HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 03, 2025 8:59 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 247  Volgende
 "kleine vragen" topic (deel 2) 
Auteur Bericht
Neles
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Bericht 
ok hij schakeld niet :S word openhalen maar ik weet niet wat ik precies fout heb gedaan moet er nog zon buisje onder of om de veer heen? voor de rest zit alles goed en hij staat nu in ze vrij of had ik de schakelwals verder moeten drukken naja ik ga wel openhale kan gelukkig nog iemand tips..

wo jun 20, 2007 8:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Cypher
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Bericht 
Hey, ik heb een vraagje:

ik heb een paar weekjes geleden een af1 gekocht voor hobby om een beetje op te knappen..

ik heb er een andere uitlaat opgezet omdat mijn brommer nogal slecht in toeren steeg soms..

nu met deze uitlaat heb ik daar totaal geen last meer van en hij rijd echt super lekker, alleen heb ik een klein probleempje

onder men buddy zit een olietankje en deze had ik bijgevuld..

ik heb daarna een keer getankt, en omdat ik niet heel erg zeker was of hij nou op smering of benzine en olie apart reed heb ik er een flinke scheut olie bijin gegooid (kweet niet precies hoeveel der in moest..)

ik heb even nagekeken of hij nou op smering liep, en het bleek dus dat de olietank was afgekoppeld..

maar nu als ik rijd is er een enorme stinkende vieze blauwe walm achter me.. die in de hele straat hangt.

komt dit doordat ik gewoon veel te veel olie in de benzinetank heb gegooid of is het een ander probleem?

wo jun 20, 2007 9:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Trinity
ApriliaForum Member

Bericht 
D-Cypher schreef:
Hey, ik heb een vraagje:

ik heb een paar weekjes geleden een af1 gekocht voor hobby om een beetje op te knappen..

ik heb er een andere uitlaat opgezet omdat mijn brommer nogal slecht in toeren steeg soms..

nu met deze uitlaat heb ik daar totaal geen last meer van en hij rijd echt super lekker, alleen heb ik een klein probleempje

onder men buddy zit een olietankje en deze had ik bijgevuld..

ik heb daarna een keer getankt, en omdat ik niet heel erg zeker was of hij nou op smering of benzine en olie apart reed heb ik er een flinke scheut olie bijin gegooid (kweet niet precies hoeveel der in moest..)

ik heb even nagekeken of hij nou op smering liep, en het bleek dus dat de olietank was afgekoppeld..

maar nu als ik rijd is er een enorme stinkende vieze blauwe walm achter me.. die in de hele straat hangt.

komt dit doordat ik gewoon veel te veel olie in de benzinetank heb gegooid of is het een ander probleem?

Nee is als het goed is door te veel olie dacht ik.

wo jun 20, 2007 9:33 pm
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Bericht 
dankje.. kheb namelijk al een paar keer gelezen dat blauwe rook ook wat anders kon betekenen (lekkende koelvloeistof of slechte zuigerveren) en dan rijd ik er liever niet op door.. dan vervang ik het liever of spoor ik het probleem ff op:P

maar ik had al een vermoeden dat het de olie was..

denk dat ik de tank fftjes leeggooi en er tweetakt ingooi:)

wo jun 20, 2007 9:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Trinity
ApriliaForum Member

Bericht 
D-Cypher schreef:
dankje.. kheb namelijk al een paar keer gelezen dat blauwe rook ook wat anders kon betekenen (lekkende koelvloeistof of slechte zuigerveren) en dan rijd ik er liever niet op door.. dan vervang ik het liever of spoor ik het probleem ff op:P

Andere dingen zijn inderdaad mogelijk, maar als ik het verhaal hoor dat hij eerst geen rook gaf en sinds de extra smering die je erbij goot wel.. Dan duidt dat denk ik toch wel op teveel olie. ;)

wo jun 20, 2007 9:37 pm
Profiel
GiGi
ApriliaForum Member

Bericht 
Trinity schreef:
D-Cypher schreef:

Andere dingen zijn inderdaad mogelijk, maar als ik het verhaal hoor dat hij eerst geen rook gaf en sinds de extra smering die je erbij goot wel.. Dan duidt dat denk ik toch wel op teveel olie. ;)

I agree...Witte rook is KVS btw ;) Blauw is olie, dus te rijk afgesteld/gemengt...in jou geval gemengt natuurlijk

wo jun 20, 2007 11:09 pm
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Bericht 
na 2x blok opnieuw open wil ik toch ff weten waarom hij niet schakelt de schakelwals gaat gewoon in de versnellingen alle 6 als ik eraandraai en aan de bak waar tandwiel aanzit zeg maar als hij nog open is dan zet ik die schakel as erop probeer ik ermee te schakelen zonder andere carter helft erop doet bijna niks en hij zit er zowat tegen aan ik denk dat er daar nog iets mist naja andere carter helft erop doet niks...ik zie nu wel dat er een ringetje mist helemaal onderaan is dit zo noodzakelijk dat hij nu helemaal niet schakelt of ligt het anders?

do jun 21, 2007 12:54 am
Gilles_rs50
ApriliaForum Member

Bericht 
FF een vraagje:

waar kan je mooie zwarte overtek voor je zadel en achterzadel kopen voor een aprilia rs50 1999-2005?

gilles

do jun 21, 2007 7:30 pm
Profiel
Lex
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 15
Bericht 
hey k kan aan een rs125 komen alleen t vliegwiel is kapot, is dat makkelijk te vervangen? en goedkoop?

do jun 21, 2007 10:01 pm
Neles
ApriliaForum Member

Bericht 
Neles schreef:
na 2x blok opnieuw open wil ik toch ff weten waarom hij niet schakelt de schakelwals gaat gewoon in de versnellingen alle 6 als ik eraandraai en aan de bak waar tandwiel aanzit zeg maar als hij nog open is dan zet ik die schakel as erop probeer ik ermee te schakelen zonder andere carter helft erop doet bijna niks en hij zit er zowat tegen aan ik denk dat er daar nog iets mist naja andere carter helft erop doet niks...ik zie nu wel dat er een ringetje mist helemaal onderaan is dit zo noodzakelijk dat hij nu helemaal niet schakelt of ligt het anders?

??

do jun 21, 2007 10:29 pm
Lex
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 15
Bericht 
http://www.aprilia-parts.nl/cms/interne ... dPDF70.pdf kijk hier anders ff op pagina 41. Daar staat exploded view van je blok

do jun 21, 2007 10:40 pm
danlen
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Bericht 
Neles,
Citaat:
en me krukas draait nog vrij zwaar het lukt wel is dit omdat de lagers nog zeg maar ingereden moeten worden?

nee moet soepel draaien , lagers kun je niet inrijden :^^:

denk dat je de krukas nog moet laten schrikken , aan de koppelingskant geen tandwielen op doen , wel de moer en dan zachtjes gaan tikken , word die vanzelf wel soepel :^^:

over dat schakelen , zal waarschijnlijk toch iets fout zitten , heb je de schakelvorken er wel goed in ??

en die vraag over veer en balletje onder je wals , gewoon veer in dat gat en bal er boven op :^^:

do jun 21, 2007 10:44 pm
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Bericht 
Ja ik heb de tandwielen en lagers vorken precies zoals inde howto gezet dat werkt allemaal als ik aan de schakelwals zelf draai en de tandwielen rondraai dan schakelt ie perfect en alle versnellingen pakt hij niet super gode maar dit komt omdat andere lager deel er niet op zit natuurlijk maar de gear selector werkt op een of andere manier niet goed want hij duwt hem gewoon niet in ze versnelling :{}: op exploded vieuw staat een ringetje (dun) zou dit zoveel uit maken? net zon ringetje als op je schakelwals.. ongeveer maar ben ik kwijt kan wel bij me dealer hale maar hij zou toch evengoed moeten schakele?

do jun 21, 2007 10:53 pm
Nightmare5
ApriliaForum Member

Bericht 
Max voor & achterband maat?
kon het niet vinden ... mischien idee om voorin het bandentopic te plaatsen!...

- Team H-p-c.nl -

do jun 21, 2007 11:32 pm
Profiel WWW
[YRT]
ApriliaForum Member

Bericht 
danlen schreef:
Neles,
Citaat:
en me krukas draait nog vrij zwaar het lukt wel is dit omdat de lagers nog zeg maar ingereden moeten worden?

nee moet soepel draaien , lagers kun je niet inrijden :^^:

denk dat je de krukas nog moet laten schrikken , aan de koppelingskant geen tandwielen op doen , wel de moer en dan zachtjes gaan tikken , word die vanzelf wel soepel :^^:

over dat schakelen , zal waarschijnlijk toch iets fout zitten , heb je de schakelvorken er wel goed in ??

en die vraag over veer en balletje onder je wals , gewoon veer in dat gat en bal er boven op :^^:

door de nieuwe keringen kan de krukas niet soepel draaien...maar het moet wel beweegbaar zijn ;)

vr jun 22, 2007 12:13 am
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 3697 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 247  Volgende