hopelijk meer dan 3 maand mee kan rijden :D
DSCF3571.jpg [ 14.15 KiB | 3190 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Links de oude versleten, harde en gescheurde rubbers, rechts de nieuwe.
DSCF3570.jpg [ 21.31 KiB | 3191 keer bekeken ]
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
do apr 21, 2005 10:12 am |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
wat die borgtingetjes betreft. Ik heb eens gemeten hoe groot die moeten zijn (op de assen zelf). Nu, die diematers verschillen soms een beetje (tussen 0.755 en 0.77). Nu doe ik een gokje op 0.76mm en 0.075mm dik. Kan dit ongeveer kloppen ??? (heb als eens in het werkplaatshandboek gekeken, maar niets gevonden en in " Exploded view RV4 blok, onderdelen beschreven" staat er enkel art.nr. R1358 en daar ben ik ni veel mee.
Ow, en voor het voortandwiel heb ik 1.4mm diameter en 0.1mm dik.
|
do apr 21, 2005 12:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Ok, alles is binnen, ben nu bezig met terug in elkaar zetten, maar ik heb een vraagie.
Kan het kwaad dat dat borgringetje van dat centraal tandwiel (die van op de foto een paar posts terug) een klein beetje los zit en dat dat meedraait ? want anders draait dat tandwiel heel slecht.
|
za apr 23, 2005 6:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Laat maar, prob is opgelost.
Hij is bijna klaar, 'k moet enkel nog een tandje bijwerken van het waterpomptandwiel.
Helaas heb ik morgen niet veel tijd, hopelijk ben ik niet al te laat thuis, kan ik nog snel ff afwerken en hopen dat ie start
|
za apr 23, 2005 10:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
we zijn benieuwd
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
zo apr 24, 2005 9:32 am |
|
|
sintesi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 1:48 pm Berichten: 69 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Berlicum
|
wat voor isolatiemateriaal heb je gebruikt? En wat voor plamuur, het je dat ook in potjes? Noem ff wat namen enzo, dan kan ik ook ff naar de schilder gaan of zo
_________________ AF1 sintesi in opbouw!
|
zo apr 24, 2005 3:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
sintesi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 1:48 pm Berichten: 69 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Berlicum
|
weet niemand dit?
|
za apr 30, 2005 1:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
wat d8 je ervan om het bji de schilder zelf te vragen die wat dat precies.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
za apr 30, 2005 1:44 pm |
|
|
sintesi
ApriliaForum Member
|
waar is dit forum dan voor? ik dacht voor vragen, maar dat weet ik niet zeker
|
za apr 30, 2005 2:03 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Ik weet niet exact meer hoe dat isolatiemateriaal heet. Het is dacht ik zo van dat spul dat ze tijdens het bouwen tussen de muren steken.
Dat spul om te smeren is polyesterplamuur, maar je hebt het ook als glasvezelplamuur. Ik gebruikte Soudal Polyfiber (vreselijk spul, kan je moeilijk bewerken). Je bent beter af met motip, maar dat is wel wat duurder.
|
za apr 30, 2005 2:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
beste plamuur vind ik nog altijd van Alabastine, perfect te schuren,makkelijk op te brengen en glad te strijken, droogt heel snel en goed overspuitbaar...
en isolatiemateriaal wat ze tussen muren steken in de bouw heet Rockwol, niet dat ik in de bouw werk, maar ik weet het wel
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
za apr 30, 2005 3:19 pm |
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
sintesi schreef: waar is dit forum dan voor? ik dacht voor vragen, maar dat weet ik niet zeker
Vragen over brommers etc.
Niet welke plamuur goed is en waar het verkogt word dat heeft nix met brommer te maken en met het forum.
Een schilder weet zulke dingen veeeeeel beter als de mensen hier. die praten alleen uit eigen ervaring met 1 product. een schilder (goeie maar dat merk je snel gemnoeg) die heeft bijna alles wel geprobeert en weet ook wat je waarvoor moet gebruiken
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
za apr 30, 2005 3:35 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Jippie, hij start (en dat heb ik ook mogen voelen, geëlektrocuteerd in m'n middevinger ).
Nu, klein vraagie. Op het moment krijgt die nog geen olie, omdat dat darmpje nog leeg is. Is dit erg of mag ik hem gewoon stationair laten draaien tot die olie krijgt ???
Ow, en 'k dacht niet dat het rockwol was. Maar zoek gewoon ff een redelijk hard isolatiemateriaal, koop er een plaatje van (of als je een kapot stukje ziet liggen, neem dan een stukje mee) en smeer er wat plamuur op om te zien of het het isolatiemateriaal niet opvreet.
|
za apr 30, 2005 5:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
sintesi
ApriliaForum Member
|
Fast-Rider schreef: sintesi schreef: waar is dit forum dan voor? ik dacht voor vragen, maar dat weet ik niet zeker Vragen over brommers etc. Niet welke plamuur goed is en waar het verkogt word dat heeft nix met brommer te maken en met het forum. Een schilder weet zulke dingen veeeeeel beter als de mensen hier. die praten alleen uit eigen ervaring met 1 product. een schilder (goeie maar dat merk je snel gemnoeg) die heeft bijna alles wel geprobeert en weet ook wat je waarvoor moet gebruiken
Ik heb helemaal niet gevraagd waar het te koop is, ik heb gevraagd wat hijzelf gebruikt heeft. Doe niet zo moeilijk man.
@wutske: leuk dat hij start, het eerste échte motorgeluid na veel werk is echt super
|
za apr 30, 2005 6:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
|