HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo feb 09, 2025 12:02 am




Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Brommer start niet, aanlopen wel(accu is gewoon vol) 
Auteur Bericht
Lebbe
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 28, 2006 6:58 pm
Berichten: 108
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Beverwijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
nee dat probleem heb ik nog nooit gehad sorry


di jun 12, 2007 5:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jhonyke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm
Berichten: 201
Woonplaats: ekeren
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik weet niet of je ervaring hebt met elektriciteit.

hoor je een klik ben je zeker dat je schakelaar werkt.
pak een multimeter en meet de weerstant over de contacten van de relais.
is deze 0 dan werkt je relais nog en moet je controlleren op een kabel breuk.
dit doe je door terug met je multimeter de weerstant te meten over de draden.
geen kabel breuk moet je je startmotot is gwn op 12 volt zetten macheert ie ni moet je er een nieuwa aanschaffen :00/: = veel geld

suc6

_________________
het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia :P
-typfouten voorbehouden-


di jun 12, 2007 5:50 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou eerst kijke of de startmotor het nog doet, sluit hem rechtstreeks aan op de + van een volle accu en een draad van de carters rechtstreeks op de min van de accu, als die het doet licht het probleem in de startrelais of in de bedrading, als dat zo is kan je het ook heel goedkoop oplossen, pak de draad van de schakelaar op het stuur(die van de startmoter) en sluit die rechtstreeks op de startmotor aan( dus zonder startrelais er tussen).

_________________
BKD 70cc sprinter


di jun 12, 2007 10:44 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat laatste is niet echt aan te raden, startrelais zit er niet voor niks in.


di jun 12, 2007 11:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
sybrand
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 3:21 pm
Berichten: 76
Antwoord met een citaat
Bericht 
je accu kan wel leeg zijn, je lampen werken op de dynamo en niet op de accu. en als je km aandrijving raar doet moet je het eerst nog maar eens proberen aan te sluiten lijkt me.

_________________
MH RX repairs in halfvolle gang


wo jun 13, 2007 6:13 am
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
om een kabelbreuk door te meten, meet je met een multimeter op de doormeetstand, je moet niet gaan meten op de Ohmse stand(weerstand). dus niet de weerstandswaarde van een draad meten. het kan namelijk zo zijn dat er nog meer aangesloten zit achter de draad die je meet en dan meet je de weerstand van al dat.

het startrelais zit er om er om een aantal redenen:

1) als jij de volle mep van de stroom die door jou startmotor gaat over zoon klein schakelaartje heenzet dan kun je contactdender krijgen (vonken trekken tussen contacten)
2) pak jij dan die schakelaar vast, die door een fout o.i.d. onder spanning komt te staan. dan krijg je een fikse optater (een startmotor trekt redelijk veel ampere's uit je accu, en met een lage lichaamsweerstandswaarde kun je er aan dood gaan) (nat door regen enzo)
3) een relais is een galvanische scheiding. dus je kunt nooit een grote stroom op een makkelijk aanraakbaar deel krijgen.

(ik ben elektricien ;) )

je kunt je startmotor testen op de volgende manieren:

meet de weerstandswaarde van de afgekoppelde startmotor, weerstand moet 0 zijn.

of sluit hem aan op je accu maar pas op dat je het koper van de draden niet aanraakt

meet kabelbreuken op de doormeetstand van een multimeter (op het diode icoontje (streepje met driehoekje er in)

doe hetzelfde met je relais, pak wel de goede 2 van de 4 contacten;)

succes :P

_________________
Afbeelding


wo jun 13, 2007 7:46 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb dus ook een eigen kabelboom aangelegt en heb dus de startmotor rechtstreeks via mijn contact gedaan en ook zonder startrelais, en het gaat bij mij nog altijd goed en maakt net zoveel toeren als een andere brommer

_________________
BKD 70cc sprinter


wo jun 13, 2007 8:17 am
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat is ook niet het probleem;) als jouw startmotor nu draait, en door een foutje door jouw aanleggen bijvoorbeeld, schiet er een draadje los en raakt de schakelaar die jij vatshebt, dan gaat dat flink pijn doen denk ik;)

het werkt wel, maar zoon relais is er voor de veiligheid

_________________
Afbeelding


wo jun 13, 2007 8:39 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Dirk_
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 12, 2007 3:34 pm
Berichten: 26
Woonplaats: apeldoorn
Antwoord met een citaat
Bericht 
erg bedankt allemaal :thumleft: :{-):


dus als ik het goed begrijp zit de startrelais aangesloten op de accu dus als je geen klik hoort kan het door de accu komen?


wo jun 13, 2007 1:13 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
nee hoeft niet, als je startrelais kapot is hoor je ook geen klik.

maar hep je al geprobeerd of de startmotor het al doet

_________________
BKD 70cc sprinter


wo jun 13, 2007 4:45 pm
Profiel
Lex
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm
Berichten: 1059
Afbeeldingen: 15
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
toen mijn electrische start het niet deed kwam dat omdat de vorige eigenaar de + en de - draden die vanaf de startmotor liepen had omgewisseld bij de accu :X:

_________________
CBR400RR, ZXR400, CB500.
over 4 maanden: CBR600RR!!


wo jun 13, 2007 9:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: