Auteur |
Bericht |
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Ik zit dus te denken aan een 50cc Hebo manston replica maar als ik nou een laagtoerige 70cc zou nemen is die dan nog sneller? En moet ik dan geen andere krukas want mijn rs is van '99 dus al wel wat ouder
|
di mei 22, 2007 6:08 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
dat is een hele mooi cilinder
jongen hier uit de buurt had 17,5 pk met bidalot 50cc
|
di mei 22, 2007 6:12 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
Citaat: Ik zit dus te denken aan een 50cc Hebo manston replica maar als ik nou een laagtoerige 70cc zou nemen is die dan nog sneller? En moet ik dan geen andere krukas want mijn rs is van '99 dus al wel wat ouder
hoeft geen andere krukas in , en bedoel je met je vraag of een laagtoerige cilinder sneller is dan een hoogtoerige ???
_________________ Hola , Como Estas ?
|
di mei 22, 2007 6:14 pm |
|
|
bryan90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 27, 2005 2:38 pm Berichten: 69
|
rs joost schreef: dat is een hele mooi cilinder
jongen hier uit de buurt had 17,5 pk met bidalot 50cc
zozo...
gewoon leuk om mee te rijden :<>: ?
ik zit nu te twijfelen tussen de conti en bidalot...
zijn allebei mooie cilinders en volgens mij presteert de conti ook goed...en goede kwaliteit cilinder.
Laatst bijgewerkt door bryan90 op di mei 22, 2007 8:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di mei 22, 2007 6:41 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
dat was de echte bidalot + wel iets getuned niet voor straatgebruik hoor:P
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
di mei 22, 2007 6:43 pm |
|
|
bryan90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 27, 2005 2:38 pm Berichten: 69
|
iemand ervaring met die conti of de bidalot replica 50cc?
...........
Laatst bijgewerkt door bryan90 op wo mei 23, 2007 7:51 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di mei 22, 2007 8:25 pm |
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
[quote="danlen"][quote]Ik zit dus te denken aan een 50cc Hebo manston replica maar als ik nou een laagtoerige 70cc zou nemen is die dan nog sneller? En moet ik dan geen andere krukas want mijn rs is van '99 dus al wel wat ouder
[/quote]hoeft geen andere krukas in , en bedoel je met je vraag of een laagtoerige cilinder sneller is dan een hoogtoerige ???[/quote]
Nee ik bedoel of die laagtoerige 70cc nou sneller is dan zo'n Hebo 50cc
|
di mei 22, 2007 8:37 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Schumon schreef: danlen schreef: Citaat: Ik zit dus te denken aan een 50cc Hebo manston replica maar als ik nou een laagtoerige 70cc zou nemen is die dan nog sneller? En moet ik dan geen andere krukas want mijn rs is van '99 dus al wel wat ouder
hoeft geen andere krukas in , en bedoel je met je vraag of een laagtoerige cilinder sneller is dan een hoogtoerige ??? Nee ik bedoel of die laagtoerige 70cc nou sneller is dan zo'n Hebo 50cc
dan de replica wss wel, de echte hebo manston 50cc is stuk sneller dan groot gedeelte van de 70cc
|
di mei 22, 2007 9:18 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Echte Manston is gewoon weg gegooit geld zonder binnen rotor, max power ligt bij 14.500 toeren... je hebt dus ook nog een heel hoog toerige uitlaat nodig dan erbij.
|
di mei 22, 2007 10:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
waarom is het weg gegooit geld zonder binnenrotor? Zolang als de standaart ontsteking niet door fikt is er niets aan de hand. Enige nadeel is dat je een beetje vermogen en oppakken misloop onder de 14 k door het ontbreken van een curve in de cdi.
|
di mei 22, 2007 11:12 pm |
|
|
bryan90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 27, 2005 2:38 pm Berichten: 69
|
Die Conti CHR 50cc presteert toch zeker wel beter als me standaard cilinder die 105 rijdt met snelle pijp en 19mm carb....(12 000 rpm)?
Niemand ervaring met deze cilinder?
Hij is gemaakt voor racing en goed afgewerkt...je hoeft er zelf niks meer aan te doen...staat er
|
wo mei 23, 2007 7:28 pm |
|
|
die_joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 25, 2007 1:02 pm Berichten: 2 Woonplaats: Leiderdorp
|
hallo,
een hele stomme vraag mischien, maar passen cilinders voor op AM6 blokken ook op AM5 blokken of moeten hier aanpassingen voor gemaakt worden? en hoe zit dat dan met uitlaten? (zou eigenlijk in de uitlaten topic moeten maar ik kan het net zo goed meteen vragen )
|
do mei 24, 2007 12:02 am |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
past gewoon en uitlaten geloof ik ook wel
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
do mei 24, 2007 12:07 am |
Persoonlijk album
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Welke 50cc cilinder is eigenlijk beter, een Conti CHR of een Hebo manston replica?
|
do mei 24, 2007 7:13 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
ruud schreef: waarom is het weg gegooit geld zonder binnenrotor? Zolang als de standaart ontsteking niet door fikt is er niets aan de hand. Enige nadeel is dat je een beetje vermogen en oppakken misloop onder de 14 k door het ontbreken van een curve in de cdi.
Omdat een mindere cilinder als een Doppler dan veel beter presteerd.
heet gaat niet alleen om de curve van de binnen rotor, want je kan ook gewoon een Top of Metrakit CDI kopen. Het gaat om de vertraging van het vliegwiel en magneten veroorzaakt, plus dat je nog wel meer nodig hebt om 14.500 toeren te kunnen halen. carters moeten worden bewerkt, aandrijvingen voor de oliepomp enzo zou ik er uit halen, ander krukas, goede hoogtoerige uitlaat, ander membraam zo als een Malossi VL, en nog meer aanpasingen, als je dat niet doet dan blijft hij op 12.000 max hangen qua vermogen. Dat betekent dat je maar de helft uit die cilinder haalt van wat er in zit, dus zonde om zo een cilinder te kopen, als je niet voor een binnenrotor gaat en all de andere dingen.
Voor op de straat kan je het beste een Cilinder nemen die zijn maxiamale vermogen onder de 12.000 afgeeft. slijt de zooi ook niet zo hard.
|
do mei 24, 2007 9:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
|